Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave"— Præsentationens transcript:

1 Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
Pia, Pernille og Kristina

2 Læremiddelanalyse af Go Cook

3 Læremiddeltjek.dk

4

5 Tilgængelighed Konsekvent brug af samme layout, grafik, tekstbokse og brug af qr- koder Der sker rigtig meget på hver side og dette kan være forvirrende Billederne der er brugt passer godt til det de ønsker der skal illustreres. Layoutet og strukturen i indholdet vil helt klart skabe en motivation for eleverne Indholdet er aktuelt og meningsfuldt både i forhold til målene i Forenklede Fælles Mål og i forhold til elevernes hverdagserfaringer

6 Progression Der er ikke en progressiv bevægelse gennem bogen hvor det går fra simpel til mere abstrakt Der anbefales i lærervejledningen at starte med de fire første kapitler, da der senere i bogen vil blive arbejdet med den teori der er uddybet i disse kapitler Man kan springe i kapitlerne som man ønsker Indeholder både meget konkrete opgaver og mere diskuterende/undersøgende opgaver

7 Differentiering Gruppesammensætning Individuelt eller i grupper
Gruppernes størrelse QR- koderne Opgavetyper, mængde g sværhedsgrad

8 Lærerstøtte Lærervejledningen indeholder…
… et undervisningsforløb for et helt år … hjælp og inspirationen til planlægning, gennemføring og evaluering af undervisningen … overordnede mål … mål til de enkelte opgaver … en beskrivelse af arbejdsformerne og hvordan de skal bruges i de forskellige opgaver … et differentierings afsnit Lærervejledning kan hentes på nettet

9 Sammenhæng God sammenhæng, der er en høj lærerstyring, så selvom det favner bredt, når det rundt om de stillede mål. Udmærket sammenhæng mellem aktiviteter, mål og progression. Sammenhængen i layoutet er i første omgang lidt rodet, fordi der er meget på siderne, man lærer dog hurtigt at navigere i det. Mangel på differentiering

10 Legitimitet Materialet er relativt nyt og følger både de 10 kostråd og madpyramiden. Der er gennemgang af hygiejne såvel som de forskellige råvarer/fødevarer Indeholder både de Nye Forenklede Fælles Mål og uddybende læringsmål

11 Læremiddelanalyse af eget læremiddel

12 Læremidlet Kort om læremidlet Lærevejledning Mål Evaluering
Kompetenceområde: Måltider og madkultur Kompetencemål: Eleven kan fortolke måltider med forståelse for værdier, kultur og levevilkår. Vidensmål: Eleven har viden om mad- og måltidskulturer Eleven har viden om tids- og stedsbestemte mad- og måltidskulturer Læringsmål: Eleverne kan redegøre for- og diskutere hverdagens forskellige måltider og familiens traditioner. Eleverne kan redegøre for- og diskutere måltiderne i de forskellige højtider og fester/traditioner. Tegn: Eleverne kan redegøre for- og diskutere hverdagsmåltidernes tilberedningsmåde mm. Eleverne kan redegøre for og diskutere traditionerne i de forskellige højtider og fester.

13 Opbygning af spillet i Powerpoint

14 Tilgængelighed Prøvet at gøre designet og layout nemt og brugervenligt
Teksten er skrevet i et hverdagssprog som eleverne kan forstå Indholdet i spillet er aktuelt og meningsfuldt for eleverne

15 Progression En mindre aktivitet, som skal bruges i en sammenhæng med et større forløb Ikke en progression i selve spillet Ingen progression i forhold til sproget eller indhold indhold Layoutet er ens hele vejen igennem for at skabe en sammenhæng

16 Differentiering Gruppesammensætning Gruppernes størrelser
Kan spilles individuel

17 Lærerstøtte I lærervejledning er der inspiration og ideer til hvordan spillet at anvendes i undervisningen og hvordan spillet kan evalueres

18 Sammenhæng Vi har forsøgt at skabe en sammenhæng mellem de stillede Forenklede Fælles Mål og lærermidlets indhold --> teori/praksis Tanken bag spillet er et let overskueligt spil, som samtidig ikke har en facitliste. God sammenhæng mellem målet om bevidstgørelse af eleverne, og hvad spillet faktisk (bør) gør(e), men vi mangler stadig en praksisvurdering.

19 Legitimitet Vores læremiddel scorer lavt på legitimiteten, men er ikke nødvendigvis et dårligt læremiddel af den grund Der er(kun) gjort brug af de Nye Forenklede Fællesmål.

20 Andre didaktiske overvejelser
Didaktisk læremiddel: spillet er lavet med didaktiske briller Semantisk læremiddel: lille kort film om bordskik i starten af spillet Funktionelt læremiddel: brugen af computer og eller smartboard


Download ppt "Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google