Evaluering af skoleåret og planlægning af skoleåret

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Advertisements

1. november 2007 Carl P. Knudsen
Deltagere Cirkelledere Cirkel I – målgruppe: normalklasser
Formandsberetning for SIG-hjerteinsufficiens 2009 under FS K&T
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
STUDIERETNINGSTONING PILOTPROJEKT DISPOSITION  Indledende kommentarer  Rammerne for pilotprojektet  Det PR skal høres om  Eksempel på en.
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
Introduktion 7/9-11 Højstrupgård
Mulernes Legatskole Trivselspolitik – attraktive arbejdspladser
KOMpetenceMål i PraksIS
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Rammeforsøg på TEC-HTX Studietid Formål At skabe større sammenhæng mellem uddannelsestid og elevtid At øge lærertilstedeværelsen sammen med eleverne At.
Skole/hjem samarbejdet - Det handler om kvalitet i relationen.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
Formativ evaluering Januar Juni 2012 Karen Marie Hedegaard og Birgitte Lund Nielsen Oplæg til diskussion d. 1 juni, 2011, ved styregruppedag i Ry.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Faglig overgang – Næstved Gymnasium og HF Dansk. Formål Primært at løfte det faglige niveau for alle elever, og herunder også at bidrage til at udligne.
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" 1. november.
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Projekter og netværksdannelse på FG Fredericia Gymnasium 7. februar 2015 Orienteringsmøde om Udviklingsplanen fase 2.
Klasserumsledelse og elevinddragelse Arbejdsseminar 28. august 2014 Camilla Hutters & Astrid Lundby Center for Ungdomsforskning, Aalborg Universitet København.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Helhedsorienteret undervisning SIP Torsdag d. 15. januar, 2015.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Kort referat – Greve Gymnasium. Greves eget oplæg Velfungerende stor gymnasieskole – stx dominans (33 stx / 4 hf) – ca 10^3 elever Stx tilrettelagt efter.
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
Formidlingskursus 2014 Gymnasiepraktik og Det rullende Universitet Klasserumskultur og elevernes forskellighed Susanne Th. Jensen Vicerektor Odder Gymnasium.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Fastholdelse i HF Strategier og erfaringer. 95%-målsætningen og HF HF-kurserne har forskellig forudsætninger HF-eleverne har forskellige forudsætninger.
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Greve Gymnasium Skemalagt elevtid Forsøg med start i skoleåret Forsøget omfatter hele skolen: -Alle fag med skriftlig dimension -Alle lærere og.
Lars Gorm Povelsen Lidt om mig: -Virksomhedskonsulent, ansat i KTS praktikcenter -”døråbner” til virksomhederne og grafisk tekniker, skiltetekniker samt.
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
CLARA Projektbeskrivelse
Projektidé Hvordan kan man som lærer være med til at skabe sammenhæng og progression i elevernes skriftlige arbejde på tværs af fag? Projektets formål.
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
Fagdidaktisk kursus i biologi
Kursus for nye efterskoleledere ”Huset” oktober 2017
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Oplæg fra Evalueringsudvalget
hf – med fokus på sundhed, velfærd og innovation (VUF og UCD)
Nye lærerroller på VUC – øget gennemførelse gennem social ansvarlighed
Lærerrolleprojektet Titel: ’Nye lærerroller på VUC – øget gennemførelse gennem social ansvarlighed’ Formål: At nedbringe fravær og frafald på.
AR 28/1 – pkt. 7 SIP – Skoleudvikling I Praksis
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
AP-Møller projekt: Øget læring og inklusion gennem synlige mål og kvalificering af praksis i skolen – Læring, der ses Pia Gelardi og Julie Aarø-Hansen.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Temadag om grundfag og de pædagogiske intentioner i eud-reformen
Princip for kontaktforældre
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Præsentationens transcript:

Evaluering af skoleåret 2013-14 - og planlægning af skoleåret 2014-15 Studieplanen for 2014-15 Innovationsprojekt i 2014-15 Lærerrolleprojektet - nye team Etablering af dialogfora i 2014-15 SIP (Skoleudvikling i praksis) april 2014 NCK / GL-AR

