Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSurya Iskandar Redigeret for ca. et år siden
1
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
Januar/februar Fredericia Uddannelsescenter Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien Ledelse og Intern Survey
2
Indledning Lektion 1 Indhold: Kursets formål & indhold
Kursets form og materiale Hvad er et survey? Hvorfor intern survey?
3
Kursets formål At give lederne kendskab til og indsigt i interne survey og de faktorer, som er afgørende for om de interne survey bliver et effektivt ledelsesværktøj til brug i kvalitetsudviklingen.
4
Kursets indhold Kvalitetsstyringssystemet – Grundliggende principper
Procesorientering Krav til kvalitetsstyringssystemet – Den Danske Kvalitetsmodel “Best practise” for audit – DS/ISO 19011
5
Kursets form Undervisningslektioner Refleksion Øvelser
6
Kursusmateriale Kursusprogram Kursusmappe DDKM vers. 1 af juni 2008,
Øvelsesmateriale Kursusevalueringsskema
7
”Tillid er godt Kontrol er bedre Razzia er bedst!”
Lulu Wilenius, Ledende sygeplejerske, Herlev Sygehus DSKS Årsmøde 2008
8
Hvad er intern survey så?
At lytte Audit
9
Hvad er interne survey audit så?
At lytte En systematisk, uafhængig og dokumenteret proces for at fremskaffe objektivt bevis for at krav er overholdt. En proces, hvor vi skaffer bevis for, at vi gør det, som vi har besluttet os for.
10
Uafhængig Uafhængig betyder:
at auditor/surveyor er uafhængig af den aktivitet, som auditeres, dvs. frihed for ansvar for den aktivitet, som undersøges at der ikke er interessekonflikter at surveyor/auditor aldrig må auditere sit eget arbejde.
11
Faser i Den Danske Kvalitetsmodel
Uddannelse nøglepersoner og surveyors Prøve- akkreditering 1. år 2. år 3. år ∞ Standardudvikling Implementering Akkreditering Udvikling af standarder Høring af standarder Redigering af standarder Pilottest Redigering og klargøring af standarder til overdragelse Basisvurdering Udviklingsperiode (evt. tiltag) Selvevaluering Intern survey Ekstern survey Tilbagemelding til institutionerne/rapport Tiltag ved kvalitetsbrist Akkreditering Offentliggørelse Midtvejsmøde
12
Hvorfor intern survey? Intern survey er en væsentlig del af organisationens egenkontrol. Intern survey kan vise: om organisationen i praksis efterlever det system, den har udviklet om systemet er effektivt i forhold til de problemstillinger og udfordringer, som organsiationen skal håndtere om systemet er hensigtsmæssigt og vedligeholdt.
13
Præsentation Interview personen ved siden af dig – 3 min.
Information til kurset – 30 sek. Personens navn og funktion Hvilken bil kører personen i? Hvorledes ser personen lederens rolle i kvalitetsarbejdet? Hvilke forventninger har personen til dagen i dag?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.