Forskningstræning for HU-læger i Anæstesiologi

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sekretariatet for Lægelig Videreuddannelse
Advertisements

Andreas Kjær Professor, overlæge, dr.med.
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Ny ansættelsesprocedure hvordan?
Hjemmeopgaven i arbejdsmiljøuddannelsen
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
AT efteråret 2013 / MG & RO. Overordnet emne Kampen for det gode liv.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Almen studieforberedelse
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Individuel uddannelsesplan
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Det Internationale Område
Målrettet læring Introkursus i almen medicin
Ph.D. Hvem, Hvad, Hvordan?. Msc. Christian Brandt 2 Oversigt □ Min vej til phd studiet □ Hvad laver jeg □ Fremtidsplaner.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Projektlederens rolle(r)
Velkommen til E-business
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Introduktion til opgaveskrivning
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Problemorienteret projektarbejde
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Det Internationale Område
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Velkommen til valgfaget: ”Kliniske retningslinjer – kvalitetsudvikling herunder implementering, sundhedsinformatik og evidens Udarbejdet af Lea D. Nielsen,
Velkommen til Lægedage
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Bacheloropgaven i idræt i ny LU
Introduktion til 4. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Udvalg for professionsspor
TR UDDANNELSE. Tillidsrepræsentantuddannelsen i Kost & Ernæringsforbundet Som valgt tillidsrepræsentant, skal du gennemføre Kost & Ernæringsforbundets.
Uddannelsen i almen medicin Introkursus i almen medicin Region Sjælland, 10. maj 2010 Gunver Lillevang.
Hvordan skriver man sin afsluttende opgave?
Landsseminar 2015 Workshop om Børn og Unge med hjertesygdom.
SKABELON.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
KNÆK KODEN.
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Erhvervsøkonomisk seminar (10 ECTS) Efterår 2017
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
SSO - Større skriftlig opgave
Infomøde om synteseopgaven
SSO og EP Helle Dreyer Møller, VUC Aarhus
Hvordan skrive en projektprotokol?
Kravredaktion Arbejdsgrundlag for Kravredaktion OS2kravmotor
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Præsentationens transcript:

Forskningstræning for HU-læger i Anæstesiologi KICK-start Forskningstræning for HU-læger i Anæstesiologi

Dagens program Velkommen – præsentation - test Opbygningen af forskningstræningsmodulet Grundmodul De specialespecifikke kurser Hvordan kommer jeg i gang/videre Præsentation af forskningsvejlederne Præsentation af nogle tidligere projekter Spørgsmål og evaluering

Forskningstræningen formål Forskningstræningen skal bidrage til at opbygge og styrke kompetencer til, at speciallægen selvstændigt kan opsøge, vurdere og udvikle ny viden, kan anvende og formidle denne viden til kritisk vurdering af etableret praksis inden for eget speciale og tilgrænsende specialer.

Forskningstræning mål formulere en problemstilling med udgangspunkt i en aktuel klinisk praksis inden for eget speciale og påvise tilstedeværende og manglende viden omkring problemstillingen gennemføre en systematisk eftersporing i forskningslitteraturen til at belyse den valgte problemstilling fortolke litteraturens resultater kritisk og anvende resultaterne til en kritisk vurdering af etableret praksis vurdere eventuelle organisatoriske, økonomiske og etiske konsekvenser af at ændre praksis gennem udnyttelse af viden erhvervet ved litteraturgennemgangen formidle resultatet af litteraturgennemgangen samt eventuelle øvrige overvejelser

Forskningstræningen i hoveduddannelsen teoretisk del – 10 dage praktisk del – 10 dage

Forskningstræningen teoretisk del Fordeling af kurserne 1 år 2 år 3 år 4 år Kick-start Grundmodul Modul 1 Speciale specifikt kursus Modul 2 specifikke kurser Modul 3 projekt 10 dage Præsenta-tionsteknik Præsentation 1+3 dage 2 dage 10 + 2

Forskningstræningen anæstesiologi specialespecifikke kurser styregruppe for forskningstræningen Professor Ann Møller Dr. Med. Kirsten Møller PHD Dan Isbye PHD-studerendeTejs Jansen PKL, MHPE. Karen Skjelsager (formand)

Styregruppens opgaver godkende forskningsprojekter godkende vejledere ansvar for de specialespecifikke kurser deltagelse i godkendelse af projekter

Den uddannelsessøgendes opgaver Finde idé/emne til forskningstræningen Finde en vejleder Diskutere idé med vejleder Formulere projektoplæg/godkendes af vejleder Indsende projektoplæg til styregruppen Opnå godkendelse af projekt Gennemføre projekt – indsende abstrakt Fremlægge projekt

Vejleder Hvordan finder jeg en vejleder? Hvordan godkendes aftalen med min vejleder? Hvordan godkendes projektidé? Hvordan godkendes projektet?

Hvordan finder jeg en vejleder? På hjemmesiden findes navnene på 23 forskningsvejledere Hvad hvis jeg finder en - ikke udvalgt vejleder? Vejlederen skal indsende sin profil og en kort ansøgning til styregruppen – der skal godkende vejlederen

Hvordan godkendes aftalen mellem mig og min vejleder Der skal indsendes en underskreven aftale (bilag 1) til sekretær Birgit Munk Andersen Bilaget kan downloades fra http://www.regionh.dk/dims/menu/Aktiviteter/Kurs er/Obligatoriske+kurser+for+læger/Forskningstr æning.htm

Aftale om vejledning i forskningstræningselementet Der er indgået aftale mellem uddannelsessøgende _____________________________________ og vejleder_____________________________ om vejledning vedrørende vedlagte forskningstræningsprojekt. _____________________________ ________________________________ uddannelsessøgende underskrift vejleder underskrift Vejlederen deltager sammen med den uddannelsessøgende ved præsentationen

Hvordan godkendes min projektidé? Projektidé diskuteres med vejleder – tidligt!! Kort beskrivelse af projektidé formål, metode, tidsplan – godkendes af vejleder indsendes til styregruppen for forskningstræningen i anæstesiologi i region øst – Karen Skjelsager - tidligt kskj@regionsjaelland.dk Styregruppen melder tilbage indenfor 14 dage.

Vejlederens opgaver godkende projektideen sikre at projektet er realistisk rådgive i processen godkende projektet

Hvordan godkendes projektet Skriftlig og mundtlig præsentation Godkendes primært af vejlederen Indsendes til og godkendes af styregruppen Abstrakt indsendes 14 dage før præsentationsdagen Fremlægges på den afsluttende dag for forskningstræningselementet (præsentationsdag)

De specialespecifikke kurser afholdes 1 gang årligt Præsentationsteknik og præsentationsdag afholdes 2 gange årligt datoerne offentliggøres på http://www.regionh.dk/dims/menu/Aktiviteter/Kurs er/Obligatoriske+kurser+for+læger/Forskningstr æning.htm HUSK selv at tilmelde dig og give din vejleder besked

Actioncard forskningstræning Beslut/find tidligt projektide Find en vejleder Diskuter projektide – skriv protekol Diskuter med vejleder Indsend projektide til styregruppen Tilmed til specialespecifikke kurser – Modul 2+3 Gennemfør projekt Tilmelding til Præsentationsteknik og præsentationsdag Udarbejd abstrakt og indsend det Fremlæg projekt på præsentationsdag