Download præsentationen
1
Bog & idé Af: Gruppe 4
2
De 4 C’er Company: - produkt: udvide sortiment (e-books, lydbøger, brugte bøger) - promotion: tv-spots, muligvis radio-reklamer.. Context: - tilpasse sig den generelle teknologiske udvikling fx. E-books osv. Competitors: - andre billige online boghandlere.
3
Swot analyse: Internal: - Markeds tilpasning. Strengths: Weakness:
- Bestemmer selv hvilke produkter de vil sælge. - Markeds tilpasning. Strengths: - Kæde (kendt). - Brand. - Loyalitet og service. - online + ”fysisk” butik Weakness: - Sælger primært kun DK bøger. - Begrænset udvalg. External: - Ingen indflydelse på Amazons nye tiltag. - Regeringen, nye love osv. - Teknologiske udvikling. Opportunities: - Ny teknologi fx. e-books. - Sortiment udvidelse fx. Spil-konsol, software osv. Threats: - Salg af danske bøger på internationale bog portaler. - Flere online bog portaler. - Økonomisk nedgang.
4
Relationship marketing
1. Indføre et bruger system (CRM), - gemme kunde oplysninger fx. Personlige oplysninger osv. - laver en database oversigt over kunde aktiviteter. - specielle tilbud til brugerne. - bruger rating.
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.