Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kvantitativt studie ~ PaRIS - spørgeskemaundersøgelsen Spørgeskemaundersøgelse Forår 2009 Mickael Bech, Trine Kjær, Eva Draborg Institut for Sundhedstjenesteforskning,
Advertisements

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Mor og barn hos lægen. Hvordan vi har arbejdet med at forbedre kommunikationen – og hvad vi har fået ud af det Poul-Erik Kofoed og Jette Ammentorp.
Mille Wilken Bengtsson 28. april 2016 Godt samarbejde med borgere.
Skriv en kommunikationskontrakt. Kontraktformuleringens faser Alles ansvar Skab motivation for kontrakten. Afstem forventningerne hos medarbejderne Hvad.
 Siden sidst – gennemgang af planer og ideer  Oplæg: modellering / observation  Opgave: afprøvning af spørgsmålstyper ud fra et oplevet dilemma, problem,
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Opstartworkshop Onsdag d. 16. marts Velkommen Programmet for i dag  Baggrund og koncept  Intro til indsatsteori og brainstorming  Aktivitetskæde.
Fag-mål 5 i ”Sundhedspædagogik og kommunikation.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Løsningsfokuseret samtale - Pause, tilbagemelding og opgaver Undervisning PKR 5. nov Psykolog Morten Halberg.
Det gode interview På jagt efter ny viden – altså noget, som du IKKE ved i forvejen…
Børn og Unge Århus Kommune 1 Børn /unge med særlige behov Oplæg d til Projekt KRUT Alice Klinge,psykolog.
Kognitive strukturerede samtaler. Hvem er jeg Uddannet lærer i 1995 Langagerskolen 1995 – 2009 Skolevejleder / kurator 2003/04 Bagland 2009 – Ikke psykolog!
Hvordan bruger man tilfredshedsmålinger? Praktiserende læge, ph.d. Hanne Heje Konsulent ved DAK-E/DanPEP.
Inddragelse af borgerne i kerneopgaven Greve Workshop med åben universitet i Greve Kommune.
Konkrete erfaringer fra sygehus……….. Nils W Johannessen 13.nov.2008.
Karrierelæring på egen krop
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Løsningsfokuseret Ledelse
Kreative metoder i forebyggelsen af MSB
VVM-screening ENVINA 1 October 2015 COWI Powerpoint presentation
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Bertel Haarder (Undervisningsminister) :
Ordenes betydning Alkoholiker
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Det er nemmere end du tror
Oplæg om metoder Vejle 14. Januar 2010.
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Elevernes evaluering af grundforløbet
Lektion 5 Afslutningsmødet
Gennemførelse Lektion 7 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Planlægning og forberedelse
Anne Haarmark og Johan Galster Aarhus og København
Forpligt professionshøjskolerne til digitalisering FSUS, 4
Inddragelse af udsatte børn, unge og deres forældre i sager om frivillige og tvangsmæssige foranstaltninger efter servicelovens regler v/ ankechef Henrik.
Den gode tone Lse.
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
VELKOMMEN TIL B-BOX! Arbejdsark.
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
WORKSHOP 5A – KURSER FOR FAGLÆRERE I LÆSEVEJLEDNING
Hvad lærte vi af projektet?
Sådan bruger du præsentationen
Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
Interne survey som ledelsesværktøj
Velkommen.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
MUNDTLIG FREMSTILLING
[klik og indsæt kommunenavn]
Interne survey som ledelsesværktøj
Grundliggende principper
Videnskabeligt projekt
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Videnskabeligt projekt
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Kursus for personer med demens og pårørende
Velkommen til førstehjælp
Få overblik over naturfaglige læreruddannelsesprofiler
Quiz Uge 2 – mandag.
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
PROCESTEKNIK – Procesrørføring med CNC-Rørbukning AMU XXXXX
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen Interview Notatteknik 2011

Forberedelse Udførelse Opfølgning Startmødet Surveyet interview/observationer dokumentation, som under- bygger interview/observation. Udførelse Forberedelse til afslutningsmøde enighed om konklusion og doku- mentation af resultat. Opfølgning Afslutningsmødet a 2011

Undersøgelsen Surveyor skal styre forløbet Surveyor skal være opmærksom på tiden Brug checklister Intet problem - fortsæt Problem - undersøg tilstrækkeligt dybt 2011

Hvad er god kommunikation ved et survey? Hvilke forventninger har I? 2011

Styring af interview Forklar formålet med interviewet Iscenesæt og skab tillid – vær interesseret Spørg de “rette” folk Vær høflig … hele vejen Tag udgangspunkt i praksis Tag noter! 2011

Styring af interview Omformulér (parafrasér) Brug ekko - gentag Få bekræftet udsagn Vær en opmærksom lytter Spørg bare ”dumt” LYT… 2011

De fire niveauer for lytning Fokus Den anden 4. interesseret lytning 3. aktiv lytning 2. konversationel lytning 1. kosmetisk lytning Relation Den anden En selv 2011

Spørgsmål til interview TYPE FORMÅL EKSEMPEL ÅBNE Få folk til at tale… Hvad, hvis, hvorfor, hvordan… LUKKEDE Brugbart til at tjekke… Hvem, hvor mange, gør du sådan… HYPOTETISK Eventualiteter/muligheder… Hvad nu hvis, hvis vi antager… BORENDE Øget forståelse… Hvordan, i hvilket omfang, fortæl mere… LEDENDE Pacificerende … (brug med omtanke) Gør I ikke dette, ville du ikke mene… FLERTYDIGE Bør undgås, for høj grad af fortolkningsmulighed… Hvem gør det, hvordan gør I det… STILLE Gode til at få mere… SHHH…. 2011

Spørgsmål og notater Styring Proces Input Output Ressourcer 2 1 4 5 3 Kræver ofte en person med faglige kompetencer 2 Styring 1 4 5 Proces Input Output 3 Ressourcer 2011

Øvelse 5! 2011