Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Virtuel undervisning for ’udeelever’. Brøndby Gymnasium Privat gymnasium startet i 2005 Klar profil: Idræt – it – internationalisering 240 elever Alle.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Virtuel undervisning for ’udeelever’. Brøndby Gymnasium Privat gymnasium startet i 2005 Klar profil: Idræt – it – internationalisering 240 elever Alle."— Præsentationens transcript:

1 Virtuel undervisning for ’udeelever’

2 Brøndby Gymnasium Privat gymnasium startet i 2005 Klar profil: Idræt – it – internationalisering 240 elever Alle elever skal have en bærbar computer med til undervisningen It er fuldt integreret på skolen fra administration, ledelse og lærere til eleverne Megen undervisning foregår via elektroniske læringssystemer, som f.eks. Firstclass, Lectio og Moodle

3 Mulighed for alle elever At tage studentereksamen på normal tid, samtidig med at man dyrker sport på meget højt niveau Uden at det går ud over undervisningens kvalitet Og eleverne skal ikke starte forfra eller have ekstra undervisning når de kommer tilbage

4 To typer ’udeelever’ Længerevarende ophold i udlandet– 2-6 måneder, meget lange træningslejre med henblik på en professionel kontrakt, eller skole-ophold hvor sport ikke er det vigtigste Kortere perioder, som ikke er planlagt langt tid i forvejen – typisk: træningslejre, turneringer, eller hvis en elev f.eks. bliver udtaget til landsholdet i curling

5 Planlagt fravær Vi opererer med begrebet p-fravær – planlagt fravær, når eleverne er væk til f.eks. ungdoms VM i fodbold e. lign. Alle lærere får et p-tillæg, som er et ekstra tillæg, for at bruge ekstra ressourcer på at tilrettelægge og følge op på den undervisning som den pågældende elev skal have Vi har en idrætskoordinator, som står for planlægningen og kommunikationen mellem eleverne og læreren. Idrætskoordinatoren har styr på hvem der er væk hvornår, ogfølger op på om eleven nu har lavet det hun skulle, evaluerer forløbet osv. Koordinatoren fungerer, som en mentor for disse elever

6 Virtuel undervisning God virtuel undervisning skal opfattes ligeså naturligt, som hvis det drejede sig om almindelig undervisning Den virtuelle undervisning bliver til hverdag – en rutine i den normale undervisningspraksis

7 Virtuel undervisning På Brøndby gymnasium arbejder vi på at gøre den virtuelle undervisning til rutine, som en fast og regelmæssig del af undervisningshverdagen Rutinen med virtuel undervisning bliver vigtig i samspillet mellem det vi tilbyder de specielle’udeelever’ og de almindelige elever

8 Virtuel undervisning – Praktiske forhold Lærerne – hele lærerkollegiet kan – og skal kunne - håndtere den virtuelle undervisning. Alle skal have et erfaringsgrundlag omkring den virtuelle undervisning, alle skal kunne håndtere de elektroniske læringsplatforme som vi bruger, og som er en meget vigtig del af tilrettelæggelsen af den virtuelle undervisning Eleverne – skal vænnes til at arbejde virtuelt. De skal lære at bruge denne arbejdsform. De skal kende de elektroniske systemer, de skal kende de regler og aftaler der følger med den virtuelle undervisning.De skal lære at håndtere fleksibiliteten i den virtuelle undervisning osv.

9 Virtuel undervisning – Praktiske forhold I Lectio har vi et ’virtuelt lokale’ som den enkelte lærer frit kan booke til sin undervisning. Eleverne ved, hvad det betyder når undervisningenforegår i det virtuelle lokale Alle lærere kan afholde virtuelle moduler når de har lyst og når det passer ind i deres forløbsplanlægning

10 Virtuel undervisning – It-infrastruktur Vigtigt med en fuldt udbygget it-infrastruktur Bærbare computere til alle Trådløst netværk overalt på skolen Avancerede læringssystemer – somMoodle

11 Udviklingen på BG Fra visioner om speciel virtuel undervisning til ’udeeleverne’ til virtuel som daglig undervisningspraksis På Brøndby Gymnasium er den virtuelle undervisning for alle elever og alle elever kan være potentielle ’udeelever’

12 Programmer – links - mail Læringssystemet Moodle– http://moodle.org/http://moodle.org/ Programmet Jing til optagelse af tale på computeren (screencast) - http://www.jingproject.com/ http://www.jingproject.com/ http://www.brondby-gym.dk/ Steen Schjødt Christensen – sc@brondby-gym.dksc@brondby-gym.dk


Download ppt "Virtuel undervisning for ’udeelever’. Brøndby Gymnasium Privat gymnasium startet i 2005 Klar profil: Idræt – it – internationalisering 240 elever Alle."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google