Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

UDDANNELSESSTRUKTUR FOR SOSU-ASSISTENTER TUP-projekt 2006 - 2008 Social og sundhedsskolerne i Region Midtjylland: Herning, Randers, Skive, Silkeborg og.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "UDDANNELSESSTRUKTUR FOR SOSU-ASSISTENTER TUP-projekt 2006 - 2008 Social og sundhedsskolerne i Region Midtjylland: Herning, Randers, Skive, Silkeborg og."— Præsentationens transcript:

1 UDDANNELSESSTRUKTUR FOR SOSU-ASSISTENTER TUP-projekt 2006 - 2008 Social og sundhedsskolerne i Region Midtjylland: Herning, Randers, Skive, Silkeborg og Århus

2 TUP-projekts formål  Afdække, hvordan AMU-systemet i højere grad kan bruges til at styrke social- og sundhedsassistenters kompetenceudvikling  Udvikle og beskrive en fleksibel og moduliseret uddannelsesstruktur, der kan give sosu-assistenter et kompetenceløft

3 Metode  Rapporter  Fokusgruppeinterview  Dialogmøder  Udviklingsarbejde  KUA: KompetenceUdviklingAssistenter

4 Kompetencer  Fagidentitet  Ledelseskompetencer  Pædagogiske kompetencer  Kulturel og social kompetence  Relationskompetence  Dokumentationskompetence  Lærings- og udviklingskompetence  Faglige kompetencer

5 K OMPETENCE U DVIKLING A SSISTENTER

6 Overordnet mål for KUA Det overordnede mål med uddannelsen er, at social ‐ og sundhedsassistenten opnår forudsætninger for at:  videreudvikle personlige og erhvervsfaglige kompetencer gennem øget faglig viden og kunnen understøttet af udvikling af pædagogiske ‐, relationelle ‐ samt dokumentations ‐ og udviklingskompetencer  kvalificere egen praksis ved at forholde sig refleksivt til stadigt vekslende udfordringer i forhold til: den enkelte borger, grupper af borgere, organisation eller samfund.  implementere nye initiativer, som er til gavn for den enkelte borger/patient, grupper af borgere eller samfundet.

7 Opbygning  Basismodul  20 dage  Valgfrie fagmoduler (8 muligheder)  Ca. 27 dage

8 Basismodul Basismodulet sætter fokus på  Social ‐ og sundhedsassistentens faglige identitet og kernefaglighed  Kommunikation og kulturel bevidsthed  Organisation og selvledelse  Kvalitet og den professionelle indsats  Sundhedsfremme og forebyggelse

9 Fagmodul Fagmodulet sætter fokus på, at social og sundhedsassistenten kvalificerer egen praksis ved at:  forholde sig refleksivt til de faglige udfordringer, der præger arbejdsfeltet.  iværksætte nye faglige initiativer, der forbedrer det faglige arbejde og samarbejdet med borgere og kolleger.  få den nyeste viden inden for det valgte fagområde  analysere og reflektere inden for et selvvalgt projektemne for nå frem til nye handlemuligheder.

10 Struktur

11 Struktur - temaer

12 Tilrettelæggelse

13 Bedømmelse, bevis og merit  Projekt  Bedømmelse  Kursusbevis  Merit til Akademiuddannelse (VVU)

14 Hvor og hvornår?  Basismodul  1. forløb Herning, Silkeborg, Randers  17. november 2008 – 6. marts 2009  Øst og vest Region Midtjylland  23. marts 2009 – 19. juni 2009  Fagmoduler  Øst og vest – Region Midtjylland  Efterår 2009


Download ppt "UDDANNELSESSTRUKTUR FOR SOSU-ASSISTENTER TUP-projekt 2006 - 2008 Social og sundhedsskolerne i Region Midtjylland: Herning, Randers, Skive, Silkeborg og."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google