Evaluering af skoleåret 2013-14 47 respondenter ud af 85 inviterede Business as usual (generel tilfredshed) Projekt på sporet AP (der nedsættes en AP-gruppe, som skal revidere) SRP AT-synopsisprøven AT og ’AT med innovation’ Gerne udvidelse af AT1 med to dage Ingen klar enighed om ’AT med innovativt løsningsforslag’ Markant ønske om kursusdag om innovation i AT og fagene Team – opgaver og organisering Halvdelen ønsker teammøderne skemalagt, synkroniseret med studievejleder Stilfærdig tilslutning til udvidet tutorfunktion Ganske få støtter ideen om nye projektteam med ”primus motor” (Lærerrolleprojektet) Pædagogiske dage, dialogfora og vidensdeling Stor tilslutning til drøftelse af temaer for Pæd. dag i AR Meget stor tilslutning til brug af workshops, videnscafeer og udviklingsgrupper Studiecenter, hultimer og ”skriftlige lørdage” Uenighed om hultimer (50/28) Uenighed om skriftlige lørdage (34/38) april 2014 NCK / GL-AR

Forslag til Studieplanen for 2014-15 Ændringer: AT1: udvides til 7 dage – ”Classic”-udgave AT2 : ’AT med innovativt løsningsforslag’ (B-opgaven) AT4: Udvides til 7 dage. Workshops torsdag Tosporsforløb med og uden innovativt løsningsforslag (A- og B-opgaven) C-fagseksamen (½-årshold) primo januar Pædagogisk dag: mandag 16/3 2015 Teamlærerskema får fast position til teammøde, synkroniseret med studievejleder april 2014 NCK / GL-AR

Innovationsprojekt i 2014-15 AT2: ’AT med innovativt løsningsforslag (B-opgaven) AT4: To-sporsforløb med og uden innovativt løsningsforslag (A- og B-opgaven) Kursusdag om innovation tirsdag 12/8 for: STK-lærere, som underviser i klassernes fælles fag hf-lærere (og øvrige STK-lærere), som gerne vil arbejde med innovation i deres fag Evt. et ”midtvejskursus” om innovation Innovationsgruppen fortsætter sit arbejde i det kommende skoleår. Interesserede kolleger bedes maile til Niels og Henning april 2014 NCK / GL-AR

Lærerrolleprojektet - nye team…. Mål: at udbrede projektarbejdet til nye team Der bliver mulighed for at sammensætte nye projektteam, bestående af en ”garvet” projektlærer samt to nye interesserede kolleger. Der nedsættes en planlægningsgruppe (bestående af nogle af de eksisterende projektlærere samt Niels), som planlægger og forbereder ”påklædningen” af de nye projektlærere (kurser). Projektteamene får mulighed for coachingsessions i efteråret 2014 Lærerrolleprojektet vil få et længere punkt på et kommende AR i efteråret (information, erfaringsdeling etc.) Der etableres – så vidt det overhovedet er muligt – nye projektteam ud fra de interesserede kollegers ønsker Deltagelsen som projektlærer vil indgå i pågældende lærers opgaveoversigt for det kommende skoleår. Interesserede kolleger bedes maile til Niels og Henning april 2014 NCK / GL-AR

Etablering af dialogfora i 2014-15 Der vil i det kommende skoleår være mulighed for at deltage i forskellige dialogfora: Videnscaféer (padlet, mentorordning, kropssprog..) Workshops (innovation, e-learning..) Udviklingsgrupper (innovation i fagene..) De enkelte lærere tager selv initiativ til afholdelsen og kontakter ledelsen med henblik på organiseringen Det er ikke afgjort endnu, hvordan arbejdet skal implementeres i lærernes opgaveoversigt april 2014 NCK / GL-AR

SIP – Skoleudvikling i praksis 2014 UVM afholder et landsdækkende udviklingsprojekt – SIP – med deltagelse af stort set alle gymnasiale uddannelsesinstitutioner, opdelt i regioner Mål: Støtte til skolernes generelle udviklingsarbejde (”OK13-momentum”) Projektet gennemføres som 4 kursus/seminardage (forår: 2; efterår: 2) Fokus på elevernes udbytte og trivsel Fokus på udvikling af undervisnings- og arbejdsformer Fokus på en forandret skolehverdag Kvalitetsudvikling som omdrejningspunkt for forandring En kursusdag består af Oplæg (formiddag) Workshop i skolegrupper (eftermiddag): Solrød gymnasium og hf, Stenhus gymnasium og hf, Københavns private gymnasium, VUF Oplæg i workshop fra de enkelte skoler Fra VUF deltager Marianne, Tina, Henning og Niels april 2014 NCK / GL-AR

SIP / Seminardag 1 og 2 (oplæg) Fokus på elevernes trivsel Motivation Den perfekte undervisning – i følge eleverne Hvidovre Gymnasium: Stilladsering KVUC: Formativ evaluering Forandringsteori Dataindsamling Fokus på udvikling af undervisnings- og arbejdsformer Elevernes læreprocesser Gymnasiefremmede Nye undervisnings- og organiseringsformer Rammeforsøg (præsentation af erfaringer fra deltagende skoler) april 2014 NCK / GL-AR