Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
Grundlæggende IT, niveau G
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Det autentiske menneske
Levende Kommunikation
Supervision og faglig feedback
Det bevidste Menneske! Bevidst Lederskab Velkommen til:
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Mødeledelse og deltagelse
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Omgangstone og kollegialitet
Vejlederens kommunikation
Kompetencer i det første ingeniørjob Aftagerseminar på DTU Byg tirsdag den 26. maj 2009 Jesper Gath.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
BrittL Lind Myrup, UKK, nefrologisk afdeling Sygeplejesymposiet 2010 Nefrologisk efteruddannelse – et regionalt samarbejde Hvordan ser vi et udbytte i.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Hvad får man ud af en mentorordning? Aalborg Universitet, 17. november 2010.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Borgerinddragelse Projekt Vejen til Uddannelse og Beskæftigelse Torsdag den 10.april 2014.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Kompetenceudvikling Kjeld Bo spurgte i efteråret 2012 Claus om der blandt medarbejderne var interesse for noget dansk undervisning. Hvorfor kom spørgsmålet,
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Transfer i AMU - Arbejdet med efter processen TUP Midtvejsevaluering onsdag den 14. Marts Roskilde Tekniske skole Sissel Kondrup, Forskerskolen i Livslang.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
ZBC Medarbejder Jette Nielsen, Virksomhed: Lille Næstved Skoles sfo – Kommunikation i teams (3 dg.) og –
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Selandia Medarbejdere: Eva Rosengren, 2888 Virksomhed navn eller åbent hold? Åbent hold. Kursus: AMU mål.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Team Nordahl og Skibet Skole
Analyse af prøveformer og test i BAI´s arbejdsmarkedsuddannelser gennem forsøg og evaluering BAI OUP 2015.
Selandia Medarbejdere: Martin Dilling-Hansen,
ZBC Medarbejder Jette Nielsen,
Evaluering af projektet ”Transfer i AMU”
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Erfaringer med test og prøver på BAI´s område
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Stresshåndteringsgruppe
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Oplæg til grupperefleksioner til midtvejsevalueringen
SKOLE-VIRKSOMHEDSSAMARBEJDE
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os TUP Transfer Lærer Grp. 1. Gartner-Rengøring-Handel-Stillads D. 17/6 kl på ZBC i Næstved. Deltagere: Afbud: Ole Nørvang-Holm Har ikke meldt tilbage: Ordstyrer: Lise Mogensen Referent: ?? (det må I aftale) Dagsorden: Bordet rundt, status på hvor langt er hver enkelt nået? F.eks. Har nogen afprøvet nye tiltag på deres kursister. (film/velkomstbrev) Flim workshop, på CELF. Kan det bruges i hverdagen? Evt. forslag til andre workshops Velkomstbrevet. De forskellige udgaver fremvises og diskuteres. Fra sidste møde; FVU screening, hvordan gør vi brug af det på de enkelte skoler, Med hensyn til kursets varighed? Planhold, virksomheds hold? Der var ingen tilmeldinger til FVU arrangementet vedr. Screeninger i Audebo, har det en grund eller skal det arrangeres anderledes? Næste møde. 30/8 på Selandia Hvad skal være færdigt? (opgaver) Hvad skal på dagsorden? Evt. TUP2011 Projekt Transfer i AMU

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet til kursusdeltagerne på udviklingsforløbet Retail Management - modul 3 - Kommunikation som ledelsesværktøj TUP2011 Projekt Transfer i AMU

