Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Projektidé Hvordan kan man som lærer være med til at skabe sammenhæng og progression i elevernes skriftlige arbejde på tværs af fag? Projektets formål.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Projektidé Hvordan kan man som lærer være med til at skabe sammenhæng og progression i elevernes skriftlige arbejde på tværs af fag? Projektets formål."— Præsentationens transcript:

1 Præsentation af projekt ”Progression i elevernes skriftlige kompetencer”

2 Projektidé Hvordan kan man som lærer være med til at skabe sammenhæng og progression i elevernes skriftlige arbejde på tværs af fag? Projektets formål Udkast til en kompetenceplan, der sætter lærerne (på deltagende skoler) i stand til at arbejde målrettet med elevernes skriftlighed i et samarbejde mellem fakulteter og fag. Mål: - udkast til retningslinier for progression - udkast til kompetenceplan - kompetenceudviklingsforløb/kursusrække

3 Projektets faser: Kompetenceplanen trin for trin
1. Progression som begreb i teori og praksis 2. Typer af skriftlighed på tværs af gymnasiets fagrække: en samlet oversigt 3. Udkast til retningslinier for progression i det skr. arbejde 4. Identifikation af evt. problemstillinger knyttet til udvikling af progressionsmodeller og deres implementering 5. Afdække behov for kompetenceudvikling af kolleger 6. Videreformidle ideer til de projektansvarlige mhp. udvikling af et kompetence/kursusforløb

4 Tidsplan og møder 1. møde: Mandag den 25/9-06 2. møde: November 2006 3. møde: Januar 2007 Kompetenceudviklingsforløb: Efterår 2007

5 Mandag den 25/9-06: Fase 1-3 Progression i teori og praksis Skriftlighed på tværs af gymnasiets fagrække: opgavetyper, genrer, responsstrategier Ideer til arbejdet med retningslinier for progression i det skr. arbejde

6 November 2006: Fase 3-5 Identificere evt
November 2006: Fase 3-5 Identificere evt. problemstillinger knyttet til udvikling af progressionsmodeller og deres implementering Afdække og konkretisere behov for kompetenceudvikling af kolleger Videreformidle ideer til de projektansvarlige, som på baggrund heraf laver et kompetenceudviklingsforløb.

7 Januar 2007: Fase 5-6 Præsentation af progressionsplan (indhold, implementering, evaluering mm.) Konretisering af kompenceudviklingsforløb: Mål, indhold, form Evaluering

8 Hvad skal afklares? Deltagere i udviklingsgrupperne (antal pr. skole) Tværfakultær repræsentation (2 eller 3 fakulteter?) Økonomiske rammer


Download ppt "Projektidé Hvordan kan man som lærer være med til at skabe sammenhæng og progression i elevernes skriftlige arbejde på tværs af fag? Projektets formål."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google