Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKristian Bjerregaard Redigeret for ca. et år siden
1
Museer, børnehaver og pædagoguddannelsen
2
Et museum i min børnehave museumsforløb to go til børnehaver
Tre pointer: Skab museer i børnehaven ved at aktivere børns samlinger og fortællinger. Inddrag pædagogerne som vigtige faglige ressourcer under besøget. Brug løs af hele museets værktøjskasse – museer er andet end genstande, værker og samlinger.
6
Museer er også… At fejre udstillingsåbning At tage imod gæster
At sælge billetter At gemme historier At foretage valg og fravalg At samarbejde
7
De tre pointer Skab museer i børnehaven ved at aktivere børns samlinger og fortællinger. Inddrag pædagogerne som vigtige faglige ressourcer under besøget. Brug løs af hele museets værktøjskasse – museer er andet end genstande, værker og samlinger. Hvordan bliver vi endnu bedre til at inddrage pædagoger som faglige ressourcer når vi laver tilbud til børn fra dagtilbud?
8
For gamle dage siden. Fremtidens pædagoger som vejvisere til Danmarks Historie
Hvordan får vi flere pædagoger og daginstitutioner til at bruge museerne? Hvordan inddrager vi pædagogstuderendes faglighed i udvikling og gennemførelse af aktiviteter til førskolebørn? Hvordan skaber vi et bæredygtigt partnerskab med en pædagoguddannelse, så vi sikrer gensidigt udbytte for museum og uddannelsesinstitution?
9
For gamle dage siden. Fremtidens pædagoger som vejvisere til Danmarks Historie
10
”Et sanseligt og legende møde med historien”
Det arkæologiske værksted i det nye museum
11
Museets rolle i projektet
Pædagoguddannelsens rolle i projektet Fremtidigt samarbejde
12
Opsamling og anbefalinger
Tværfaglighed fremmer forståelsen og museumsoplevelsen Samarbejde er godt både i planlægning og gennemførelse Husk museets værktøjskasse Museer og samlinger findes overalt!
13
Sidsel Kirk, cp2k@kff.kk.dk Benedicta Pécseli, BENP@ucc.dk
Tak for i dag! Sidsel Kirk, Benedicta Pécseli,
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.