Velkommen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Arbejdspladsudvikling
Advertisements

3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Forudsætninger for en god samtale
Kvantitativt studie ~ PaRIS - spørgeskemaundersøgelsen Spørgeskemaundersøgelse Forår 2009 Mickael Bech, Trine Kjær, Eva Draborg Institut for Sundhedstjenesteforskning,
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Inklusion Helhedssyn på børn Anerkendelse, ressourcesyn og arbejdsfællesskaber Psykolog Jakob Freil,
Kulturforandringer i Børn og Unge Kulturforandring i hele Børn og Unge Hvad går det ud på? Kulturforandring i Område Skanderborgvej og Viby lokaldistrikt.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Doku:SENtorium Torsdag d. 29. oktober Velkommen Programmet for dagen  Refleksionsøvelse  Fortællerrum  Narrativ evaluering Frokost  Sparringsrum.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
ERFARINGER MED AT STØTTE DET TVÆRSEKTORIELLE SAMARBEJDE MELLEM DANSKE KOMMUNER OG POLITI Oplæg NFBO 22 – 25 maj 2016 Birgitte Roth Hansen, specialkonsulent.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Udfordringer i ledelse på tværs Nysgerrig – udfordrende – fræk Tør DU udfordre dig selv?
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
VSBs Værdier: Kvalitet Vi gør os umage i alt, hvad vi gør. Vi følger VSBs formål og principper. Vi tilsikrer en høj standard i driften af klubben. Udvikling.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Modul 2.
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Museer, børnehaver og pædagoguddannelsen
Modul 1 Rød løber (C).
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Læring gennem registrering og indberetning
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
Velkommen Robusthed basiskursus
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Sprog og praktik på virksomheden
ÅRHUS AFDELING.
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
FTF fyraftensmøde den 8. juni 2011 kl. 15 – 17
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Den gode tone Lse.
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Stresshåndteringsgruppe
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Netværksmøder - Drejebog
Innovationsforløb Modul 3 ©
Sund Mund til Byens børn
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Fyraftensmøde 31 januar 2018 En ny måde at afrapportere på.
SUMO - analyse.
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Baba – Modul X.
SIKKERHED ONLINE.
At tænke uddannelse som en del af et læringsforløb
(Jeres logo) Nye muligheder for at samarbejde med fædre baba inviterer til inspirationsmøde om nye samarbejdsmuligheder mellem fædre og fagpersoner.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Innovation i humanistiske fag
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Børne- og Familieafdelingen
1½ times arbejde i gruppen
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

Velkommen

Intro øvelse Navn Alder Bopæl Civilstatus Antal børn & deres alder   Bopæl Civilstatus Antal børn & deres alder Beskæftigelse Uddannelse Frivilligt engagement Sprog

Ice breakers Forskellige øvelser – lær hinanden at kende Fortæl en historie om de sko du har på Fortæl om de nøgler, du har i dit nøglebundt

Forventningsafstemning Hvilke forventninger har I til i dag?

Det gode samarbejde (øvelse) Storgruppe interview Hvad indeholder det gode samarbejde?

Baggrund Samspil!!! Fædre Systemet Et dårligt ægteskab Mistillid Manglende indsigt i (tillid til egen viden om) børns behov Manglende anvendelse og anerkendelse af ressourcerne Manglende RUM Manglende tvær-gående samarbejde

Intro til baba-læringsforløbet Modul 1 Opstartsdag Opstart, arbejde med sin farrolle, fællesskab samt introduktion til peer2peer  Modul 1 -Børns behov/vilkår 0-10 mdr. -Samspil med sundhedsplejersken - Arbejde med egen farrolle Modul 2 -Børns behov/vilkår 10 mdr.–3 år. -Samspil med vuggestue. - Arbejde med egen farrollen  Modul 4 -Børns behov/vilkår 3-6 år -Samspil med helhedsplanen - Arbejde med farrolle og peer2peer Modul 3 -Børns behov/vilkår 3-6 år -Samspil med børnehave -Arbejde med egen farrolle Modul 5 -Børns behov/vilkår 6-13 år -Samspil med Indskoling -Arbejde med farrollen og peer2peer Modul 6 -Børns behov/vilkår 6-13 år -Samspil med social forvaltning -Arbejde med farrollen og peer2peer Modul 7 -Børns behov/vilkår 13 – 18 år -Samspil med Udskoling - Arbejde med farrollen og peer2peer Modul 8 -Børns behov/vilkår 13-18 år -Samspil med SSP -Arbejde med farrollen og peer2peer Månedsmøder Opfølgning på peer2peer-arbejde Planlægning af arrangementer, aktiviteter m.m. med fokus på farrollen og området Del af baba-Danmarks netværk af frivillige fædre (årsmøder, stormøder m.v.)

Møde med ‘systemet’ https://www.youtube.com/watch?v=oHSU90o0auQ

Alle fædre skal være deltagende i deres børns liv Vision Vores mission: At styrke fædres deltagelse i børns liv babas vision er: Alle fædre skal være deltagende i deres børns liv - Hvad inspirerer dig ved det? - Hvilke muligheder ser du for at arbejde for sagen lokalt?

Det bedste ved læringsforløbet Refleksionsøvelse – Walk n Talk (30 min.) Opsamling i plenum Hvad er det MEST SPÆNDENDE ved dette forløb? Hvor tænker du, at det RYKKER MEST for fædre?

Refleksion over gode oplevelser med børn Øvelse & spille regler  Man må ikke tale med andre og ingen telefon Gå ud og tænk over 3 gode oplevelser dit barn har haft med dig (15 min.) Opsamling: Hvad gjorde det til gode oplevelser? Hvad skete der i situationen? Hvad gjorde du som far, der gjorde det til noget godt? (30 min.)

Refleksion over egen farrolle Øvelse & spille regler  Man må ikke tale med andre og ingen telefon Reflekter over hvordan du er som far (30 min.) – Udfyld på ark i hæftet Opsamling – Hvordan var det at tænke over jeres egen rolle?

Hvordan vil du gerne huskes som far? Vision – Egen far rolle Øvelse: Postkort fra fremtiden Hvordan vil du gerne huskes som far?

Hvordan var det at lave ”postkort” øvelsen?

Fokusområder – Egen farrolle Individuel refleksion Find ud fra dit postkort frem til tre områder, som du skal arbejde med for at nå din vision. Hvad konkret skal du gøre igennem forløbet, for at nå din vision? - Skriv dem i dit hæfte (side 5) Opsamling i plenum

Måling af, hvor du befinder dig pt. i forhold til dine fokusområder Navn: ______________ Visionsbarometer 5 4 6 FOKUSOMRÅDE: 3 7 A. …………………………………….. B. …………………………………….. C. …………………………………….. 2 8 1 9 Kan ikke blive bedre Startniveau - 1

Handlingsplan Øvelse: Hvilke konkrete aktiviteter skal du lave for at opfylde dine fokusområder (side 7 i hæftet) Opsamling:

Kalender planlægning Nogle dage, der er helt umulige? - Sæt datoerne i kalenderen 