Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKurt Henningsen Redigeret for ca. et år siden
1
Dagens program 25.01.10 Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Øvelse: Interview og præsentation af jer Kort gennemgang af semestret Evt.
2
Henriette Lungholt Cand.comm., journalist: (kommunikation, dansk, samfundsfag og historie, pædagogikum, voksen pæd., efteruddannelse i webkommunikation og strategisk kommunikation). Ekstern lektor og projektvejleder på CBS, RUC, COK og ITU, indehaver af Lungholt Kommunikation Projektleder på Kommunikationsforum.dk Er i gang med at skrive metodebog Medforfatter på
3
Anders Kragh Jensen 31 år Uddannet Cand. Scient. Pol. Fra Århus Universitet Senior Consultant i Capacent indtil september 2009. Forretningsudvikler/ansvarlig for Capacents meningsmålinger Kunder: DR, Information, Kristeligt Dagblad andre medier. Utallige forskellige holdningsundersøgelser og meningsmålinger og også fokusgrupper og kvalitative interviews I dag: Senior konsulent i Slotsholm A/S Laver kommunikation og analyser for ministerier og styrelser
4
Formidling og metode - målsætning Målet med dette kursus er at give dig færdigheder i klar mundtlig og skriftlig præsentation for ledelse, medarbejdere, kunder, presse mv. Desuden lærer du at planlægge og gennemføre en undersøgelse, herunder opstille hypoteser, vælge analysemetode samt vurdere undersøgelsens resultater.
5
I detaljer… Du skal kunne analysere en problemstilling og udvælge egnede undersøgelsesmetoder til at besvare spørgsmålet. Du skal kort kunne redegøre for relevante videnskabsteoretiske, logiske og etiske aspekter og problemer i informationsindsamling, -bearbejdning og -analyse. Du skal kunne gennemføre en undersøgelse og vurdere resultatet. Du skal være i stand til at fremstille et notat om problemstillingen og resultaterne og mundtligt redegøre for dem på en situationstilpasset måde. Du skal kende de grundlæggende metodiske og formidlingsmæssige tanker og kunne benytte dem i praksis. Du skal kunne gennemskue budskab, målgruppe, relevant m.m, Du skal kunne tilpasse en kommunikativ henvendelse til en specifik modtagergruppe. Du skal kunne reflektere og være selvkritisk over for egen undersøgelse og resultat (især til eksamen)
6
I korte træk Kommunikation; teori og praksis Retorik og mundtlig præsentation Undersøgelses- og metodevalg, dataindsamling; kvalitativ og kvantitativ
7
Praktiske ting 14 kursusgange Teori, praksis, midtvejsevaluering og diskussioner - eksamensopgave Mundtlig eksamen med skriftligt arbejde, ingen forberedelsestid ved eksamen http://formidlingogmetode.wordpress.com/
8
Projekt og eksamen Eksamensopgave udleveret i næste uge – I arbejder løbende med den i kombination med den teori og praksis, vi gennemgår på kurset – efter oplæg Aflevere opgave i maj. 25 sider pr. gruppe (hvis to personer 15 sider, en person 10 sider). Gruppearbejde, men individuel eksamen og bedømmelse
9
Hvorfor er formidling og metode SÅ vigtig? Bruges i mange andre sammenhænge: Overbevisning/argumentation Samarbejde Lederskab Forandringer Personlige mål Andet??
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.