Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion."— Præsentationens transcript:

1 Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion

2 Input frem mod Strategi 2022
FORENINGSKONSULENTERNE > løbende dialog med foreningerne VISIONSSEMINAR > foreninger 20. januar 2018 FORMAND > besøg og møder i 2017 UDVALG > opmærksomhedspunkter og input fra efter visionsseminaret STYRELSEN > drøftelser siden maj 2017 FORMANDSMØDET > drøftelser i dag CENTRALE LEDELSE > drøftelse og input august 2017 SPØRGESKEMA > fokus på prioriteringer og præferencer efterår 2017

3 Centrale pointer fra spørgeskemaundersøgelsen
Motions- og idrætsaktiviteter – at styrke nuværende og udvikle nye – prioriterer I højt Arbejdspladsernes Motionsdag er den forbundsaktivitet, som flest af jer ønsker at arbejde med lokalt de næste år. Rigtige Mænd og DM/Firmaidræt Open deler andenpladsen Etablering af lokale partnerskaber og en styrkelse i lokalområdet er det næsthøjest prioriterede arbejdsområde frem mod Størstedelen af jer angiver, at der er mange interessante samarbejdspartnere og mange potentielle medlemmer i jeres lokalområde Direkte kontakt og sparring med konsulenter er jeres klart mest foretrukne form for hjælp fra forbundet (74%) Rekruttering af ledere og medlemmer er stadig en væsentlig prioritet Manglende kompetencer, tid samt viden og værktøjer er den største udfordring i forhold til markedsføring. Penge og gode historier er ikke så stor en hindring.

4 Konklusioner Visionsseminar
Mange lokale succeser Ønske om flere lokale aktiviteter og deltagere Brug for øget konsulentbistand fra forbundet for at skabe flere succeser Partnerskaber lokalt er vejen frem De lokale partnerskaber er meget forskelligartede, og der er mange idéer til nye partnere lokalt.

5 Opmærksomhedspunkter Udvalgene
Just Do It – keep it simple Partnerskaber – lokale såvel som nationale samt naboforeningshjælp. Aktivitet – der skal være fokus på aktiviteter, aktiviteter og aktiviteter Hjælp til foreningerne – mere direkte sparring med konsulenter fra forbundet Holdspil og holdaktiviteter – både lokalt i foreninger og med regionale stævner Fokus på digitale løsninger, der kan gøre det nemmere at være foreningsleder.

6 Hvad har vi hørt – og hvad gør vi?
Fokus på at styrke aktiviteterne lokalt.  Det væsentligste indsatsområde bliver ”mere lokal firmaidræt i hele landet” Flere ressourcer til konsulentbistand til foreningerne.  Flere hænder til at hjælpe med at skabe aktiviteter i foreningerne Styrke partnerskaberne lokalt  Der er stor spændvidde og mange potentielle partnere lokalt. Flere ressourcer til etablering af nye lokale partnerskaber og netværk  Firmaidrætten er omdrejningspunkt, og alle der arbejder med motion, idræt og sundhed på arbejdspladser skal inviteres med: Kommunen, erhvervsforeninger, andre lokale foreninger, fitness-centre mv.

7 Stærkere firmaidræt – mere kollegamotion
MERE LOKAL FIRMAIDRÆT I HELE LANDET Motions- og sundheds-ambassadør-uddannelser Holdspil og hold-aktiviteter KOLLEGAMOTION PÅ FLERE ARBEJDSPLADSER Aktiviteter for erhvervs-skolerne og andre ungdomsudd Aktivitets-dage NYE LOKALE PARTNER-SKABER OG NETVÆRK Firmaidræts-foreningerne i den digitale verden Peptalks Tæl skridt (partnerskab) Åbne stævner og FO Motions-events Arbejds-pladsernes Motionsdag

8 Mere lokal firmaidræt i hele landet frem mod 2022
Aktiviteter for erhvervs-skolerne og andre ungdomsudd Firmaidræts-foreningerne i den digitale verden Holdspil og hold-aktiviteter Åbne stævner og FO Motions-events Arbejds-pladsernes Motionsdag

9 Mindre forslag til præciseringer i ”mission” og ”vision”
Dansk Firmaidrætsforbund motiverer arbejdspladserne til firmaidræt og kollegamotion. Vision Vi vil være arbejdspladsernes og ungdomsuddannelsernes foretrukne samarbejdspartner inden for firmaidræt og kollegamotion.

10 Proces og deadlines færdiggørelsen - Strategi 2022
Maj Strategiudkast til gennemgang på fællesmøde for Styrelsen og direktionen 24. august Strategi 2022 – endeligt udkast præsenteres for Den Centrale Ledelse 15. juni Strategi 2022 til godkendelse i Styrelsen på styrelsesmøde 25. august Ekstraordinært Repræsentantskabsmøde drøfter og godkender strategi 2022 Inden 1. juli Strategi 2022 sendes til alle foreninger forud for repræsentantskabsmødet den 25. august.

11 Sådan styrker vi den lokale firmaidræt
Flere aktiviteter lokalt Flere lokale partnerskaber Udvide de lokale netværk Stærkere lokal firmaidræt

12 Sådan skaber vi mere kollegamotion
Flere aktiviteter PÅ arbejdspladserne Flere nationale partnerskaber Mere fokus på kollegamotion – mindre på vores sundhedsprodukter


Download ppt "Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google