Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?"— Præsentationens transcript:

1 Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?

2 Henriette Knudsen, Fredericia Gym2 ETU  Indsamling af materialet  Skemalagt tidspunkt for hver klasse i vores store it-lokale - ½ lektion per klasse – klassens lærer til stede  Lærer får kode af mig, uddeles til hver elev  Besvarelsesprocent sidste år: 89,66%

3 Henriette Knudsen, Fredericia Gym3 Præsentation af resultater  Bestilte rapporter fra Aspekt  Karakterbøger per årgang – benchmarking på de enkelte klasser per årgang  Datarapportering – alle elevers svar på div. spørgsmål  Benchmarking i netværk D med 2 uddannelser: stx og hf

4 Henriette Knudsen, Fredericia Gym4 Præsentation af resultater  Materialet lægges på lærerværelse- i år sammen med materialet fra sidste år  I vores læringsplatform i forkortet version  Erfaring fra sidste år: materialet giver gode pædagogiske og didaktiske diskussioner  I år informeres elevråd – elevråd kan stille et par spørgsmål næste år

5 Henriette Knudsen, Fredericia Gym5 Præsentation af resultater  Bilag til datarapportering  Elevudsagn – de åbne spørgsmål. Sorteres efter forskellige modtagergrupper af mig:  Team – undervisning  Ledelse  det fysiske miljø  Administration og ledelse, it  Studieretning og valgfag  Skolens liv: det sociale  Elevorganisationer

6 Henriette Knudsen, Fredericia Gym6 Præsentation af resultater - teamene  Det enkelte klasseteam diskuterer med klassen og evt klassens øvrige lærere interessante resultater  Uddrag fra tabellerne / karakterbogen  Udsagn

7 Henriette Knudsen, Fredericia Gym7 Præsentation af resultater - teamene

8 Henriette Knudsen, Fredericia Gym8 Præsentation af resultater - teamene

9 Henriette Knudsen, Fredericia Gym9 Præsentation af resultater - teamene  Er der noget på skolen, der har overgået dine forventninger?  Har fået god støtte ifm lektier.  Positivt overraskede over det sociale miljø, over lærernes engagement og faglige dygtighed.  Nogle elever er overraskede over støtte de har fået af rektor, studievejledere (og evt. klassens lærere) i forbindelse med personlige problemer.  En del elever er positivt overraskede over skolens og også lærernes interesse i at eleverne gennemfører uddannelsen

10 Henriette Knudsen, Fredericia Gym10 Præsentation af resultater - teamene  Er der noget på uddannelsen, der har skuffet dig?  Lærerne er sådan ens venner så meget som de var i folkeskolen.  De er sådan set ligeglade med om man laver lektier eller ej.  De er der ikke til at tage fat i nakken på en og sige du SKAL lave lektier og tag dig sammen.  En lille smule utilfreds med lærerne og deres måde at undervise på  Nej det har været en rigtig god undervisning og en god introduktion af gymnasiet

11 Henriette Knudsen, Fredericia Gym11 Præsentation af resultater - teamene  Giv 3 gode råd til, hvordan skolen kan blive bedre. Du kan selv vælge, hvad du vil skrive om.  Måske mere fagligt arbejde på tværs af klasser for at skabe flere sociale relationer mellem eleverne.  Lærere lytter mere til eleverne  Lærerne skal være bedre informeret om events.  Lærerne skal tage spørgsmål fra elever mere seriøst og hjælpe med eventuelle problemer.

12 Henriette Knudsen, Fredericia Gym12 Teamet og klassen  Laver ”handleplaner” –referat fra diskussion i klassens studierum (adgang for alle lærere og klassens elever)  I år samles op med klassens elevteam efter fælles diskussion

13 Henriette Knudsen, Fredericia Gym13 Elevtrivsel – referat fra en klasse

14 Henriette Knudsen, Fredericia Gym14 Elevtrivsel – referat fra en klasse  Lærerne skal  markere forskel på, om eleverne har forberedt sig eller ej  Sikre, at vi evaluerer de enkelte undervisningsforløb  Arbejdsro i undervisningen: 18,5% sagde passende  Utilfredshed med manglende indflydelse om arbejdsformer og emner: 37% sagde passende  Lærerne griber ikke ind, når der er konflikter i klassen: 57% sagde ja, det gør lærerne  ”Jeg lærer, hvordan jeg bliver god til at lære” (f.eks. de konkrete lektier)  ”40.7 har pjækket” – om at komme for sent til de enkelte lektioner

15 Henriette Knudsen, Fredericia Gym15 Præsentation af resultater - generelle

16 Henriette Knudsen, Fredericia Gym16 Præsentation af resultater - generelle

17 Henriette Knudsen, Fredericia Gym17 Præsentation af resultater - generelle  For eleverne – morgensamling  For lærerne – Fronter  Hjemmesiden I år desuden  Elevråd


Download ppt "Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google