Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?"— Præsentationens transcript:

1 Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
UDDANNELSESPLANER Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?

2 En god plan Tænk på en situation hvor du oplevede en uddannelsesplan, som du fulgte, som virkede og/eller gav mening for dig – 5 minutter

3 En god plan Gå sammen 2-3 og fortæl hinanden om hvad der var godt i hver jeres plan – 15 minutter

4 En god plan Samme gruppe – 15 minutter
Hvad skal der til for at en plan bliver anvendt og er til glæde og gavn for den uddannelsessøgende Afdelingen Nedskriv dette

5 En god plan Opsamling i plenum minutter

6 HIERAKI SST Specialerne Målbeskrivelse Uddannelsesprogram
Generel uddannelsesplan Individuel uddannelsesplan

7 Funktionel? Hvad Kompetence nr. Hvor Geografisk/bestemt sammenhæng
Hvordan Læringsstrategi f.eks mesterlære Hvem skal jeg lave aftale med/initiativ Hvornår måned 3-4 Adresseres fra kompetencen/rollen /funktionen Skema med mulighed for skrive = personlig plan

8 Anvendelse Introduktionssamtalen Uddannelsesprogram og generel plan CV
Erfaring og mål Individuelle ønsker Individuel uddannelsesplan

9 Frem mod justeringssamtalen
Uddannelsesrelevant arbejdstilrettelæggelse Hvor/hvornår/hvem Fordeling af opgaver – niveau – kompetencer Fokusere på de aftalte mål Forberedelse-YL Vejledning/supervision/justering – progression Kompetencevurdering Løbende dokumentation – checkliste/logbog Vejledersamtaler

10 Justeringssamtale(r)
Er uddannelsesplanen fulgt og målene opnået Justere resten af forløbet i uddannelsesplanen Vurdere om målene kan nås Berøre karriereveje og egnethed Kompetencevurdering af bløde kompetencer - hvordan og hvornår.

11 Slutsamtalen Evaluering af forløbet: brug evaluer.dk og dialog. Brug resultatet til at justere de fremtidige forløb i afd. Karrierevejledning. Sparring om potentiale, hvilke mål, hvordan målet evt. kan nås Tage med til næste ansættelse – arbejde videre med Evt. overdragelse af den uddannelsessøgende Udfylde logbog UAO dokumentere opfyldelse af tidsmæssig gennemførelse

12 HEVs Generelle plan ( roller)
Baggrund 2. Kommunikator - patienter, pårørende og andre parter Opgaver og fokusområder: ___________________________________________________________________________ 3. Samarbejder - kolleger, behandlerteams (intern/ekstern), andre personalegrupper 4. Leder/administrator

13 RMUK Elektronisk vejledning i brug af systemet
YL: opretter vejleder, samtaler, handleplan og uddannelsesplan Vejl.: udviklingsplan godkende/kommenteres UAO: Godkende udviklingsplanen

14 Målbeskrivelsesperspektiv
Kompetence ( husk nr) Konkrete mål Læringsstrategi Evaluering Opnåelse (kvartaler) Sted

15 Rolleperspektiv i funktionerne
Hvilke roller indgår i : Stuegang Ambulatorium Konferencer Vagtfunktion Undervisning OP


Download ppt "Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google