Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018"— Præsentationens transcript:

1 Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Gastronom HF og gastronom GF2

2 Gastronom HF og gastronom GF2
Handlingens navn Ansvarlig (skriv ) Område Resultat Mål Deadline Færdigmeldt Formalisering af feedback til eleven Undervisere - Mål og feedback 72 75 Dybdegående kendskab og indsigt i de enkelte fag Undervisere - Pædagogik og didaktik 78 79

3 72 75 Formalisering af feedback til eleven
Undervisere - Mål og feedback Hvad vil vi gøre Resultat Mål Lærerne bliver opkvalificeret i at håndtere feedforward/ feedback og coachende spørgeteknik Vi vil arbejde mere systematisk med feedback og feedforward Vi vil arbejde systematisk med portefolio, som meningsskabende værktøj for både elev og lærer. 72 75 Ansvarlig (skriv ) Forventet udbytte - hvad vil vi opnå og for hvem? Alle undervisere har en ressourceorienteret tilgang til eleverne med professionel og bevidst brug af feedforward / feedback og coachende spørgeteknik, samt fokus på gruppedynamik Vi vil sikre, at eleven har oplevelse af, at blive set som person gennem tilpasset vejledning og undervisning Deadline Opfølgning Færdigmeldt Vi tager opfølgning med emnet systematisk på afdelingsmøder og teammøder. Vi får support fra læringskonsulenter fra UVM.

4 Formalisering af feedback til eleven
”Underviserne er udfordrede på at skabe refleksion, nærvær og retning for eleverne” . 80 % eller flere af lærerne oplever at opkvalificering er direkte brugbar i undervisningen Lærerne bliver opkvalificeret i at håndtere feedforward/ feedback og coachende spørgeteknik Lærerteamet samarbejder systematisk om den enkelte elev – og systematisk med portefolio sammen med eleverne Hver lærer har viden og værktøjer til at underviser og samtale med eleven ud fra en anekendende tilgang og et helhedsorienteret syn på eleven Frafald efter 3 mdr. forbedres fra 20,7 for gas og 17,8 for tjener i 2017 til 19 % for gas og 16% for tjener i 2019 Ekstern ETU hæves fra 72 til 75 Faglærere møder eleverne med nysgerrige reflekterende tilgang og i mindre grad meninger og synsninger Alle undervisere har en ressourceorienteret tilgang til eleverne med professionel og bevidst brug af feedforward / feedback og coachende spørgeteknik. Eleven har oplevelse af blive set som person gennem tilpasset vejledning og undervisning Afdelingen for Kvalitet og Viden,

5 78 79 Dybdegående kendskab og indsigt i de enkelte fag
Undervisere - Pædagogik og didaktik Hvad vil vi gøre Resultat Mål Via styrkede teamfællesskaber, og prioritering af tid, vil vi sikre fælles forståelse for de enkelte fag, og dets sammenhænge fagene imellem. Vi vil skabe en dybere forståelse og sammenhæng for alle fag på gastronomuddannelsen 78 79 Ansvarlig (skriv ) Forventet udbytte - hvad vil vi opnå og for hvem? Stærkere lærerteams og bedre mulighed for optimeret brug af stærke kompetencer i lærerteamet. Et styrket tværfagligt samarbejde på tværs af vores afdelinger på HRS Bedre og mere målrettet undervisning, med en fælles standard på tværs af lærerstrenge Deadline Opfølgning Færdigmeldt Vi følger op på teammøder og afdelingsmøder.

6 Dybdegående kendskab og indsigt i de enkelte fag
Underviserne er udfordrede på at skabe sammenhæng mellem fagene, og fælles forståelse for fagenes indhold . At vi i lærerteams har samme forståelse og tilgang til undervisningen i de enkelte fag, og fagene på tværs spiller bedre sammen Undervisere - Pædagogik og didaktik går fra Afdelingen dedikerer tid til teamsamarbejde om kendskab til de enkelte fag. Planlægning af tid til fordybelse i de enkelte fag. Dette på teammøder og afdelingsmøder Lærerne får i højere grad mulighed for helhedsorienteret undervisning og samtidig styrkelse af teamsamarbejde Lærerne får fagene til at spille naturligt sammen Elevernes motivation øges i takt med, at målet for deres uddannelse synliggøres i højere grad Alle undervisere har en fælles forståelse af bredden og dybden af de enkelte fag. Lærerne har ens forståelse af taksanomien og metodevalg for udmyntning af undervisningen på tværs af gas-forløbene. Afdelingen for Kvalitet og Viden,


Download ppt "Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google