Autentisk opgave.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Når uddannelse, udvikling og god sygepleje går hånd i hånd.
Advertisements

Lederudvikling.
De 5 knapper DriftEventTværfagligtEnkelt fag Kort tidLang tidGruppeIndividuelInduktivDeduktiv.
Marketingplanlægning
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Logistik og supply chain management
”At finde og dyrke talenter - et opgør med Tordenskjolds soldater og opfattelsen af den erfarne, som den mest kompetente”. Talentudvikling 8.oktober 2013.
Brugervenligheds test. n ewline ønsker at gøre deres web- side mere brugervenlig.
Feedback Manual.
Om feedback og tilbagemeldinger
Kvalitet Latin ”Qualitas” betyder beskaffenhed, art eller egenskab. At noget har den egenskab, der passer til de opgaver, det skal bruges til. I mødet.
Oversigt over artikler
Økonomiske kompetencer
TRÆNER VI ”RIGTIGT”? ”Har vi en høj kvalitet og kompetence i arbejdet med at udvikle spillerne?” Oplæg, spørgsmål og debat!
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Kristian Stagis, Chefkonsulent EL 1 Hvad kendetegner den gode håndværker? - et debatoplæg.
Faglig kvalitet i den kommunale genoptræning - Undersøgelse af kommuners anvendelse af og indhold i standardforløb Temadag for kommunale ledere Februar.
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
Alle børn er alles ansvar
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Pårørendeindsatser, hvorfor og hvordan?
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
SKANDERBORGKONFERENCE STATION NEXT Start: 2000 Lasse Remmer It-didaktisk konsulent CFU Susanne Wad Filmpædagogisk leder.
SMTTE-modellen Baggrundstekster til evaluering
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Kompetence Sikker Danisco bruger på deres hjemmeside et professionelt sprog der får hjemmesiden til at fremstå som en sikker hjemmeside.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Rektor Ulla Koch University College Sjælland 27. november 2014
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Lærerarbejdet - i spændingsfeltet mellem intention og virkelighed Susanne Tellerup.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Mobile Studieunit – Danmarks bedste praktikuddannelse i
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
Frivillighed på kommando findes ikke
Reklame & Markedsføring
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
Business to Business På den JYSKe måde…...
Aktiviteter målrettet landmænd Din Bundlinje NU! 2010 Din Bundlinje NU! 2010 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Løft Bundlinjen!
Balanced Scorecard Økonomisk perspektiv ”Hvordan bør vi
TALENTUDVIKLING I GYMNASIET MATEMATIK-ØKONOMI-SAMFUNDSFAG  Hvad er talent?  Metoder  Organisation og motivation  Konkrete eksempler  Hvad er talent?
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Børneområdet blev kommunalt – åbner det for en spændende ny fortælling Socialrådgiverdage d. 25. september 2007 Ved formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Kriterier for autentiske opgaver Ostebutikken. Basis undervisningen: Læren starter med faglig teori  Hvordan fremstilles det?  Oprindelse?  Hvordan.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Hovedudfordringer Fravær og frafald er en hovedpine. ”Second chance-kursister” er ofte utrænede i forhold til god skolegang, døjer med mistrivsel osv.
Talentvejen Opgave Service i Detailhandlen. Formålet Mål Virksomheden Talentet Opgaven Tidsramme Evaluering.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Underoverskrift her Talent Management i TDC 1 Talent Management.
UDEFITNESS. TRÆNING FOR ALLE o Udspringer fra crossfit o Alle kan være med o Konkurrence.
Talentspotning og talentudvikling på grundforløbet Workshop Den 23. maj og den 25. maj 2016.
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Præsentation af resultater for faktas ledergruppe Mandag d. 17 november 2014 Kundemeter – Oktober
NÆRVÆR i arbejdet. Nærvær i arbejdet Region Midt og Region Hovedstaden 18 arbejdspladser og 2000 medarbejdere  8 somatiske afdelinger  3 psykiatriske.
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
Sprøjtefri Have.
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Virksomhedssamarbejde
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Talentudvikling SOSU elever.
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Mission, vision og forretningsidé
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Fra anledning til udvikling
Værktøj: Check dine relationer
Simulering af binomialforsøg
Præsentationens transcript:

Autentisk opgave

Spotplads Talentet skal promovere en vare fra sortimentet i en butik. Skilteskrivning Spot i radioen Annonce i lokalavisen Opstillingsteorier Budget Prisfastsættelse Eksponeringsformer Målgruppe

Didaktiske overvejelser Talenterne kommer i kontakt med en rigtig virksomhed og prøver at være en del af den Der er en god sandsynlighed for at virksomheden siger ja til opgaven fordi virksomheden har begrænset ressourceinvestering i opgaven Teorien bliver praksisnær Talenterne får Hands-On træning Talenterne får mulighed for at udtrykke og løfte de seks talent- egenskaber Og den faglige stolthed styrkes

Pædagogiske overvejelser Formålet med opgaven er, at talentet kommer ind i et univers, der er troværdigt i forhold til virkeligheden, kommer i tæt kontakt til kunder og til kolleger og til butikschef, med henblik på at skabe netværk for talentet Krav Talentet skal promovere en vare fra sortimentet i en butik Vilkår Opgaven skal udføres i en detailvirksomhed

Pædagogiske overvejelser Kriterier Talentet skal promovere varen ved at anvende eks. Skilteskrivning Spot i radioen Annonce i lokalavisen Talentet skal præsentere varen i forretningen under anvendelse af Almindeligt kendte opstillingsteorier Eksponeringsformer Kendskab til målgruppe Talentet skal endvidere arbejde med Budgettering Prisfastsættelse

Pædagogiske overvejelser Konkurrenceelement Incitament til at performe optimalt Talenterne kan se et mål

Analyse og evaluering Scorecard I samarbejde med butikschefen vurderes talenterne individuelt på De enkelte talent-egenskaber Anvendelse af teorien Resultat på bundlinje Virksomheden skal opfatte projektet som en succes

Kvalitet/fremtidssikring Projektet skal promoveres til pressen og handelstandsforeningen Vi skal brande projektet, således det bliver attraktivt for andre virksomheder, skoler og talenter at deltage Der kan f.eks. være et klistermærke til virksomheden, hvor der står: Vi arbejder med talentudvikling