Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMathilde Dahl Redigeret for ca. et år siden
1
Erhvervsøkonomisk seminar (10 ECTS) Efterår 2017
Information og gode råd Jan Møller Jensen, Department of Marketing and Management
2
Agenda Formalia (fagbeskrivelsen og faghjemmesiden)
Husk at melde jer til faget! Emnevalg og gruppedannelse (senest 1. maj) Elektronisk blanket til indmelding af gruppe og to prioriterede emner Blackboard-forum til afsøgning af eventuelle medstuderende til gruppedannelse (‘enlige’ vil efter 1. maj blive administrativt ‘grupperet’) Hvad er et godt emne? Indsend tildelt emne/problemstilling til godkendelse (15. september) Skrive/vejledningsprocessen Forsvaret Spørgsmål? Bibliotekets services! INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT
7
1. maj
11
Agenda Formalia (fagbeskrivelsen og faghjemmesiden)
Husk at melde jer til faget! Emnevalg og gruppedannelse (senest 1. maj) Elektronisk blanket til indmelding af gruppe og to prioriterede emner Blackboard-forum til afsøgning af eventuelle medstuderende til gruppedannelse (‘enlige’ vil efter 1. maj blive administrativt ‘grupperet’) Hvad er et godt emne? Indsend tildelt emne/problemstilling til godkendelse (15. september) Skrive/vejledningsprocessen Forsvaret Spørgsmål? Bibliotekets services! INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT
12
INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT
17
Hvad er et godt emne? Vælg ud fra dine interesser, evner og evt. karriereønsker Forhåndsgodkendte emner findes på fagets hjemmeside Du/I kan også selv formulere et interessant emne/problemstilling Foreløbig problemformulering og undersøgelsesspørgsmål Forventet teoretisk ramme og metode for evt. empirisk undersøgelse Skitse over forventet struktur i rapporten I princippet ingen grænser for emnevalget (Erhvervsøkonomisk!) MEN vær realistisk mht. ambitioner, ressourcer og tid?
19
Hvordan har udviklingen i nethandel været på dagligvaremarkedet i Danmark?
Hvilke motivationer og barrierer ser forbrugeren i onlinekøb af dagligvarer?
20
Hvad sker der, hvis I ikke får det ønskede emne?
Så bliver blanketten afvist, og I får besked om, at I er nødt til at vælge om. Det gør I ved at udfylde en ny blanket forfra. INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT
21
Byggestenene i et seminar
Motiver/legitimer problemstillingen: Hvorfor? For hvem? Afgrænsning, teori og metodevalg samt struktur Sekundære data? Situationsanalyse Literatur review / teoridel Metode og undersøgelsesdesign Analyse Præsentation af resultater Diskussion af resultater Implikationer Konklusion og perspektivering INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT
22
Vejledningsprocessen
Når I har fået et emne og en vejleder, går vejledningen i gang. Første trin er at få aftalt arbejdstitel og foreløbig problemstilling Skal være på plads og godkendt 15. september Sker på samme blanket som valg af emne Vejledning tilbydes af en VIP’er (vejlederen) Vejledningsprocessen er tovejskommunikation og hjælp til selvhjælp Ingen studerende og heller ingen vejledere/instruktorer er ens! Det er vigtigt at du/I sammen med vejleder/instruktor tidligt i forløbet får klarlagt/aftalt rammer og proces for vejledningen INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT
23
Seminarmøder/workshops
Seminargrupperne ‘puljes’ i et antal skrivegrupper (oftest med emner relateret til samme fagområde), som mødes over fire workshops og giver hinanden feedback udvalgte dele/fokusområder i seminarene. Seminarrækkens fire workshops administreres og ledes af en instruktor. Instruktor kan kommentere/supplere på de enkelte gruppers modtagne feedback, men husk at alle fagligt relaterede spørgsmål altid bør afklares med din vejleder. Der er mødepligt til seminarrækkens fire workshops og det afsluttende forsvar. Ved fravær uden gyldig og dokumenteret begrundelse opfylder den studerende ikke eksamensbetingelsen og kan derfor ikke deltage i ordinær eksamen. Ved det afsluttende forsvar skal alle grupper forsvarer eget seminar og agere opponenter imod en af de andre gruppers seminar.
24
Bibliotekets services!
25
? INSTITUT FOR MARKETING & MANAGEMENT
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.