Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fra anledning til udvikling

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fra anledning til udvikling"— Præsentationens transcript:

1 Fra anledning til udvikling
Tips til før, under og efter et klubudviklingsforløb

2 Indledning Dette dokument er til dig som badmintonkonsulent. Det giver inspiration og gode råd, fra første kontakt til aftalen om udviklingsforløbet er i kalenderen…. God arbejdslyst!

3 Opbygning af klubudviklingsforløb
Klubforløb 1 – starter med analyse og konsulenten hjælper klubben med en konkret aktivitet/initiativ. Forløbet afsluttes med en evaluering. Forløb mellem 4-8 timer. Prisen afhænger af den enkelte landsdel samt indholdet. Vi anbefaler en pris på mellem kr. 0,- og 2.500,- Klubforløb 2 - starter med analyse og konsulenten hjælper klubben med en eller flere konkrete aktiviteter/initiativer. Forløbet afsluttes med en evaluering. Forløb mellem 8-16 timer. Prisen afhænger af den enkelte landsdel samt indholdet.Vi anbefaler en pris på mellem kr ,- og ,- Klubforløb 3 – hvor klubben prioriterer at indgå et samarbejde med DGI og Badminton Danmark om at løfte en eller flere indsatser over en længere periode. 3-6 måneder eller måske 1-2 år. Det kan eksempelvis være en klub, vi kender godt og som måske allerede har haft et udviklingsforløb og derfor gerne vil mere. Udvikling skaber udvikling. Her arbejder bestyrelsen eller udvalg/arbejdsgruppe/trænerteam med udvikling og implementering af forskellige indsatser i klubben og får løbende sparring. Prisen afhænger af den enkelte landsdel samt omfanget.

4 Fælles mål og registrering

5 Klubforløb 2019 i badminton
Klubmøde Analyse/gennemgang Forventningsafstemning Aftale om emne /produkt Klubben arbejder selv videre Opfølgning (Ikke enkeltstående skoleforløb) Enige om handling Igangsætning 4-8 timer kr. Klubforløb 2 Aftale om produkter over længere tid Vi arbejder tæt sammen videre Vi arbejder sammen om udvikling 8-16 timer kr. Klubforløb 3 Aftale Flere ønsker/udfordringer i spil Eks. Sportsligt Udviklingsforløb : TKK og 4 SKTM Længerevarendeforløb 16+ timer Prisen afhænger af omfang

6 Den første kontakt (Anledninger)
Kontakt fra netværksmøde Klub du tidligere har besøgt Du har læst artikel om klubben i et blad eller på Facebook Statistik fremgang/tilbagegang på bestemte målgrupper Medlemstal kommer ca. 1. februar. (interne) Medlemstal kommer officielt ca. 1. april. Her kan vi se hvordan det har udviklet sig i alle foreninger

7 Den første kontakt (Anledninger)
Klubber der bor i et område hvor der er mange 60+er Klubben deltagere i HT, til begynderturnering eller omvendt er ikke med. Bevilling fra DIF/DGI foreningspulje eller andre midler Du har kendskab til et projekt de har startet – er i gang med eller har afsluttet Generalforsamling – nye i bestyrelsen Klubben har fået ny formand – ungdom eller seniorformand m.m. Tænk selv på andre anledninger der kan være med til at starte den første kontakt.

8 Timing Overvej hvilke klubber der er særligt vigtige at kontakte i 2019. Her kan det være interessent at tænke i, hvornår vi kører de forskellige indsatser. Eks. Ringe til helt nye klubber, som du ikke har så meget kontakt med. April- fokus på nye bestyrelser Maj- fokus på aktiviteter til næste sæson

9 Start med noget de kan sige JA til

10 JA! Det er jo lidt tid siden vi har talt sammen. JA
Vi er nu midt i sæsonen. JA Jeg har set jeres opslag på FB om at I har fået kt. Fra foreningspuljen. JA Herefter handler det om hurtigt at få dem i ”det grønne”. Så hvordan går det i jeres forening. Hvad er du særlig optaget af/glad for lige nu? Husk at anerkende dem for det de gør og spørger ind til det som fungerer.

11 Start med at spørge Hvis det er en forening du kender godt eller har set eller hørt om noget de har haft succes med, så spørg ind til det.  Hvis det er en forening du ikke kender så godt, så start med at få dem til at fortælle lidt om hvad der sker i foreningen og hvad de er optaget af lige nu. Uanset om du kender foreningen godt eller ej, så sørg for at få så mange oplysninger som muligt inden du begynder med at foreslå et foreningsbesøg. Afhængig af hvad vedkommende fortæller så sørg for at spørge mere ind til det, så du får så meget information som muligt.

12 Fra samtale til besøg Når du har fået afdækket hvad de er optaget af vil det være oplagt at invitere dig selv på besøg. ”Det lyder spændende det i arbejder med. Er du klar over at vi i løbet af 2019 besøger alle Badminton klubber der er interesseret i at arbejde med …” Hvad skal der til for at vi kan lave en aftale om et besøg?

13 Luk aftalen Hvilken slags dag er bedst for jer?
Hvornår plejer I at holde jeres møder? Så vil det passe at jeg er med fra kl til eller Husk og samle op på hvad I har talt om. Giv dig selv lov til at sende en mail med opsamlingen og en aftale om hvornår I snakker sammen igen.

14 7 tips til aftaler lavet i telefon
Vær personlig (men ikke for personlig) Anerkend at formanden er et menneske, og at du også er det. Brug personens navn, men find en god balance. Fortæl også hvad dit navn er. Afslør lidt om dig selv, men igen;  ikke for meget. Vis respekt Vis altid personen, at du respekterer ham/hende.  Du er ikke blevet bedt om at ringe og skal vise, at du er deres tid værd. Bed om deres tid Hvis du beder om et par minutter af personens tid, og hun siger ja, så vil hun føle sig forpligtet til også at give dig tiden. Sørg dog for at holde dig inden for den aftalte tid. Tal om fordelene Omtal tidligt i samtalen, hvilke fordele dit besøg kan give formanden og klubben. Dette hjælper dig med at holde kundens interesse.

15 7 tips til aftaler lavet i telefon
Prøv at undre dig Det kan være en virksom lille detalje, men prøv at undre dig højt, om kunden har lyst til at gøre det du gerne vil have dem til. Når du undrer dig, på denne måde, foreslår du, at de gør det uden at  bede direkte om det. Kom videre til næste trin Succesparametret er ofte, at lave en aftale om at fortsætte samtalen på et andet tidspunkt. Det kan f.eks. være, at du for lov til at sende dem noget materiale, eller hvis du kan aftale, at du må ringe tilbage senere. Aller bedst er det at lave en aftale på konkret tidspunkt for et møde. Få dem til at have det godt Uanset om det lykkes dig at aftale en møde eller ej, er det altid vigtig, at din potentielle kunde har det godt. Giv derfor komplimenter og husk at sige tak. Selv hvis de afviser dig, er det vigtigt, at du afslutter samtalen på en positiv måde.


Download ppt "Fra anledning til udvikling"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google