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrev -scenen sættes Velkommen til udviklingsforløbet Retail Management modul 3 - Kommunikation som ledelsesværktøj Forløbet afholdes på Skælskør vandrehjem, d maj. Vi starter tirsdag d. 10. Maj kl og afslutter torsdag d. 12. maj kl For at opnå et optimalt udbytte af forløbet skal vi alle være forberedte. Jeg sender dig derfor denne oversigt over mål, indhold og beskrivelse af modulet samt mine forventninger til din forberedelse der er nødvendig til modulet. 40 % af dit samlede læringsudbytte ligger i forberedelsen til et udviklingsforløb. Jeg foreslår at du afsætter ca. 3-4 timer til denne forberedelse. Mål med forløbet At få indsigt i kommunikationens betydning for egen lederrolle og værktøjer til at videreudvikle egne kommunikative evner i ledelsesfunktionen Indhold på forløbet: Du får indsigt i kommunikationens betydning for egen lederrolle Du får indsigt i din egen og andres adfærd/kommunikation Du får personlig indsigt i egne styrker og udfordringer i forhold til din kommunikation som leder Du får indsigt i hvad det kan medføre i dit arbejdsliv, at føre konstruktive dialoger med medarbejdere, kollegaer og chefer. Du får erfaring med forskellige præsentationsteknikker Du lærer om assertion som kommunikationsmodel Du bliver bekendt med at give og modtage konstruktiv feedback Du får erfaring med forskellige kommunikationsformer som anerkendende kommunikation, aktiv lytning, forskellige spørgeteknikker og spørgsmålstyper samt coaching Du får erfaring med forskellige konflikthåndteringsværktøjer Forløbet bygget op om følgende AMU mål Kommunikation som ledelsesværktøj (3 dage) - Deltageren kan gennemføre basale konstruktive dialoger i mødet med medarbejdere, kollegaer og chefer i hverdagen samt øvrige interessenter, som har relationer til lederens arbejdsområde på det operationelle niveau. -I jobfunktionen indgår: Kommunikationens betydning for egen lederrolle Udvikling og brug af egne kommunikative evner i ledelsesfunktionen Aktiv brug af forskellige kommunikationsformer

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrev -forberedelsen Forberedelse til forløbet Du skal kick-starte din læring ved at forberede følgende: Din kommunikation (skriv minimum 5 linjer om hvert punkt) Beskriv med egne ord: Hvad består kommunikation af i din verden? Hvad kendetegner god kommunikation? Hvordan kommunikerer en god leder med sine medarbejdere? Kommunikerer du forskelligt med forskellige mennesker/grupper på dit arbejde? –kom med konkrete eksempler. Hvordan vil du beskrive din måde at kommunikere på? - med medarbejdere, kollegaer og chefer? (din kommunikationsstil) Den bedste udgave af dig selv som leder (skriv minimum 1 side) Beskriv en konkret arbejdssituation, hvor du udrettede noget som leder, som du er godt tilfreds med eller stolt over? Hvad ved denne situation er du særligt stolt over? Hvilke andre personer var vigtige i situationen? Hvad gjorde de, der medvirkede til det gode forløb? Hvem lagde først mærke til det, du gjorde? Hvordan blev det tydeligt for dig, at han/hun havde set det? Beskriv den følelse du sad med efter situationen. Hvor har denne situation bragt dig hen i forhold til, hvad du gerne vil gøre mere af i dit arbejdsliv? Hvilke ingredienser skal der til, for at arbejdet er godt for dig - prøv bare at brainstorme på alt det, du kan komme på Forbered en kort mundtlig præsentation af dig selv (Du har 3-4 min. til at præsentere dig selv) Tag udgangspunkt i nedenstående spørgsmål: Hvad vil du kort sige om dig selv til de andre deltagere på holdet? Hvad har inspireret dig til at deltage i dette forløb? Hvad er du allerede rigtig god i forhold til at kommunikere med medarbejdere, kollegaer og chefer? Hvilke personlige kommunikationsstyrker kan du gøre brug af i din lederrolle? Hvad vil du gerne blive klogere på undervejs i dette udviklingsforløb? Hvilke udfordringer bliver størst for dig? TUP2011 Projekt Transfer i AMU

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Målgruppen: TUP2011 Projekt Transfer i AMU 22 mellemledere i en dansk detailkæde Denne ”mål-gruppe” har deltaget på to andre AMU-kurser som en del af forløbet Retail Management i foråret 2011

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Mine erfaringer med velkomstbrevet Alle 22 mødte velforberedte op på kurset Deltagerne udviste stort engagement på kurset 82% (18)havde brugt 3-4 timer på deres forberedelse 18 % (4) havde brugt flere timer 100% svarede at kurset /indholdet levede op til deres forventninger til kurset 86% (19) svarede af de var bevidste om kursets mål/formål da de påbegyndte kurset. Ved evalueringen af kurset italesatte 59% (13) af deltagerne at velkomstbrevet/forberedelsen havde været med til at motivere dem til at deltage på kurset TUP2011 Projekt Transfer i AMU

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet til kursusdeltagernes chefer på udviklingsforløbet Retail Management - modul 3 - Kommunikation som ledelsesværktøj TUP2011 Projekt Transfer i AMU

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Uddrag af velkomstbrev til kursusdeltagernes chefer TUP2011 Projekt Transfer i AMU

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Uddrag af velkomstbrev til kursusdeltagernes chefer TUP2011 Projekt Transfer i AMU

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os TUP2011 Projekt Transfer i AMU Uddrag af velkomstbrev til kursusdeltagernes chefer