Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022"— Præsentationens transcript:

1 VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022

2 VELKOMMEN! Til en dag, der:
Står i foreningernes, firmaidrættens og fremtiden tegn. Skal handle om succeser og dét at udvide sin verden. Skal favne forskelligheden. Den er hverken en fare eller en fælde. Den er frugtbar! Velkommen til Visionsmødet for firmaidrætsforeningerne! I dag står i foreningernes, firmaidrættens og fremtidens tegn. Vi skal bruge de næste timer på at være visionære. På at zoome ind på, hvilke succeser, vi skal opdyrke frem mod 2022 – og hvordan. Og på hvordan vi udvider vores verden og favner forskelligheden. Den er nemlig hverken en fare eller en fælde. Den er frugtbar! Så i dag handler ikke om at blive enige om 3 overordnede ting. I dag handler om at få ideer og nuancer på bordet. Få dem synliggjort og snakket igennem. Jeres input i dag er en vigtig del af den baggrund, vi bruger, når vi i Styrelsen arbejder videre med udviklingen af Strategi2022. Dagen tager afsæt i den spørgeskemaundersøgelse, som mange af jer har besvaret i december.

3 FREMTIDIGT FOKUS 6 pointer fra spørgeskemaundersøgelsen: 1) Rekruttering af ledere og medlemmer er stadig en topprioritet 4) Arbejdspladsernes Motionsdag er den forbundsaktivitet, som flest af jer ønsker at arbejde lokalt med de næste år – Rigtige Mænd og DM/Firmaidræt Open deler andenpladsen 2) Etablering af lokale partnerskaber og en styrkelse i lokalområdet er det næsthøjest prioriterede arbejdsområde frem mod Størstedelen af jer angiver, at der er ”mange interessante samarbejdspartnere” og ”mange potentielle medlemmer” i jeres lokalområde 5) Direkte kontakt og sparring med konsulenter er jeres klart mest foretrukne form for hjælp fra forbundet (74%) 6) Manglende kompetencer, tid og viden/værktøjer er den største udfordring i forhold til markedsføring – penge og gode historier er ikke så stor en hindring. 3) Motions – og idrætsaktiviteter (at styrke nuværende og udvikle nye) prioriterer I højt Det nære og lokale er generelt i fokus i jeres besvarelser og dermed også forskelligheden i firmaidrætsforeningerne. Og det skal have lov at spire i dag. Vi skal ikke diskutere om én, fælles sandhed – men arbejde med de mange lokale sandheder.

4 SUCCESER – I DAG OG I MORGEN
I siger det selv…: I har mange potentielle medlemmer at nå ud til i jeres lokalområde I har interessante samarbejdspartnere i jeres lokalområde 41 % af jer har god kontakt til den lokale presse og 25% tilkendegiver, at I har mange gode historier at fortælle. Vi skal være gode til at fejre og dyrke succeserne. Både dem, der har karakter af hverdag og dem, der har karakter af fest! I spørgeskemaundersøgelsen en række spørgsmål om foreningens potetaler frem mod 2022, og de tre udsagn der stemte bedst overens med Jeres lokale virkelighed var: (læs op fra slide). I dag skal vi arbejde med, hvordan vi når de medlemmer og de samarbejdspartnere. Og vi skal have delt de gode historier! Det gør vi i dagens første workshop, hvor vi skal have en masse forskellige succesvaluta på bordet: En succes kan lige så vel være ‘vi har haft petanque hver onsdag i 20 år’, som det kan være ‘et udsolgt Ladies Mud Race’ eller ”en nyetableret fodboldturnering, der har givet en ny, stærk frivillig i foreningen”. Jeg vil opfordre jer til at dele jeres succeser – ikke putte med dem og tænke ‘det er der ikke meget succes i’ – jo, hvis det virker hos jer og giver god energi i jeres forening. Så er det en succes! Jeg vil også bede jer være ambitiøse og visionære, når vi – også i workshop 1- skal arbejde med succeserne i morgen. Notér jer minimum én fremtidig succes, I vil gå efter. Få de andre i gruppens råd og tag ideerne med hjem og diskutér dem i foreningen. Brug dagen i dag som et godt afsæt på arbejdet i den næste periode.

