Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLaura Nygaard Redigeret for ca. et år siden
1
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
2
Henriette Knudsen, Fredericia Gym2 ETU Indsamling af materialet Skemalagt tidspunkt for hver klasse i vores store it-lokale - ½ lektion per klasse – klassens lærer til stede Lærer får kode af mig, uddeles til hver elev Besvarelsesprocent sidste år: 89,66%
3
Henriette Knudsen, Fredericia Gym3 Præsentation af resultater Bestilte rapporter fra Aspekt Karakterbøger per årgang – benchmarking på de enkelte klasser per årgang Datarapportering – alle elevers svar på div. spørgsmål Benchmarking i netværk D med 2 uddannelser: stx og hf
4
Henriette Knudsen, Fredericia Gym4 Præsentation af resultater Materialet lægges på lærerværelse- i år sammen med materialet fra sidste år I vores læringsplatform i forkortet version Erfaring fra sidste år: materialet giver gode pædagogiske og didaktiske diskussioner I år informeres elevråd – elevråd kan stille et par spørgsmål næste år
5
Henriette Knudsen, Fredericia Gym5 Præsentation af resultater Bilag til datarapportering Elevudsagn – de åbne spørgsmål. Sorteres efter forskellige modtagergrupper af mig: Team – undervisning Ledelse det fysiske miljø Administration og ledelse, it Studieretning og valgfag Skolens liv: det sociale Elevorganisationer
6
Henriette Knudsen, Fredericia Gym6 Præsentation af resultater - teamene Det enkelte klasseteam diskuterer med klassen og evt klassens øvrige lærere interessante resultater Uddrag fra tabellerne / karakterbogen Udsagn
7
Henriette Knudsen, Fredericia Gym7 Præsentation af resultater - teamene
8
Henriette Knudsen, Fredericia Gym8 Præsentation af resultater - teamene
9
Henriette Knudsen, Fredericia Gym9 Præsentation af resultater - teamene Er der noget på skolen, der har overgået dine forventninger? Har fået god støtte ifm lektier. Positivt overraskede over det sociale miljø, over lærernes engagement og faglige dygtighed. Nogle elever er overraskede over støtte de har fået af rektor, studievejledere (og evt. klassens lærere) i forbindelse med personlige problemer. En del elever er positivt overraskede over skolens og også lærernes interesse i at eleverne gennemfører uddannelsen
10
Henriette Knudsen, Fredericia Gym10 Præsentation af resultater - teamene Er der noget på uddannelsen, der har skuffet dig? Lærerne er sådan ens venner så meget som de var i folkeskolen. De er sådan set ligeglade med om man laver lektier eller ej. De er der ikke til at tage fat i nakken på en og sige du SKAL lave lektier og tag dig sammen. En lille smule utilfreds med lærerne og deres måde at undervise på Nej det har været en rigtig god undervisning og en god introduktion af gymnasiet
11
Henriette Knudsen, Fredericia Gym11 Præsentation af resultater - teamene Giv 3 gode råd til, hvordan skolen kan blive bedre. Du kan selv vælge, hvad du vil skrive om. Måske mere fagligt arbejde på tværs af klasser for at skabe flere sociale relationer mellem eleverne. Lærere lytter mere til eleverne Lærerne skal være bedre informeret om events. Lærerne skal tage spørgsmål fra elever mere seriøst og hjælpe med eventuelle problemer.
12
Henriette Knudsen, Fredericia Gym12 Teamet og klassen Laver ”handleplaner” –referat fra diskussion i klassens studierum (adgang for alle lærere og klassens elever) I år samles op med klassens elevteam efter fælles diskussion
13
Henriette Knudsen, Fredericia Gym13 Elevtrivsel – referat fra en klasse
14
Henriette Knudsen, Fredericia Gym14 Elevtrivsel – referat fra en klasse Lærerne skal markere forskel på, om eleverne har forberedt sig eller ej Sikre, at vi evaluerer de enkelte undervisningsforløb Arbejdsro i undervisningen: 18,5% sagde passende Utilfredshed med manglende indflydelse om arbejdsformer og emner: 37% sagde passende Lærerne griber ikke ind, når der er konflikter i klassen: 57% sagde ja, det gør lærerne ”Jeg lærer, hvordan jeg bliver god til at lære” (f.eks. de konkrete lektier) ”40.7 har pjækket” – om at komme for sent til de enkelte lektioner
15
Henriette Knudsen, Fredericia Gym15 Præsentation af resultater - generelle
16
Henriette Knudsen, Fredericia Gym16 Præsentation af resultater - generelle
17
Henriette Knudsen, Fredericia Gym17 Præsentation af resultater - generelle For eleverne – morgensamling For lærerne – Fronter Hjemmesiden I år desuden Elevråd
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.