Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Grundforløb for voksne
Et ”rullende” grundforløb for elever over 20 år
2
Opbygning og indhold Tematisk (børn, ældre, omsorg samt studietur)
3 ugers praktik 2 gange årligt 5 gange 7 dages- projekt/afsluttende prøve 5 gange optag af nye elever Dansk på niveau F-E-D Tilbud om engelsk på niveau F-E-D Førstehjælps- og brandbekæmpelseskursus Intro til samfundsfag og naturfag på niveau F
4
Målgruppen Eleven med svage skolekundskaber (ingen eller svag Fsa) men gode praksiserfaringer Eleven med gode skolekundskaber (god Fsa/Fs10) men ingen praksiserfaring Eleven med svage skolekundskaber og ingen praksiserfaring (praktik/arbejde indenfor børne- eller ældreområdet)
5
Det individuelt planlagte grundforløb
Ved studiestart kompetenceafklares eleven, og der foretages valg af grundforløbsretning: Ældreområdet: (Hjælperuddannelsen) Børneområdet: (PA-uddannelsen) Samt fastlæggelse af længden af elevens grundforløb: -9 uger til 60 uger
6
Det didaktiske særpræg
Den lokale undervisnings plan (LUPen) er breddedifferentieret og bygger på et koncentrisk princip, således at hvert tema har pensum til 60 uger, men også et minimumspensum til 9 uger Eks.: Bedemandens arbejdsområde belyses 3 gange i løbet af årshjulet under ældre-temaet: -Udsendelse om bedemand fra DR (9-20 uger) -Besøg af bedemand (20-40 uger) -Besøg hos bedemand ( uger)
7
Den ”færdiggjorte” grundforløbselev
Kan leve op til både de fælleskompetencemål og de særlige kompetencemål for opstart på hovedforløb, som bl.a. udmøntes i: At eleven har afleveret 3 erhvervsfaglige skriftlige opgaver til beståelse Kan standpunktsbedømmes til beståelse i dansk Har gennemført praktikforløb til godkendelse Har under 10% i fravær Har bestået den afsluttende projektprøve
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.