5 UDVID VERDEN Lokale partnerskaber og netværk
Er et potentiale og en mulighed for at udvide og styrke jeres verden Kan skabes på mange måder og etableres gennem mange snitflader Er et fokus, vi tager hul på i dag Lokale partnerskaber og netværk, er noget af det, I er allermest klar til at kaste jer over i den nye strategiperiode, og flere af jer tilkendegiver også i undersøgelsen, at der er potentiale og muligheder i jeres lokalområde. Henholdsvis 59 % og 55 % af jer ønsker at gøre en ekstra indsats mod private og kommunale arbejdspladser i jeres lokalområde. At fokusere på et etablere lokale partnerskaber er det næsthøjest prioriterede (efter lederrekruttering) område at sætte ind på frem mod 2022. Det kan blive firmaidrætsforeningernes måde at udvide og styrke deres lokale verden på. På at udvikle nye og styrke allerede etablere aktiviteter. Og på at rekruttere frivillige. I dagens 2. workshop tager vi derfor netop fat på det! Efter frokost skal vi arbejde med, hvilke aktører man kan samarbejde med lokalt, hvordan man kan gribe et samarbejde an og vi skal dele de erfaringer, som mange foreninger har med lokale partnerskaber.

6 SÅ…! Tag jeres notekort, udfyld det i løbet af de to workshops, og tag det med hjem og brug det som afsæt til en snak i bestyrelsen Vær visionære: Det er et visionsseminar i dag! Vi skal hurtigt nok trække i arbejdstøjet og finde (og knuse) problemerne Hav en fantastisk dag! En opfordring: (læs op fra slidet) Når vi mødes herinde til afslutning i eftermiddag, vil jeg fortælle jer om strategiprocessens næste faser. Og nu vil jeg give Mette ordet, som skal guide os igennem dagen i dag.

7 Vi skal være gode til at fejre og dyrke succeserne
Vi skal være gode til at fejre og dyrke succeserne. Både dem, der har karakter af hverdag og dem, der har karakter af fest! I spørgeskemaundersøgelsen en række spørgsmål om foreningens potetaler frem mod 2022, og de tre udsagn der stemte bedst overens med Jeres lokale virkelighed var: (læs op fra slide). I dag skal vi arbejde med, hvordan vi når de medlemmer og de samarbejdspartnere. Og vi skal have delt de gode historier! Det gør vi i dagens første workshop, hvor vi skal have en masse forskellige succesvaluta på bordet: En succes kan lige så vel være ‘vi har haft petanque hver onsdag i 20 år’, som det kan være ‘et udsolgt Ladies Mud Race’ eller ”en nyetableret fodboldturnering, der har givet en ny, stærk frivillig i foreningen”. Jeg vil opfordre jer til at dele jeres succeser – ikke putte med dem og tænke ‘det er der ikke meget succes i’ – jo, hvis det virker hos jer og giver god energi i jeres forening. Så er det en succes! Jeg vil også bede jer være ambitiøse og visionære, når vi – også i workshop 1- skal arbejde med succeserne i morgen. Notér jer minimum én fremtidig succes, I vil gå efter. Få de andre i gruppens råd og tag ideerne med hjem og diskutér dem i foreningen. Brug dagen i dag som et godt afsæt på arbejdet i den næste periode.

8 VI SES 12:15 UDEN FOR INDENGANGEN!
En opfordring: (læs op fra slidet) Når vi mødes herinde til afslutning i eftermiddag, vil jeg fortælle jer om strategiprocessens næste faser. Og nu vil jeg give Mette ordet, som skal guide os igennem dagen i dag.


Download ppt "VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google