Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland"— Præsentationens transcript:

1 Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Begreber i DDKM Standard: Beskriver krav til kvaliteten og lægges til grund for akkrediteringen Indikator: Det, som klinikken vil blive vurderet på i forbindelse med det eksterne survey Procedure: En ikke nedskreven beskrivelse af hvordan en arbejdsgang gennemføres trin for trin. Der skal være enighed om proceduren blandt læger og relevant praksispersonale. Proceduren følges af alle. Det kan være en fordel at nedskrive en procedure, så alle i klinikken kan orientere sig i forhold til konkrete procedurer. Det er frivilligt om procedurer skriftlige eller mundtlige. Undtagelse: Der skal altid være en skriftlig procedure, når en procedure involverer mere end to faggrupper. Retningslinje: Et skriftligt udarbejdet dokument, som beskriver, hvordan en arbejdsgang gennemføres. Det kan eksempelvis være en klinisk retningslinje udarbejdet af DSAM eller egne udarbejdede arbejdsgangsbeskrivelser. Dokumentation: Klinikken skal kunne fremvise dokumentation i form af et referat, tjekliste, logbog, gennemgang af journal og lignende. Redegørelse: En mundtlig redegørelse af konkrete patientforløb og hvordan en given arbejdsgang håndteres i klinikken. Plan: En skriftlig oversigt over opgavefordeling, opgavebeskrivelse, kvalitetsovervågning og udviklingsmål. Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

2 Styring af processen

3 Blankt årshjul til alle + på USB stik

4 Opgaver færdiggjort til næste møde
Standard 4.2 Plan for implementering af DDKM – indikator 1 punkt a Tilmeldt DanPEP Der har været afholdt ejermøde og personalemøde – standarder fordelt Ansvarlig for årshjul – påbegyndt Standard 4.3 (Ansættelse, introduktion og kompetenceudvikling) er påbegyndt – og gerne afsluttet Find ud af sammen med jeres kolleger om I vil anvende DAK-e´s støtteværktøj og skal alle i klinikken kunne anvende DAK-e? Hvem i klinikken tager sig af varebestilling? Få vedkommende til at beskrive de 4 indikatorer og fremlæg det for alle i klinikken Standard 2.4 (Akutberdskab og hjertestop) er aftalt og tilrettelagt Kig på de næste 4 standarder: 1.3 Utilsigtede hændelser, 2.1 Forebyggelse af identitetsforveksling af patienter, 2.5 Patientjournalen, datasikkerhed og fortrolighed, 2.2 Lægemiddelordination og receptfornyelse Blanke årshjul + Joachims demo er på USB

5 Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Standarder på modul II Her nævner vi igangsættelse af patientevalueringer og gør det færdigt Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

6 Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Nyttige tilbud Brug os som sparringspartnere Kontakt Anne Sofie Mørk Puggaard Tlf mail: Brug DAK-E`s / IKAS’ hjemmeside. Marianne: du retter de sidste 3 slides til med relevante tidspunkter Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

7 Her kan I få hjælp DAK-E’s hjemmeside: www.dak-e.dk
Nord-KAP’s hjemmeside: IKAS hjemmeside: Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland

8 Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Datoer for modul II Brønderslevhallerne d. 1. juni kl Rebild Bakker d. 8. juni kl På hver modul arbejder vi med 3-4 standarder. Beregnet på at klinikken 1. gang bliver hjulpet godt igang med arbejdet. Mellem møder er der hjemmearbejde. Vi ser gerne to deltagere fra hver klinik. Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland


Download ppt "Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google