Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
VELKOMMEN TIL B-BOX! Arbejdsark
2
Trin 1: Afprøvning af bevægelsesaktiviteter
3
Puls Arbejdsark 1.1
4
Tillid & Samarbejde Arbejdsark 1.1
5
Koncentration & Opmærksomhed
Arbejdsark 1.1
6
Koordination Arbejdsark 1.1
7
Trin 2: Forståelse for bevægelseskategorierne
8
Hvad er særlige kendetegn inden for kategorien Puls?
Arbejdsark 2.1
9
Hvad er særlige kendetegn inden for kategorien Koncentration og opmærksomhed?
Arbejdsark 2.2
10
Hvad er særlige kendetegn inden for kategorien Koordination?
Arbejdsark 2.3
11
Hvad er særlige kendetegn inden for kategorien Tillid og samarbejde?
Arbejdsark 2.4
12
Hvad er de tre vigtigste kendetegn? Koncentration & Opmærksomhed
Puls Koncentration & Opmærksomhed Koordination Tillid & Samarbejde Arbejdsark 2.5
13
Hvad skal der til, for at en bevægelsesaktivitet er god?
Puls Arbejdsark 2.6.1
14
Hvad skal der til, for at en bevægelsesaktivitet er god?
Koncentration & Opmærksomhed? Arbejdsark 2.6.2
15
Hvad skal der til, for at en bevægelsesaktivitet er god?
Koordination Arbejdsark 2.6.3
16
Hvad skal der til, for at en bevægelsesaktivitet er god?
Tillid & Samarbejde? Arbejdsark 2.6.4
17
En bevægelsesaktivitet er god, når den… ?
Skriv i felterne hvad der gør, at en bevægelsesaktivitet er god og sjov at være en del af. 1) 2) 3) 4) 5) Arbejdsark 2.7
18
Trin 3: Justering af eksisterende aktiviteter
19
Hvor kan I skrue på Aktivitetshjulet for at få en god aktivitet?
Fokus Hvad er formålet? Krop Hvordan bruges kroppen? Tid Hvor lang tid? Retningslinjer Hvilke regler skal overholdes? Relationer Hvor mange er med, og hvordan er de organiseret? Rum Hvor foregår aktiviteten? Rekvisitter Hvilke ting skal være med for at aktiviteten kan fungere? Arbejdsark 3.1.
20
Arbejdsark 3.2. Fokus Hvad er formålet? (Beskriv her) Krop
Hvordan bruges kroppen? Tid Hvor lang tid? Retningslinjer Hvilke regler skal overholdes? Relationer Hvor mange er med og hvordan er de organiseret? Rum Hvor foregår aktiviteten? Rekvisitter Hvilke ting skal være med for at aktiviteten kan fungere? Arbejdsark 3.2.
21
Feedback-ark Arbejdsark 3.3. Hvad er aktivitetens fokus?
Hvordan har I observereret, at fokus kommer til udtryk i aktiviteten? Hvad er det bedste ved aktiviteten? Hvad kunne gøre aktiviteten endnu bedre – og hvorfor? Arbejdsark 3.3.
22
Trin 4: Udvikling af idé-fundament til bevægelsesaktiviteter
23
Aktivitetsideer til Puls?
Arbejdsark 4.1
24
Aktivitetsideer til Koncentration og opmærksomhed?
Arbejdsark 4.2
25
Aktivitetsideer til Koordination?
Arbejdsark 4.3
26
Aktivitetsideer til Tillid og samarbejde?
Arbejdsark 4.4
27
Trin 5: Grovpudsning af bevægelsesaktivitet
28
Aktivitetsbeskrivelse – notér input til aktivitetskort her, mens I udvikler
Fokus Hvad er formålet? (Beskriv her) Krop Hvordan bruges kroppen? Tid Hvor lang tid? Retningslinjer Hvilke regler skal overholdes? Relationer Hvor mange er med og hvordan er de organiseret? Rum Hvor foregår aktiviteten? Rekvisitter Hvilke ting skal være med for at aktiviteten kan fungere? Arbejdsark 5.1.
29
Feedback-ark Arbejdsark 5.2. Hvad er aktivitetens fokus?
Hvordan kommer aktivitetens fokus til udtryk i aktiviteten? Hvad er det bedste ved aktiviteten? Hvad kunne gøre aktiviteten endnu bedre – og hvorfor ville denne ændring gøre den bedre? Arbejdsark 5.2.
30
Trin 6: Eleverne beskriver og illustrerer aktiviteter
31
Billedbeskrivelse til aktivitetskort
Billedet viser… Billede 1 Billede 2 Billede 3 Billede 4 Arbejdsark 6.1.
32
Trin 7: Eleverne afprøver og justerer egne aktivitetskort
På dette trin er der ingen arbejdsark
33
Trin 8: Eleverne uploader aktivitetskort til gennemsyn hos underviser
På dette trin er der ingen arbejdsark
34
Når du er nået til dette slide skyldes det nok, at du har godkendt B-boxen og snart skal sende den til tryk eller bruge B-boxen som web-app. Tusind tak for din deltagelse og god fornøjelse med jeres nye B-box. Mvh. Sæt Skolen i Bevægelse - Teamet
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.