Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

professionsideal for lærere

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "professionsideal for lærere"— Præsentationens transcript:

1 professionsideal for lærere
Pecha kuchA professionsideal for lærere

2 Læreren vil efter bedste evne opfylde folkeskolens målsætning og undervisningsmål
Punkt 1 fra danmarks lærerforening

3 Læreren vil indøve eleverne i dansk demokratisk livsform og folkestyrets principper og værdier
Punkt 2 fra danmarks lærerforening

4 Læreren vil i sit virke som underviser, opdrager og vejleder stræbe efter at fremme den enkelte elevs værdifulde vækst og udvikling som menneske Punkt 3 fra danmarks lærerforening

5 Læreren vil med samme engagement påtage sig medansvaret for hver enkelt elevs opdragelse og undervisning Punkt 4 fra danmarks lærerforening

6 Læreren vil indgå i ligeværdigt og tillidsfuldt samarbejde med forældrene og det fælles ansvar for den enkelte elevs udvikling, undervisning og opdragelse Punkt 5 fra danmarks lærerforening

7 Læreren vil bidrage til udviklingen af elevernes menneskelige, sociale og politiske dannelse, så alle elever får forudsætninger for aktivt at præge såvel deres eget liv som samfundet Punkt 6 fra danmarks lærerforening

8 Læreren vil fremme sin egen vækst og udvikling, engagere sig i almenmenneskelige livsspørgsmål og vise medleven i samfunds- og kulturlivet Punkt 7 fra danmarks lærerforening

9 Læreren vil reflektere over og aktivt udvikle sin egen praksis
Punkt 8 fra danmarks lærerforening

10 Læreren vil indestå personligt for, at de betroede opgaver udføres bedst muligt
Punkt 9 fra danmarks lærerforening

11 Læreren vil indgå ligeværdigt og loyalt i samarbejde med kolleger og påtage sig medansvar for fælles faglig og pædagogisk refleksion og udvikling Punkt 10 fra danmarks lærerforening

12 Læreren vil ansvarligt opfylde pligterne som medarbejder ved sin skole og påtage sig medansvar for at virkeliggøre folkeskolens værdier Punkt 11 fra danmarks lærerforening

13 Folkeskolen skal udvikle arbejdsmetoder og skabe rammer for oplevelser, fordybelse og virkelyst, så eleverne udvikler erkendelse og fantasi og får tillid til egne muligheder og baggrund for at tage stilling og handle §1 stk. 2 i Folkeskoleloven

14 Folkeskolen skal forberede eleverne til deltagelse, medansvar, rettigheder og pligter i et samfund med frihed og folkestyre §1 stk. 3 i Folkeskoleloven

15 Børn, der har brug for støtte, og som ikke alene kan understøttes ved brug af undervisningsdifferentiering og holddannelse, skal tilbydes supplerende undervisning eller anden faglig støtte §3a i Folkeskoleloven

16 Ved afslutningen af undervisningen i 9
Ved afslutningen af undervisningen i 9. klasse aflægger eleverne folkeskolens 9.-klasseprøver §14 i Folkeskoleloven

17 Undervisningstiden skal tilrettelægges, så eleverne får motion og bevægelse i gennemsnit 45 minutter om dagen §15 i Folkeskoleloven

18 For at kunne varetage undervisningen i folkeskolens 1. -10
For at kunne varetage undervisningen i folkeskolens klasse skal underviseren have gennemført uddannelsen til lærer i folkeskolen eller anden læreruddannelse §28 i Folkeskoleloven

19 Kildehenvisninger Billeder hentet fra www.flikr.com
Billeder hentet fra Professionsideal hentet fra Danmarks Lærerforening Folkeskoleloven hentet fra

20 Udarbejdet at michael b. jensen


Download ppt "professionsideal for lærere"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google