Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

markedsføringsplaner

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "markedsføringsplaner"— Præsentationens transcript:

1 markedsføringsplaner
afsætning

2 Punkterne i markedsføringsplanen
Afsætning, EUD/EUX, F-C

3 Fastlæggelse af målgruppe
Følgende spørgsmål kan hjælpe virksomheden på vej. Har målgruppen behov for produktet/ydelsen? Kan virksomheden imødekomme målgruppens krav? (Kvalitet, service, pris osv.) Størrelsen af målgruppen: Hvor meget kan virksomheden sælge? Hvordan er fremtidsmulighederne hos målgruppen? Hvordan er konkurrencen på markedet? Afsætning, EUD/EUX, F-C

4 budget Virksomheden bør overveje at sætte penge på følgende poster:
Produktudvikling (tilpasning – nyheder) Øget indsats for at opnå en effektiv distribution (optimering af hjemmeside) Reklamebureauets arbejde (fotooptagelser, arbejdsløn m.m.) Reklamematerialer (reklamer, flyers, plakater, Facebook m.m.) Personligt salg overfor detailhandelen Afsætning, EUD/EUX, F-C

5 Valg af parametre – de fire p’er
Hvordan skal virksomheden tilpasse markedsføringsplanen i forhold til målgruppen? Produktet – skal matche resultater fra de gennemførte markedsanalyser Prisen – skal kalkuleres, så produktet kan konkurrere med andre Place (distribution) – skal sikre den bedste placering af produktet Promotion – handler om synlighed, som sikrer, at målgruppen ser produktet Afsætning, EUD/EUX, F-C

6 De fire p’er i forhold til målgruppen
Afsætning, EUD/EUX, F-C

7 Formulering af budskab
Produktets anvendelse – forbrugsvaner Produktets brand – tillægsydelser Produktets unikke kvalitet og nyhedseffekten – produkt og kvalitet Pris – hvad er produktets pris? Distribution – hvor kan kunden købe produktet? Stil – reklamen kan formes ud fra forskellige stilarter – fx humor, personlig branding, livsstil og levevis osv. Tone og ord – den måde, budskabet henvender sig på sprogligt og holdningsmæssigt – fx slang eller branchespecifikke ord Udformning (medie) – hvordan skal budskabet udformes og i hvilket medie skal reklamen bringes? Afsætning, EUD/EUX, F-C

8 Tidsplan for markedsføringsaktiviteter
Den overordnede tidsplan bruges til at planlægge markedsføringsaktiviteterne i markedsføringsplanen. Den bruges også til at kommunikere planen ud til virksomhedens medarbejdere. Afsætning, EUD/EUX, F-C

9 Opfølgning og kontrol Har markedsføringsplanen været en succes eller ej? Var planlægningen optimal og veltilrettelagt? Blev de økonomiske mål indfriet? For at sikre at virksomheden har opfyldt målgruppens behov, er det en god idé at lave en nu markedsanalyse – så parametermixet forbliver optimalt Afsætning, EUD/EUX, F-C


Download ppt "markedsføringsplaner"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google