Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Baseline.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Baseline."— Præsentationens transcript:

1 Baseline

2 Dagsorden Præsentation af udkast til baseline og dataark
Hvorfor skal vi have en baseline og hvordan indgår den i Aabenraas Kommunes processer Vi skal have nedsat en arbejdsgruppe med 2-4 skoleledere til at kvalificere baselinen og dataarkene

3 Formålet med en baseline
At forvaltning, skoleledelse og personale får et værktøj til at arbejde med skolens egne data, målfastsættelse og beskrivelse af progression over tid. Baselinen et styrings- og dialogværktøj til at beskrive og evaluere, hvordan den enkelte skole er på vej i forhold til de 7 strategiske mål i Aabenraa. Baselinen indgår fremadrettet som en del af skolens virksomhedsrapport.

4 Procesplan Ultimo august - arbejdsgruppe mødes med henblik på kvalificering af baseline Ultimo august – Nikolaj mødes med Meebook med henblik på at afklare, hvordan udfyldelse af dataarkene til nationale tests m.m. evt kan foregå via Meebook, samt hvordan data evt. kan visualiseres via diagrammer. Skoleledermødet den 23. sept. - Endelig godkendelse af baseline, samt evt. præsentation af Meebook-løsning til udfyldelse dataark om nationale tests Primo oktober - Frivillig workshop om udfyldelse af baseline. Nikolaj afholder workshop for de skoler, der er interesserede og hjælper dermed til korrekt udfyldelse af baseline og dataark. Primo november – Distriktssamtaler om virksomhedsaftaler, hvori baselinen indgår. 18. dec er deadline for virksomhedsaftale

5 Rammesætning Forslaget i dag er et udkast til en baseline som skal kvalificeres yderligere Systemmæssigt vil det være naturligt at indarbejde det digitale værktøj som en funktion i Meebook Skole og Undervisning ønsker, at et antal skoleledere bidrager til en faglig kvalificering af projektet

6 Forudsætninger Skolerne skal kunne se hinandens baselines
Skolen udfylder selv baselinen, men I får hjælp til at udfylde den. Baselinen bliver en del af virksomhedsaftalen

7 Gennemgang af udkast baseline

8 Spørgsmål

9 Dataark til at følge klassers progression

10 Formålet At gøre det let for skolen at følge en klasses progression via de obligatoriske og frivillige nationale tests og hvor trivselsdata fra den nationale trivselsmåling ligeledes kobles på. Ud fra den hypotese at klassens trivsel har indflydelse på klassens faglige udvikling. Progression bliver lavet for dansk og matematik.

11 Forudsætninger Dette værktøj anvender både de frivillige og de obligatoriske tests. Udgangspunktet er at klassen tager Frivillig 1 (F1) i november, den obligatorisk test i april og den Frivillig 2 (F2) i november året efter. Alle skoler skal kunne beskrive årgangens progression over tid via de Nationale Tests

12 Gennemgang af dataark

13 Diagrammerne

14 Spørgsmål

15 Nedsættelse af arbejdsgruppe
Vi mødes i uge 35 eller uge 36. Fx den 26/8

16 At arbejde databaseret

17 Hvad teamet skal drøfte
Hvad er det, vi ønsker at vores elever skal lære? Hvordan kan vi vide, at vores elever lærer, det, vi ønsker, det vil sige, hvad er tegnene på læring. Hvordan vil vi respondere, hvis eleverne ikke lærer det, vi ønsker? Hvordan vil vi berige og udvide læringen for de elever, som allerede har tilegnet sig den tilstræbte viden Marzano & Dufour


Download ppt "Baseline."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google