Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den Danske Kvalitetsmodel
Advertisements

NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Henvendelse om bekymring -evt. som underretning Iværksættelse Afslutning Afklaring Undersøgelse § 50 el. psykologfaglig Handleplan udarbejdes Afgørelse.
1 Introduktion til kommunikation og samarbejde 2: Erfaringsudvekslings-Cafe Program: Portefølge Erfaringsudvekslingscafe Case aftaler i jeres nye semestergruppe.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Jobsøgning 10 Gode råd fra bogen ’Slået Hjem’. E t ordentligt farvel Indebrændt vrede – åbenlyst frustreret På 10 sekunder – forklare hvorfor ’Den forbitrede’
Bo Christensen professor praktiserende læge ph.d 2011 KVALITET I ET SAMMENHÆNGENDE SUNDHEDSVÆSEN – HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE?
De nationale retningslinjer for den sociale stofmisbrugsbehandling Årsmøde om stofmisbrugsdatabasen Scandic Hotel Odense, 4.december 2015 Socialstyrelsen,
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Rationel farmakoterapi Speciallægeuddannelsen i almen medicin.
Opstartsmøder PROGRAM: 09.00Morgenmad 09.30Velkomst v/ regionsrepræsentant Præsentation af dagens program og praktiske oplysninger v/ eKVIS 09.40Hvorfor.
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel Indhold: Formål Omfang og temaer Opbygning af standarder Sammenhæng til PDSA og processer Lektion 5.
Udarbejdelse af spilleregler for god omgangstone og håndtering af konflikter 1. møde Anbefalet varighed: 2 – 2½ timer.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Akkreditering I almen praksis Møde PLO-Gladsaxe
Ungdommens Folkemøde
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
Akkreditering I almen praksis Møde PLO-XX
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Akkreditering i speciallægepraksis
Hospitalsenheden VEST
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Revision af sikkerhedsdokumentation
Handleplaner psykiatri
DDKM & Dokumenthåndtering
Rapportskrivning og fund
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Revision af sikkerhedsdokumentation
AR 28/1 – pkt. 7 SIP – Skoleudvikling I Praksis
Akkreditering opstartsmøde Almen praksis
Den Danske Kvalitetsmodel
Halvårsmøde om arbejdsmiljøarbejdet
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
Audit som metode til kvalitetsudvikling
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Den danske kvalitetsmodel og kliniske retningslinier
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Temaeftermiddag onsdag d. 3/1-2018
Den Danske Kvalitetsmodel
OK18 Det statslige forlig
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
KIGO og kommunernes opgaver
PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/
Program d. 19. aug Audit som metode til kvalitetsudvikling v. Lars Oberländer Kaffe – Planlægning,
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Interne survey som ledelsesværktøj
Videnskabeligt projekt
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
30. maj 2018 Dansk profilering af europæiske datastandarder Møde i kommunernes It-Arkitekturråd (FODS initiativ 8.1)   Michael Bang Kjeldgaard Chefarkitekt.
Introduktion til arbejdet som klubsekretær
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
30. maj 2018 Dansk profilering af europæiske datastandarder Møde i kommunernes It-Arkitekturråd (FODS initiativ 8.1)   Michael Bang Kjeldgaard Chefarkitekt.
Socialtilsyn Nord - Årsrapport 2018.
