Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Virksomhedssamarbejde

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Virksomhedssamarbejde"— Præsentationens transcript:

1 Virksomhedssamarbejde
Afsluttende kom/it-projekt i HTXb14

2 Projektets rammer I skal finde en virksomhed at samarbejde med
I får 25 undervisningstimer og 20 elevtidstimer til projektet I får medialabs udstyr til rådighed I skal præsentere jeres resultater for samarbejdsvirksomheden I skal teste jeres resultater på målgruppen I skal arbejde i google-drev og invitere mig med i jeres gruppe

3 Projektet I skal i dette projekt finde en virksomhed i Nordjylland, som I kan hjælpe med deres eksterne kommunikation. I skal identificere, hvad virksomheden har af udfordringer ift. deres eksterne kommunikation og derefter undersøge og analysere, hvordan I kan lave to forskellige bud på kampagneprodukter, der kan være behjælpelige til at løse udfordringerne. I skal desuden teste jeres produkt på målgruppen med metoden ”Quick and dirty”, og så skal I som det sidste præsentere resultaterne af jeres undersøgelser, jeres produkt og resultatet af jeres test til virksomheden. Det er vigtigt, at I får en dyb forståelse for jeres samarbejdsvirksomheds behov og derefter løbende holder kontakt til dem, så de ved, hvor I er og I ved hvor de er.

4 Forløbet Opstart og gruppedannelse + find en virksomhed (9. feb.)
Identificer problemet + lær kunden at kende Teoretisk gennemgang af Sepstrups model til kampagneplanlægning (1. Marts) Teoretisk gennemgang af scrumm (1. marts) Undersøg målgruppen og planlæg jeres arbejde Udform en informationsstrategi, budskab og medievalg Teoretisk gennemgang af B/R-matrix (15. marts) Produktion Evaluering af effekten (test) (29. marts) Teoretisk gennemgang af ”quick and dirty” Præsentation af produkter, test og økonomiske aspekter for kunden + feedback fra kunden Præsentation på klassen (28. april)

5 Faglige mål Forundersøgelse
anvende forskellige metoder og modeller til analyse og vurdering af behov og budskab i en kommunikationsopgave analysere markedsforhold og den politiske, kulturelle og samfundsmæssige kontekst, kommunikationsproduktet indgår i anvende systematiske søgestrategier ved informationssøgninger og vurdere informationer kritisk i forhold til anvendelsen gennemføre forundersøgelser, herunder målgruppeanalyse og afsenders forhold, og derfra udarbejde en plan for kommunikationens gennemførelse.

6 Faglige mål Produktion
planlægge og styre den praktiske udførelse af kommunikationen på baggrund af forundersøgelsen, herunder forvaltning af ressourcer og styring af kvalitet udvikle kommunikationsstrategier med vægt på budskab, udtryksmidler og medier vælge medie til formidling af kommunikation og gennemføre den praktiske tilrettelæggelse i forhold til det valgte medie gennemføre produktion af kommunikationsprodukter, herunder anvende relevante it-værktøjer.

7 Faglige mål Evaluering
anvende udvalgte metoder til vurdering af egne kommunikationsprodukter og give forslag til optimering af produkt og proces kunne generalisere erfaring med henblik på at forbedre egen praksis formidle og dokumentere såvel produktionen som de tekniske og kommunikationsmæssige overvejelser i arbejdsprocessen.

8 Teori og metode fra tidligere, I kan anvende i projektet
Filmiske virkemidler Segmenteringsværktøjer Persona Afsenderanalyse Konkurrentanalyse Kvantitative og kvalitative metoder Layoutteori (1.g) – F.x. BOV kap 6.6 Journalistik (1.g) – kapitel 7 Kommunikationsmodellen Kvalitative og kvantitative metoder Andet?

9 Gruppedannelse

10 Find samarbejdsvirksomhed inden næste gang.


Download ppt "Virksomhedssamarbejde"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google