Efterslægten – Net-HF 2010-2015.  Tilbyder fleksibel enkeltfagsundervisning til de mange kursister, der ikke kan/vil følge normal skematilrettelagt undervisning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Advertisements

Turen går til fremtiden Erhvervsorienterede overgange – et koncept som styrker eleverne Fremtidens koncept.
Webinar 1 i fase 2 Tema: Differentiering – med særligt fokus på kortlægning af elevernes forudsætninger Indhold: 1)Hvad er et webinar? 2)Forud for selve.
Sproglærer Lone Elbjørn - lærer Sprog : engelsk, tysk, fransk - Sprogkonsulent : Internationale dimension i sprogundervisningen.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVAD ER REFLEKSIONSKOMPETENCE? AMU EPOS, 13. AUGUST, 2015 PER FIBÆK LAURSEN.
Virtuel undervisning for ’udeelever’. Brøndby Gymnasium Privat gymnasium startet i 2005 Klar profil: Idræt – it – internationalisering 240 elever Alle.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
PRÆSENTATION AF LEKTIER ONLINE På forældremøde.
UDDANNELSESSTRUKTUR FOR SOSU-ASSISTENTER TUP-projekt Social og sundhedsskolerne i Region Midtjylland: Herning, Randers, Skive, Silkeborg og.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Fremtidens matematik, marts 2015 Carl P. Knudsen Hvad er DASG ?
Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
SPS = specialpædagogisk støtte (Kilde.
handel, event og mediegrafik
Forældres opfattelse af Den Danske Folkeskole
Den åbne innovative folkeskole
Hvad er Xclass? En folkeskole. Elever: 143 piger 166 drenge I alt 319
STX Uddannelse.
Online arbejdsmiljøuddannelse
Et pilotprojekt på naturskolen
Grundforløb for voksne
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler
Velkommen.
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Studieretningsprojektet 2017
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Flippedlearning Historie
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
WORKSHOP 4, Gribskov Kommune, 2017.
IBSE & matematik til småbørn i naturformidling Hvad skal vi bruge det til? Og hvordan? Læreplaner – Sprog – Noget med ud ad døren.
Anerkendende pædagogik
Forpligt professionshøjskolerne til digitalisering FSUS, 4
Team 1a Thyra, Charlotte, Poul
Demokrati-perspektiver i dansk læreruddannelse
Baseline.
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
FÆLLES målstyring i matematik
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Praktik på Ernæring- og sundhedsuddannelserne
Kursus for nye efterskoleledere
Kvalitetsvinde Vibe Aarkrog MBU 4. april, 2013 Billeddias
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Adgangskrav til ungdomsuddannelserne 2019
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Undervisningspligten
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
Udvikling af modeller og metoder til differentiering
LEAPS Projektplanlægning 21. marts 2017
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 9
Innovation i humanistiske fag
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 10
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 9
Ønske om sammenhængende uddannelsespolitik
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
professionsideal for lærere
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Undervisningsplanlægning
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Efterslægten – Net-HF

 Tilbyder fleksibel enkeltfagsundervisning til de mange kursister, der ikke kan/vil følge normal skematilrettelagt undervisning.  Tilbyder mulighed for at gennemføre en hel hf-uddannelse virtuelt.  Tilbyder Efterslægtens lærere mulighed for at udvikle sig pædagogisk og didaktisk med et alternativ til normal undervisning.  Bidrager til Efterslægtens økonomi (men ikke så meget som før). Net-HF

HISTORIE: Net-hf status Dansk: 49 2 lærere Kemi C:13 Kemi B: 5 2 lærere Matematik A: 5 Matematik B: 17 Matematik C: 17 2 lærere Engelsk C: 4 Engelsk B: 35 2 lærere Tysk C: 5 Tysk B: 4 1 lærere Fransk : 2 1 lærer 156 netkursister

Net-HF - udvikling fag i 9 tilrettelæggelser 156 kursister 10 lærere fag i 25 tilrettelæggelser 650 kursister 36 lærere Ca. 120 årskursister

Net-HF - udvikling

Net-hf – world wide

Net-HF - opbygning

- Og hvordan fungerer det så i praksis?

En tur ind i Net-hf’s univers

Kursisttyper 1. ”Slaggeren”, er der typisk for SU1. ”Slaggeren”, er der typisk for SU 1. Slaggeren, er der typisk for SU 2. Modne kursist, kvalificeret, +25, kan sine ting, realkompetencer

Fordele ved e-learning Stor flexibilitet Jeg studerer i eget tempo! E-learning er for de selvstændige Der er ikke larm i timerne… Jeg bliver bedre til at fokusere Der er plads til børn og familieliv

Ulemper ved e-learning Jeg får ikke feedback med det samme Der er meget alenearbejde Mangler læreren tæt på Meget pensum i hovedet på kort tid! Mangler input fra andre elever

Hvad siger læreren? Jeg bruger dele af Net-hf i min almindelige undervisning En ny måde at tænke undervisning på Stor skriftlighed er en kæmpe fordel Stor flexibilitet i min arbejdstid ”Det er faktisk også lidt kedeligt…”

Forudsætninger - kompetencer Digital kompetence almindelig anvendelse af tekstbehandlingsprogram Uni login, e/i-bøger Struktur på læring Nysgerrighed

Knæk koden! Skoleelev Studerende

Spørgsmål?