Uddannelse Frit efter Flora. Fra cand. med. til speciallæge Målbskr. Udd. progr. Udd. plan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

Ny ansættelsesprocedure hvordan?
Se en eller flere af de sjove supervisionsvideoer her:
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Individuel uddannelsesplan
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Målrettet læring Introkursus i almen medicin
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Feedback i den lægelige videreuddannelse
3-timersmøde 2010 Børneafdelingen Hvad gør vi godt: •Feedback og supervision i Børnemodtagelsen og Børneambulatoriet. •Enkelte yngre læger er kontaktpersoner.
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
Vidensnetværkets konference 8. december 2008
Struktureret interview/samtale/vejledersamtale
Status for Sundhedsstyrelsens evaluering af speciallægeuddannelsen Hvad foregår der i arbejdsgruppe – ”Gennemførsel i den kliniske enhed”. Nationalt PKL.
Introkursus for intro- og hoveduddannelseslæger
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Videoundervisning i klinisk mikrobiologi
Kompetent til at støtte livet med kræft
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Misbrugsbehandling i et ungdomsperspektiv -
Det uhensigtsmæssige uddannelsesforløb Mellem 3-10 %, ny undersøgelse i Århus 6,8 % Ikke forskel på køn Ikke forskel på alder Ikke forskel på speciale.
Lægedage Uhensigtsmæssige forløb Identifikation Handling.
Læge i HU anæstesiologi SATS foredrag onsdag d. 25. april 2012
Uddannelseslæger i front
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
XX-afd Feedback i den lægelige videreuddannelse. Oversigt Hvad er 360°’s feedback Metoden –elektronisk model –papirmodel Spørgsmål og kommentarer.
Research Light Den hurtige, rapportfrie undersøgelse Pilotstudiet spændt for praksis.
Videreuddannelse i Akutafdelingen.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Etikken halter bagefter Accelereret hastighed -antallet af teknologiske nyskabelser per tidsenhed vokser Ukendte konsekvenser Ingen erfaring at læne sig.
Information til respondenter Feedback i den lægelige videreuddannelse.
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
Uddannelsen i almen medicin Introkursus i almen medicin Region Sjælland, 10. maj 2010 Gunver Lillevang.
Etablering af et godt uddannelses miljø i FAM Fantastisk inspektorrapport - Hvordan kunne det gå sådan ? Troels Kodal Udd. ansvarlig overlæge FAM/De med.
Om anvendelse af forberedelse v. Jan Becher Sørensen Rektor, Paderup Gymnasium Konference d. 4. april
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
"Faglig kvalitet i de akutte patientforløb” Akut Afdelingen, Nykøbing Sygehus.
Evaluerings ansættelser - Erfaringer fra en akutafdeling.
Gruppen af Yngste Læger. Hvorfor ? Mere Kvalitet- og patientsikkerhed Læring og kompetenceudvikling Selvstændighed Fællesskabsfølelse Kollegialitet Arbejdsglæde.
Vejen til speciallæge - hoveduddannelsesansættelse Andreas Lundh Ph.d.-studerende Det Nordiske Cochrane Center.
VEJEN TIL SPECIALLÆGE - FRA STUD.MED TIL SPECIALLÆGE Helene Hvidman, Klinisk basis læge.
Problematiske uddannelsesforløb - Hvordan håndteres de? Hvad er tillidsrepræsentantens rolle?
Forslag til skabelon for ledelsesdialogmøder omkring lægelig videreuddannelse på afdelingsniveau Det Regionale rådsmøde 24. september 2015 Thea Otto Mattsson.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator.
National ordblindetest på tværs af uddannelser Testen skal identificere elever og studerende med ordblindhed på tværs af uddannelser fra forår 3.klasse.
Uddannelseansvarlige
Data fra Evaluer.dk 2016 Evalueringen består af 26 spørgsmål opdelt i 7 grupper.
Uddannelsesprogrammer - hvorfor og hvordan?
Læring gennem registrering og indberetning
Ansvar i Videreuddannelsen
Selandia Medarbejdere: Martin Dilling-Hansen,
Almen praksis og speciallægepraksis
Individuelle uddannelsesplaner
Hvornår er en uddannelsesplan god? Bliver den brugt?
Almen medicinsk uddannelse
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Instruktion til mødeledere
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Inspektorbesøg Afdelingens navn Besøg/år Introdukton Udd.program
Oplæg specialuddannelse i borgernær sygepleje
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Præsentationens transcript:

Uddannelse Frit efter Flora

Fra cand. med. til speciallæge Målbskr. Udd. progr. Udd. plan

Fra cand. med. til speciallæge Målbskr. Videnskabelige selskaber  SST Minimumskompetencer Mindre konkret Udd. progr. Forløb i stilling og kurser Udarb. af afd. og udd. Rådet Samtaler og evaluering Udd. plan Individuel ’Kontrakt’ Læringsstrategi, justering

Udfordringer for god uddannelse UddannelsessøgendeVejlederAfdeling ArbejdstilrettelæggelseTid!Mgl. udd. struktur BesværligtKompetencer Adm. egen tid og udd.VejlederRekruttering Løftestang, forhandleSjovtKvalitet Overveje rutinerArbejdsglæde, miljø

Produktion af god speciallæge Afdelingen – Intro – Kontinuerlig uddannelse/supervision/samtaler – Evalueringer Uddannelseslægen – FUA-dage/formaliserede kurser – 360 gr evaluering – Selvstudie – Administrative kvalifikationer

Uddannelse og supervision Vagt, stg, amb. Konkret, samtale Fokus, tentativ plan Kvali og sikkerhed (inkl. jura) Konferencerne på stue 3-4 Tid som mangelvare!

Feedback til afdelingen Inspektorrapporter – vejlederuddannelse Evalueringer, relativt få data – Arbejdstilrettelæggelse tilgodeser ikke udd – Uddannelsesmiljø, introprogram – HU almen vs. HU-kard Forløb vs plan, vejledersamtalers indhold og anvendelse, supervision, undervisning, afd. indsats

Formaliserede kurser/fokusophold 1 ”FUA” dag/md Inkluderer obligatoriske kursusdage Kort skriftlig plan som beskriver – forberedelse – udbyttet/evaluering Godkendes JT/THH FUA-dage ≠ opsparing/selvstudie/hjemmearb

360 graders evaluering Egnet som oplæg til diskussion af de bløde færdigheder: omsorg, anvendelse af viden, rekvisition af ressourcer Forudsætter respondenter Gentages over tid Fast panel Under testning

Selvstudie Læreboger Guidelines Cases Heartologie.net Tests? Survey monkey?

Adminstrere kvalifikationer Dvs administrere egen tid Sørge for at ordne de nødvendige dokumenter – Uddannelsesplaner!!! Planlægge de påkrævede samtaler – I arbejdstiden Til den fastlagte tid