Læringstimer med kliniske sygeplejelærer i

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Skabelse af dialogiske rum ”
Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Medarbejderudviklingssamtalen
Refleksion i kommunikationen
Den 16.august 2010 Regionsgården
MÅL-KATEGORIER FOR LÆRING OG UDDANNELSE
Forsøgsskoleprojekt – med inspiration fra John Dewey
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Forældremøde X årgang.
Darum skole 4. november 2013.
Videndeling i det hyperkomplekse samfund Trine Schreiber
Gruppen der har arbejdet med transfer på SSA-uddannelsen
Deltagerstyret undervisning
Ekspansiv læring – Hvad betyder det?
Bliv nysgerrig på din egen praksis!
Sydgården Behandlingscenter Sydgården
At udforske sin egen praksis
IT i undervisningen.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Den anerkendende interviewform
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Introduktion til opgaveskrivning
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
Tema 4: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
DPS årsmøde 2013 Om mellemområdet mellem den psykoterapeutiske træning og den øvrige læring i den psykiatriske speciallægeuddannelse Hanne Stubbe Teglbjærg.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Velkommen til valgfaget: ”Kliniske retningslinjer – kvalitetsudvikling herunder implementering, sundhedsinformatik og evidens Udarbejdet af Lea D. Nielsen,
Skriftlig opgave. Evalueringsmetoden ” skriftlig opgave”: I hvilke sammenhænge er det relevant? Er der specialer hvor det indgår som en del af det daglige.
Læreren som læringsleder
DEN GODE LEDER FTF REGION NORDJYLLAND Aalborg den 2. november 2009
KVIST projektet og dets udfordringer Lisbeth N. Hansen, seminarielektor, Kolding pædagogseminarium Susanne Minds, kursusleder, sosu-stv.
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Professionshøjskolen København AMU-afdelingen ved KSS Individuel kompetencevurdering Hvem: Døgninstitution med ca. 50 medarbejdere, alle medhjælpere og.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
De syv fortællinger - hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi?
…………Skal blive så dygtige som de kan
Bachelorprojektvejledning?
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Fokus på evner og værdi - Og håndter forhindringer Thomas Wibling Hørehæmmet, jobrådgiver, coach og kursusleder.
Historie som fag i grundskolen – læreplaner og praksis
Dialogbaseret værktøj
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Implementering af PALS
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Voksenansvar for anbragte børn og unge
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Feedback Lægedage 2015.
Matematikvejlederens virke Matematikvejlederuddannelsen ved UCSYD Modulet: ”Elever med særlige behov”
Webinar om evaluering af elevudbytte
Temadag 2018.
Sundhedspraksis - At blive bevidst om transfer
VIS 2012 – Videndeling Inden for Sygepleje
Meningsskabelse som relationskompetence
Flipped Classroom i butiksøkonomi Kim Skaaning, Lektor
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Læringstimer med kliniske sygeplejelærer i Afdeling for Operation og Anæstesi (AOA) Refleksion med klinisk sygeplejelærer

Hvorfor læringstimer? Hensigten med læringstimer er at du får rum og mulighed for at udvikler refleksive kompetencer, herunder udvikling af kritiske og analytiske evner. Koble teori og praksis eller få vejledning i forskellige problemstillinger. Målet er at du; kan foretage aktive og velovervejede valg i forbindelse med egen læring kan knytte nye teoretiske opdagelser på tidligere erfaringer kan koble teori og praksis er kritisk i forhold til egen og andres praksis kan redegøre for forskellige perspektiver på praksissituationer er bevidst om egne holdninger 13-01-2019

Læringstimer er et tilbud til dig Hvordan? Læringstimer er et tilbud til dig Kliniske sygeplejelærer har ansvaret for og afholder disse timer. De varer 1 time hver 14. dag i løbet af din kliniske undervisningsperiode og du deltager sammen med andre sygeplejestuderende fra afd. for Operation og Anæstesi som er på samme uddannelsesniveau. Den første læringstime vil indeholde dialog om samarbejdsaftaler, hvilket indhold samt metoder du/I vælger 13-01-2019

Refleksion - en proces, der skaber ny forståelse I praksis benytter man mere og mere en kritisk vurdering af egen praksis, dvs. den form for kommunikation og pleje, man anvender. Hvad er det, man faktisk gør, og hvorfor? Hvordan virker det egentlig? Kunne det gøres anderledes? Med positiv kritik kan man forny sin praksis/pleje. Det er derfor vigtigt, at vi er forberedt derpå og kan anvende refleksion, da det er en væsentlig del af plejen og den udviklingsproces, der foregår i hele sundhedssektoren. De fleste oplevelser vil passere forbi uden at sætte sig særlige spor. Men nogle situationer vender vi tilbage til gang på gang. Det er disse oplevelser, der vækker vores undren og nysgerrighed. Vi får lyst til at komme ”rundt om” oplevelsen og se den oppefra for at forstå, hvad der egentlig skete. Vi begynder at reflektere. I al sin enkelthed betyder, At vi ser den oplevede situation på en ny måde, og derved opnår vi en ny forståelse. Tit og ofte står vi i situationer, hvor vi bliver usikre. Umiddelbart kan vi have vanskeligt ved at forholde os til situationen og genkende den på baggrund af tidligere oplevelser. Sådanne problematiske situationer påvirker tankerne og slider på os. Hvis vi ikke får løsnet op for de frustrationer, som sådanne situationer giver os, vil de stå i vejen for vores videre faglige og personlige udvikling, hvilket er 2 uadskillelige dele (Anna Maria Kristensen Udviklingssygeplejerske Akutområdet, SVS) 13-01-2019