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Værktøj 4: Aktiverende APV
Værktøj 7: Det gode personalemøde og arbejdspladskulturen
Præsentationens transcript:

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland DDKM – nu starter vi Til Marianne: nyt billede Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Program 16.30-17.00: Sandwich til de sultne 17.00-17.30: Fælles velkomst og Introduktion 17.30-18.30: Ledelsesfunktion Lederens opgave i DDKM – arbejde med standard 4.2. 17.30-18.30: Støttefunktion DDKM og dokumentstyring 18.30-18.45: PAUSE - Kaffe, Sødt & Sundt 18.45-19.30: Ledelsesfunktion Vi arbejder med standard 4.3 18.45-19.30: Støttefunktion Vi arbejder med standard 3.4 19.30-20.00: Fælles opsamling og afslutning Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland 4 ens opbyggede moduler Hjemmearbejde I n t r o Ledelses – Funktion I Støtte – P a u s e Funktion II A f s l u t Opgaver Opsamling Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Vigtige udsagn Vi har god tid – alle skal nok nå i mål. Keep it simple Gør arbejdet vedkommende Brug os i processen – brug hinanden Gør arbejdet for klinikken – ikke for DDKM - men hav fra starten styr på det materiale der kræves for akkreditering akkrediteringsrækkefølge? Hvornår får man oplyst akkrediteringsdato? Hvor findes den? Medtag i første omgang det allermest relevante – der kan efterfølgende altid ændres på dokumenter Tag udgangspunkt i hvad I allerede gør i jeres praksis Hent dokumenter, ideer og hjælp hvis nødvendigt Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Status Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Læringsmål modul 1 Når I har gennemført modul 1 kan I Lægge en plan for klinikkens arbejde med DDKM Have overordnet struktur på ansættelse, introduktion og kompetenceudvikling Starte med at bruge DAK-E’s støtte funktion Starte med at bruge DAK-E til dokumenthåndtering Starte plan for anskaffelse, opbevaring og bortskaffelse af kliniske utensilier og medicin/ vaccine Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland De 16 standarder Her nævner vi igangsættelse af patientevalueringer og gør det færdigt Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Begreber i DDKM Standard: Beskriver krav til kvaliteten og lægges til grund for akkrediteringen Indikator: Det, som klinikken vil blive vurderet på i forbindelse med det eksterne survey Procedure: En ikke nedskreven beskrivelse af hvordan en arbejdsgang gennemføres trin for trin. Der skal være enighed om proceduren blandt læger og relevant praksispersonale. Proceduren følges af alle. Det kan være en fordel at nedskrive en procedure, så alle i klinikken kan orientere sig i forhold til konkrete procedurer. Det er frivilligt om procedurer skriftlige eller mundtlige. Undtagelse: Der skal altid være en skriftlig procedure, når en procedure involverer mere end to faggrupper. Retningslinje: Et skriftligt udarbejdet dokument, som beskriver, hvordan en arbejdsgang gennemføres. Det kan eksempelvis være en klinisk retningslinje udarbejdet af DSAM eller egne udarbejdede arbejdsgangsbeskrivelser. Dokumentation: Klinikken skal kunne fremvise dokumentation i form af et referat, tjekliste, logbog, gennemgang af journal og lignende. Redegørelse: En mundtlig redegørelse af konkrete patientforløb og hvordan en given arbejdsgang håndteres i klinikken. Plan: En skriftlig oversigt over opgavefordeling, opgavebeskrivelse, kvalitetsovervågning og udviklingsmål. Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Hvad tilbyder Nord-KAP? Jeg har fjernet det om understøtte netværk – det kan vi drøfte senere Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Gensidige forventninger Nord-KAP understøtter processen – vi hjælper - men klinikken er selv ansvarlig for akkreditering Klare aftaler om hvordan vi kontakter hinanden – veldefineret tovholder(e) i klinikken Nord-KAP er bindeled til DAK-E og IKAS I skal have fokus på løbende kvalitetsudvikling og patientsikkerhed – i mindre grad på akkreditering. Vi godkender ikke Jeres standarder og aflægger ikke besøg Der er Ikke planlagt systematisk kontakt mellem modulerne – men brug os. Vi skal her fortælle om DAK-Es rolle og om IKAS rolle Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland Modul I Intro Ledelsesspor Standard 4.2. Støttespor Dokumenthåndtering og DAK-e Pause Standard 4.3. Standard 3.4. Afslutning Standard 1.4. og 2.4. Opgaver Opsamling Hjemmearbejde Vi skal sige noget om de 2 spor og om det nødvendige fremmøde – som aftales på ledermøde og personalemøde 2 moduler forår og 2 efterår – og opsamlingsmøde Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland