Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMagdalene Kirkegaard Redigeret for ca. et år siden
1
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
DDKM lederens rolle Til marianne: den seneste forside fra DDKM Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
2
En elefant nærmer sig!! Hvordan griber man sagen an?
- Kamp, flugt eller…?
3
Kunsten ”at spise en elefant”
Skab overblik over opgaven (et fælles billede) Del opgaven op i mindre bidder – sæt delmål Start med noget let Lav en plan for hver delopgave: - Hvad, hvordan, hvem og hvornår?
4
Ledelsesopgaver Skab enighed
Gør det meningsfyldt – snak om hvorfor (udover at det er et krav i OK) Hvad ønsker I/du at få ud af arbejdet med DDKM– udover at blive akkrediteret/få honoraret? Hvordan holder I/du kursen undervejs – hvem er ansvarlige for hvad?
5
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Plan for klinikken Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
6
Fordi det er ledelsen der…
definerer opgaven opstiller mål fastlægger rammerne træffer beslutninger fastlægger metoden og lægger planen signalerer mening og vigtigheden Det er IKKE ledelsen, der laver alt arbejdet!!
7
Gennemgang af standard 4.2
Standard: Beskriver krav til kvaliteten og lægges til grund for akkrediteringen Den vigtigste standard for hele processen – den bruger vi tid på i dag på ledelsessporet. Formålet er det vigtigste – gå altid tilbage hvis du er i tvivl Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
8
Gennemgang af standard 4.2
a. Hvordan organiserer vi arbejdet med DDKM? Herunder hvem har ansvaret for kvalitets- og patientsikkerhedsarbejdet, afholdelse af møder, kursusaktivitet, udarbejdelse af retningslinjer m.v. Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
9
Gennemgang af standard 4.2
Indikator: Det, som klinikken vil blive vurderet på i forbindelse med det eksterne survey Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
10
Opgaven er nu at arbejde selv
Lav en plan for arbejdet med standard 4.2 der fører frem til opfyldelse af indikator 1 pkt. a Hvordan vil I organisere DDKM-arbejdet i klinikken? Ledermøde Personalemøde Uddelegering af standarder Vil vi bruge DAK-E platformen? Andet? Tidsmæssige ressourcer Hvem er overordnet ansvarlig for fremdrift (tovholder) Hvem deltager i Nord-KAP’s kursusforløb? Løbende møder undervejs Hvordan holder vi gryden i kog? Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
11
Motivation Når der er/ skabes mening med opgaven
Når man involveres og får en aktiv rolle Når man får anerkendende feedback Når man kan se at ”vi rykker” – sammen Når lederne udstråler tro på sagen – hele vejen igennem Når vi fejrer resultaterne blind
12
Det helt basale Yes!! Vi blev akkrediteret – og vi har samtidig udbygget intern kapacitet! Vi skabte et succesoplevelse Den gode akkrediteringsproces Kompetent og engageret ledelse
13
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Årshjul usb stik marianne tovholdere nu Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
14
Ansættelse, introduktion og kompetenceudvikling
Standard 4.3. Ansættelse, introduktion og kompetenceudvikling
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.