Dagens program 25.08.08 Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Portfolioeksamen Studieområde 2
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
Progression i samfundsfag
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
Det Internationale Område Studieområde 3/
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Grundlæggende IT, niveau G
Situationelle Metoder til Digitale Studier
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Henriette Lungholt Uge Kreative metoder.
HISTORIE Den mundtlige prøve
Almen Studieforberedelse på RG efterår Almen Studieforberedelse Oplæg til AT-forløb med emnet: Sandt-Falsk.
Det Internationale Område
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Læring og videndeling om god arbejdsmiljøpraksis Oplæg på AM 2006 ved: Brian Knudsen, Arbejdsmiljøinstituttet Sune Netterstrøm og Peter Frimer, Bymusen.
Projektarbejde og kommunikation
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
PROJEKTARBEJDE OG KOMMUNIKATION 1. undervisningsgang.
PROJEKTARBEJDE OG KOMMUNIKATION 1. undervisningsgang.
Praktisk om opgave og oplæg
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Synopsis VIP3/2012.
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Generel introduktion til EC
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Eksamen.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
Problemorienteret projektarbejde Christian Nøhr Institut for Samfundsudvikling og Planlægning Aalborg Universitet.
Synopsis VIP13 HH3.
Det Internationale Område
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
M EDIEPÆDAGOGISK OG ORGANISATORISK VEJLEDNING Intro Rikke Schultz
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Kursus i Målgruppeanalyse
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Linda Greve Center for Undervisningsudvikling
SKABELON.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
1 FoU-projekt om studieretningsprojekt i de økonomiske fag 5. september 2007 Vejle Handelsskole.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Naturvidenskabeligt grundforløb på Gladsaxe Gymnasium
Skriveperiode (synopsis)
Virksomhedssamarbejde
Velkommen til Metode i DIO.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse: Interview og præsentation af jer45 min. Kort gennemgang af semestret15 min. Evt.15 min.

Hvem er jeg? Cand.com. og journalist kommunikation, dansk, samfundsfag og historie, pædagogikum, voksen pæd., efteruddannelse i webkommunikation og strategisk kommunikation 14 års erfaring inden for kommunikation, undervisning, vejledning og journalistik Data: 42, to børn (8 og 4), gift, bor i København, ekstern lektor og projektvejleder på CBS, RUC, COK og ITU, indehaver af Lungholt Kommunikation

Formidling og metode - målsætning Målet med dette kursus er at give dig færdigheder i klar mundtlig og skriftlig præsentation for ledelse, medarbejdere, kunder, presse mv. Desuden lærer du at planlægge og gennemføre en undersøgelse, herunder opstille hypoteser, vælge analysemetode samt vurdere undersøgelsens resultater.

I detaljer… Du skal kunne analysere en problemstilling og udvælge egnede undersøgelsesmetoder til at besvare spørgsmålet. Du skal kort kunne redegøre for relevante videnskabsteoretiske, logiske og etiske aspekter og problemer i informationsindsamling, -bearbejdning og -analyse. Du skal kunne vælge og bruge grundlæggende statistiske metoder og begreber i praksis. Du skal kunne gennemføre en undersøgelse og vurdere resultatet. Du skal være i stand til at fremstille et notat om problemstillingen og resultaterne og mundtligt redegøre for dem på en situationstilpasset måde. Du skal kende de grundlæggende metodiske og formidlingsmæssige tanker og kunne benytte dem i praksis. Du skal kunne tilpasse en kommunikativ henvendelse til en specifik modtagergruppe.

I korte træk I bliver præsenteret for retorik, kommunikation, kvalitativ og kvantitativ metode samt analyse. Kommunikationsteori Kommunikation i praksis Retorik; teori og praksis Undersøgelses- og metodevalg, dataindsamling; kvalitativ og kvantitativ

Praktiske ting 14 kursusgange – husk den 15. september er aflyst – lægges i december; projektvejledning Teori, praksis, øvelser, fremlæggelser og diskussioner - eksamensopgave Oplæg fra både kursusansvarlig og JER! Mundtlig eksamen med skriftligt arbejde, ingen forberedelsestid ved eksamen

Eksamen Opgave udleveret om fire uger – I arbejder løbende med den i kombination med den teori og praksis, vi gennemgår på kurset Aflevere synops/opgave i december (17.12) fire sider pr. person Gruppearbejde, men individuel eksamen og bedømmelse Ny karakterskala

Hvorfor er formidling og metode SÅ vigtig? Bruges i mange andre sammenhænge Overbevisning/argumentation Lederskab Personlige mål