Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afInger Johannsen Redigeret for ca. et år siden
1
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
UDDANNELSESPLANER Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
2
En god plan Tænk på en situation hvor du oplevede en uddannelsesplan, som du fulgte, som virkede og/eller gav mening for dig – 5 minutter
3
En god plan Gå sammen 2-3 og fortæl hinanden om hvad der var godt i hver jeres plan – 15 minutter
4
En god plan Samme gruppe – 15 minutter
Hvad skal der til for at en plan bliver anvendt og er til glæde og gavn for den uddannelsessøgende Afdelingen Nedskriv dette
5
En god plan Opsamling i plenum minutter
6
HIERAKI SST Specialerne Målbeskrivelse Uddannelsesprogram
Generel uddannelsesplan Individuel uddannelsesplan
7
Funktionel? Hvad Kompetence nr. Hvor Geografisk/bestemt sammenhæng
Hvordan Læringsstrategi f.eks mesterlære Hvem skal jeg lave aftale med/initiativ Hvornår måned 3-4 Adresseres fra kompetencen/rollen /funktionen Skema med mulighed for skrive = personlig plan
8
Anvendelse Introduktionssamtalen Uddannelsesprogram og generel plan CV
Erfaring og mål Individuelle ønsker Individuel uddannelsesplan
9
Frem mod justeringssamtalen
Uddannelsesrelevant arbejdstilrettelæggelse Hvor/hvornår/hvem Fordeling af opgaver – niveau – kompetencer Fokusere på de aftalte mål Forberedelse-YL Vejledning/supervision/justering – progression Kompetencevurdering Løbende dokumentation – checkliste/logbog Vejledersamtaler
10
Justeringssamtale(r)
Er uddannelsesplanen fulgt og målene opnået Justere resten af forløbet i uddannelsesplanen Vurdere om målene kan nås Berøre karriereveje og egnethed Kompetencevurdering af bløde kompetencer - hvordan og hvornår.
11
Slutsamtalen Evaluering af forløbet: brug evaluer.dk og dialog. Brug resultatet til at justere de fremtidige forløb i afd. Karrierevejledning. Sparring om potentiale, hvilke mål, hvordan målet evt. kan nås Tage med til næste ansættelse – arbejde videre med Evt. overdragelse af den uddannelsessøgende Udfylde logbog UAO dokumentere opfyldelse af tidsmæssig gennemførelse
12
HEVs Generelle plan ( roller)
Baggrund 2. Kommunikator - patienter, pårørende og andre parter Opgaver og fokusområder: ___________________________________________________________________________ 3. Samarbejder - kolleger, behandlerteams (intern/ekstern), andre personalegrupper 4. Leder/administrator
13
RMUK Elektronisk vejledning i brug af systemet
YL: opretter vejleder, samtaler, handleplan og uddannelsesplan Vejl.: udviklingsplan godkende/kommenteres UAO: Godkende udviklingsplanen
14
Målbeskrivelsesperspektiv
Kompetence ( husk nr) Konkrete mål Læringsstrategi Evaluering Opnåelse (kvartaler) Sted
15
Rolleperspektiv i funktionerne
Hvilke roller indgår i : Stuegang Ambulatorium Konferencer Vagtfunktion Undervisning OP
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.