Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/"— Præsentationens transcript:

1 PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/11.2018
PRAKTIKVEJLEDERTRÆF PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/

2 PROGRAM FOR DAGEN 9.00-10.15: Velkomst og ”seneste nyt” v. Jeanette
Info om praktikforberedelse på skolen v. undervisere Info om SPS v. Trine Urban Info om praktik i udlandet v. Dorthe Thybo Kudsk Info om helhedsvurderinger v. Birgitte Klemm og Jytte Solhøj ”Den gode praktik” v. vejleder Camilla fra praksis : Pause : Netværksgrupper : Frokost : Kl Simulation v. Marianne Stage : Afrunding af dagen samt kaffe og kage mulighed for rundvisning for nye vejledere

3 PRAKTIKFORBEREDELSE PÅ SKOLEN
Praktikbreve til hver praktik Praktikkompendium Eleverne laver en præsentation af sig selv til praktikstedet Arbejder med målene (hvad betyder målene og hvordan kan man opfylde dem) Krav og forventninger til ”at skulle i praktik” Praktikerklæring til praktik 2+3 Praktikopgave

4 PRAKTIKKOMPENDIUM Der er sket følgende ændringer i kompendiet:
Ny mailadresse – Praktikbesøg: Vær opmærksomme på at få kontaktet skolen ift. elever med udfordringer Praktikopgaver Eleverne laver en opgave i hver praktik. Opgaven defineres af underviserne i de pågældende fag og udleveres til eleven før praktikkens start. Skolen er ansvarlig for opsamling og evaluering af opgaverne. Praktik 1: Eleverne laver en mindre observationsopgave til faget pædagogik. Opgaven fremlægges, når eleven starter på skoleperiode 2. Praktik 2: Eleverne laver en skriftlig opgave, hvor eleven skal planlægge, begrunde, gennemføre, formidle og evaluere en eller flere aktiviteter med afsæt i en didaktisk model. Eleven skal efter endt praktik aflevere opgaven til underviseren i pædagogik samt fremlægge opgaven for sin klasse. Praktik 3: Eleven laver en opgave i ét af følgende fag: Digital kultur, Natur & Ude liv, Sundhed i pædagogisk praksis, Bevægelse & idræt. Denne opgave skal løses med udgangspunkt i det niveau, eleven har i faget (Avanceret/ekspert). Opgaven fremlægges, når eleven starter på skoleperiode 4.

5 ARBEJDSSPØRGSMÅL TIL NETVÆRKSGRUPPER
HVAD ER EN GOD PRAKTIK FOR DIG? HVORDAN TAGER I GODT IMOD JERES ELEVER? HVORDAN AFHOLDER I VEJLEDNING? HVOR OFTE HAR I VEJLEDNING? HVILKE UDFORDRINGER OPLEVER I MED PÆD.ASS.ELEVER? HVAD FORVENTER ELEVERNE IFT. VEJLEDNING? HVAD FORVENTER I AF JERES ELEVER? HVORNÅR OPLEVER I DET GÅR BEDST MED JERES ELEVER? HVORDAN SAMARBEJDER I MED SKOLEN OMKRING ELEVERNE? HVORDAN SAMARBEJDER I MED ANSÆTTENDE MYNDIGHED OMKRING ELEVERNE? ER DER NOGET I ØNSKER AT FORANDRE IFT. JERES ELEVER/AT HAVE ELEVER I PRAKTIK? HVORDAN ARBEJDER I MED AT KOBLE TEORI OG PRAKSIS SAMMEN MED ELEVEN?


Download ppt "PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google