Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Hvad er bestyrelsens rolle i foreningen? Struktur
Udviklingsplaner Sønderborg
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Evaluering af dagtilbud Oplæg til DLO’s konference København 25. april 2007 Anne Kjær Olsen og Pia Vinther Dyrby konsulenter på Danmarks Evalueringsinstitut.
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Repræsentantskabsmøde 2008 Foreningudvikling. Foreningsudvikling - Repr. møde Baggrund- Udvikling ”En naturbestemt, indefra betinget eller.
Lederforum Torsdag den 10. maj 2007 Dagsorden: Generel orientering Koncernmål/ servicestrategi for 2008 Opfølgning på seminar om ledelsesværdier Medarbejdertrivsel.
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
LOF Ikast/Brande Samskabelsesprojekt vedr. sundhed og frivillighed.
Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan.
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
Dagsorden Introduktion til hinanden og opgaven
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
organisatoriske kompetencer
Randers Kommune Evaluering af Randers Modellen 2. December 2009.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Titel Implementering af Fødevarestyrelsens kompetencestrategi SCKK – den 6. Februar 2008.
Præsentation Annette Langhoff Innovationskonsulent i Velfærdsudvikling
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Ole Dreyer Velkommen Møde i Landsdelsforum 6. oktober 2014.
”Peer Støtte” på dansk ligestillet støtte Peer Netværket Danmark  Hvad er en peer støtte?  Om Peernetværket – hvem står bag  Formål og visioner  Hvad.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
DANSK HANDICAP IDRÆTS-FORBUND Udvalgskonference 2007 Lørdag den 16. juni.
Evaluering i Rådgivningen resultater samt tiltag.
Helsingør Kommune Standardskabelon Center for Politik og Organisation, Strategi, HR og Kommunikation Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole Oplæg.
Frivilligpolitik Politisk Indsatsområde Organisationsudvikling Frivilligpolitik for medlemsorganisationer i Friluftsrådet.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Frivilligkampagnen Styrker dig og fællesskabet DGI Ø ledelsesforum 30. november 2013 DGI Ø bestyrelsesmøde 10. december 2013.
Præsentation af baggrund, udkast og initiativer
Tværfaglig, tværorganisatorisk og tværsektoriel arbejde.
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Hjertecafèer - tilbageblik
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Virksomhedssamarbejde
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
Formiddag Kort Intro Kommune Pitches (hjemmeopgaver) Præsentation af Copenhagen Solutions Lab Handlingsplan Strategiarbejde 1: Kortlægning af.
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Vision DGI og DIF’s fælles vision: I 2025 skal mindst 75 pct. af danskerne dyrke idræt, og mindst 50 pct. af danskerne skal dyrke idræt i en forening.
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
DM i foreningsudvikling
BADMINTON Netværksmøde foråret
Styrk foreningen Ledelse og udvikling – opgrader foreningen.
Ledelsesforumsmøde 28. November 2016.
Handlingsplan 2015.
[klik og indsæt kommunenavn]
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Udvikling af centralbiblioteket
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen

Formål Navn Navnesen Formålet med kampagne 3 er at understøtte foreningernes arbejde med at tiltrække og anerkende frivillige gennem forenings- og aktivitetsudvikling Kampagnen skal fokusere på vores kontakt til og dialog med lokalforeningerne med henblik på at skabe udvikling lokalt. Kampagnen skal bruges som et redskab til i højere grad at rette DGI Østjyllands ressourcer og aktiviteter mod foreningsudvikling. Kampagnen skal synliggøre og profilere DGI Østjyllands styrker og kerneydelser i forhold til frivillighed og foreningsliv. Internt formål

Titel på kampagnen? Navn Navnesen Åben konkurrence om at byde ind med en titel – igangsættes til ledelsesforumsmøde Deadline for forslag: 15. december Vinderen offentliggøres ved julearrangement 18. december Præmie?

