Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter"— Præsentationens transcript:

1 Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Formålet med at invitere jer her i dag er at give jer et indblik i en uddannelsesverden, som mange af jer ikke kender til. De allerfleste af jer kender til de forskellige gymnasiale uddannelser, men hvor mange af jer kender til mulighederne på erhvervsskolerne? Erhvervsuddannelser er meget mere end tømrer, elektriker eller frisør. Der findes over 100 spændende uddannelser, hvor muligheden for at dygtiggøre sig inden for et bestemt fag, praktikforløb og fleksibel videreuddannelse kan være et attraktivt valg for flere af jer der sidder her i dag. Og faktum er, at der i fremtiden bliver stor efterspørgsel på dygtige unge med en erhvervsuddannelse i rygsækken. I dag vil vi ikke fortælle jer om de enkelte uddannelser, men i stedet om, hvilke indgange der er til uddannelserne, hvad det vil sige at tage en ungdomsuddannelse på en erhvervsskole og hvilke muligheder I får, hvis I går den vej – herunder EUX som en uddannelse på lige fod med EUX. Vi håber at I får en go’ dag med tempo og udfordringer til både hoved og hænder.

2 Dagens program Velkomst og introduktion til EUD & EUX
Pearl of Copenhagen Aktivitet på tværs af EUD & EUX-uddannelser Afslutning

3 Formål med brobygningsdagene
Formål med dagene Få en introduktion til erhvervsuddannelserne med udgangspunkt i grundfag som dansk, matematik, fysik og engelsk Spille Pearl of Copenhagen Komme ud på værkstederne og prøve kræfter med konkrete EUD og EUX fag - Formål med dagene er at vise, at en erhvervsuddannelse kræver både hoved og hænder og har et højt fagligt niveau – herunder EUX som en uddannelse på lige fod med STX

4 Hvorfor er vi her? Vi bygger videre på den viden, I allerede har fra jeres besøg i Bella Center eller FrederiksborgCentret fra Copenhagen Skills I skal have et overblik over de fire hovedindgange og fagretninger til erhvervsuddannelserne Fordi I, i 9. klasse skal vælge en ungdomsuddannelse – og skal også kende til EUD og EUX, inden I vælger

5 Dagens 1. aktivitet I skal nu spille opvarmningsspillet til Pearl of Copenhagen Spil videoen: Nyt billede i stedet for festival – et billede af skibet fra spillet

6 Dagens 2. aktivitet Pearl of Copenhagen
Hjælpe unge mennesker gennem en uddannelse og ud i spændende jobs på et krydstogtskib Spil videoen: Nyt billede i stedet for festival – et billede af skibet fra spillet

7 Er I klar? Pearl of Copenhagen
Afspil videoen: Nyt billede i stedet for festival – et billede af skibet fra spillet

8 Dagens 3. aktivitet Pearl of Copenhagen fortsættes i værkstederne – I kommer til at arbejde med konkrete EUD og EUX fag sammen med faglærer på erhvervsskolerne …(indsæt hvor og hvilken opgave/øvelse, som eleverne skal lave ude på værkstedet på Erhvervsskolen) FX… I vil nu dykke ned i skibets maskinrummet eller I vil nu skulle se nærmere på skibets restaurant osv. - Her indsætter hver Erhvervsskole den/de opgaver, som eleverne vil skulle lave på de respektive skoler

9 Programmet for i morgen
Pearl of Copenhagen fortsættes…(indsæt hvor og hvilken opgave/øvelse, som eleverne skal lave ude på værkstedet på Erhvervsskolen)

10 Tak for i dag!

11 Programmet for i dag 2. brobygningsdag
Indsæt dagens program – det er op til den enkelte erhvervsskole at lave dette program.

12 Vi går i … …(indsæt hvor og hvilken opgave/øvelse, som eleverne skal lave ude på værkstedet på Erhvervsskolen) Her noterer du det værksted, som de går i og hvad de skal lave…

13 Karrierefilm Spil videoen: Karrierefilmen: https://vimeo.com/278356825
pw: eux

14 Evaluering 1 Kahoot Husk at kigge Kahoot igennem inden gemmengang – LÆS både spørgsmål og svar. TRYK på billedet og Kahoot kommer frem. Brug følgende login oplysninger: Brugernavn: hellevivi Password: hellevivi52 Tryk på Play og vælg Classic. Derefter kommer der en kode op, som eleverne skal bruge til at logge på.

15 Evaluering 2 Hvad ved I nu, som I ikke vidste før kom?
Hvad var sværest? Hvad var sjovest? Hvad vil du fortælle til andre, om de her to dage? Efter Kahoot kan I afslutte med disse 4 spørgsmål. De er gode til at få generel viden om, hvad eleverne har fået ud af brobygningsdagene. I må meget gerne notere elevernes svar ned, da de kan bruges i den samlede evaluering.

16 Tak for i dag! Vi arbejder på at få en evaluering ind på app’en. I hører nærmere.


Download ppt "Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google