Navn Navnesen Formålet er at understøtte foreningernes arbejde med at tiltrække og anerkende frivillige og sætte fokus på værdien af foreningen, som ramme for Østjydernes idrætsdeltagelse Det vi kommunikerer til omverdenen Formål

Navn Navnesen  1. fase fra dd november - politisk proces og design af kampagnen. 30. november præsentation på ledelsesforum af oplæg til kampagnen  2. fase fra 1. december – 1. maj 2014– intern mobilisering og kompetenceudvikling af frivillige og medarbejdere, aftaler med foreningerne og evt. opstart af aktiviteter ‒ Kick off arrangement for frivillige og ansatte  3. fase 1. maj 2014 – 31 december afholdelse af kampagnen ‒ Konference om frivillighed og foreningsliv  4. fase forankring af indsatsen internt i DGI og fortsat arbejde med formålet Faser i kampagnen

Navn Navnesen Kick Off for frivillige og medarbejdere i DGI Ø Skabe overblik og kendskab til DGI Ø produkter for frivillige, undervisere og medarbejdere. Fokus på foreningskontakt – hvordan skaber vi kontakten? Særlig fokus på ”styrk foreningen” kurser – herunder uddannelse og opbygning af task force Min. 20 foreninger igangsætter længerevarende foreningsudviklings- forløb. DGI Ø udarbejder strategi for hvem og hvordan Kommunikationsstrategi og de gode historier Kommunikation omkring foreningsguiden Konference om foreningsliv og frivillighed Evaluering og handlingsplan for forankring Elementer i kampagnen

Navn Navnesen

Fredag d. 25. april kl Kick Off for frivillige og medarbejdere i DGI Ø Forkælelse og Anderkendelse Fagligt teoretisk indlæg Overblik over Kampagne 3

Navn Navnesen Kommunikation Synlighed af produkter (internt og eksternt) Gode historierForeningsguiden

Navn Navnesen Konsulenter er tovholdere, frivillige løser afgrænsede opgaver Task force Frivillige/ undervisere Underviser kurser Afgrænsede opgaver, lønnet Uddannes til at varetage udvalgte kurser Procesmagere/ Foreningsudviklere Afgrænsede foreningsudviklingsopgaver, lønnet Skabe netværk og erfaringsudveksling i gruppen Aktivitetsgrupper/ politikere Ambassadører Salg, ulønnet Klædes på via ledelsesforum og kick off Konsulenter Tovholdere Kontaktperson Procesmager Tilrettelægger forløb og følger foreningen hele vejen gennem forløbet Skal kunne det indledende visions og målsætningsarbejde Kobler relevante undervisere og procesmagere på forløbene Uddannes via individuelle indsatser og sidemandsoplæring

Navn Navnesen Definitionen af længerevarende udviklingsforløb baseres på en delvist subjektiv vurdering af konsulent og frivillige, udfra følgende kendetegn: Flere veje til et længerevarende forløb og forskellige veje gennem forløbet, fx starte og slutte stort, eller starte småt og slutte stort. Strategisk udvalgt af DGI eller ”tilfældigt opstået”. Flere temaer: Arbejdet med min. 3 af 7 temaer (udgangspunkt i Foreningstesten), Ledelse, Frivillige, Medlemmer, Aktiviteter, Faciliteter, Kommunikation, Lokalsamfund Tid og/eller volumen, fx udvikling over flere måneder og/eller mange indsatsområder, konsulentopgaver, resultater Udarbejdelse af katalog med eksempler på gode historier DGI Østjyllands ”Køkkenkatalog” med inspirerende udstillingseksempler og attraktive pakketilbud om foreningsudvikling Længerevarende udviklingsforløb

Navn Navnesen Forskel på ”kende til” og ”kunne” Værktøj og produkter Styrk foreningen Foreningstest Forenings- undersøgelse Proces- orienteret mødeledelse ?? Procesguide til Forenings- udvikling Forenings- guiden ??

Navn Navnesen Lørdag d. 29. november 2014 Målgruppe: Foreningsledere, DM foreningerne, årets foreninger, kommunale embedsmænd, medarbejdere og frivillige i DGI Østjylland Teoretisk fagligt indhold Frivillighed og foreningsliv Konference

Navn Navnesen Min. X (75) deltagere til Kick Off arrangement X (20) frivillige undervisere i task force X (20) længerevarende foreningsudviklingsforløb med fokus på rekruttering og anerkendelse af frivillige Klar formuleret strategi og handlingsplan for foreningskontakt for alle aktivitetsgrupper Dialog med x antal foreninger om frivillighed, rekruttering og anerkendelse X antal pressehits med fortælleringer om frivillighed Foreningsguiden præsenteret skrifteligt for alle foreninger og mundtligt for x antal foreninger X (100) antal deltagere til foreningskonferencen Succeskriterier kvalificeres af ledelsesforum Forslag til succeskriterier