Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Anvendt markedsføring Kapitel 24

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Anvendt markedsføring Kapitel 24"— Præsentationens transcript:

1 Anvendt markedsføring Kapitel 24

2 Kap 24 Markedsføringsplan

3 Fastlæggelse af målgruppe
Kap 24 Fastlæggelse af målgruppe Vurder størrelsen af målgruppen – hvor meget kan du sælge? Har målgruppen brug for dit produkt? Kan du imødekomme målgruppens krav? Vurder konkurrencen – er der f.eks. hård konkurrence på markedet? Hvordan er fremtidsmuligheder hos målgruppen?

4 Mål for markedsføringsplanen
Kap 24 Mål for markedsføringsplanen Markedsføringsplanens mål skal være: Realistiske Konkrete Tidsbestemte Klart formulerede

5 Budgetlægning Der skal være penge til: Produktudvikling
Kap 24 Budgetlægning Der skal være penge til: Produktudvikling Øget indsats for at opnå en effektiv distribution Reklamebureauets arbejde Reklamematerialer Personligt salg overfor detailhandelen

6 De 4 P’er Produktet skal tilpasses Prisen fastlægges
Kap 24 De 4 P’er Produktet skal tilpasses Prisen fastlægges Hvilken Promo-tion skal an-vendes Sikre en hen-sigtsmæssig Distribution (Place)

7 Produkt, pris og distribution
Kap 24 Produkt, pris og distribution Produktet skal udvikles. Sortimentet skal indeholde de varer, der er efter-spørgsel efter. Prisen skal kalkuleres, så produktet kan konkurrere med konkurrenternes produkter. Distribution skal sikre den bedst udbringning og placering af produktet.

8 Kap 24 Promotion Trykte medier Out-door Sales Promotion og PR On-line

9 Kap 24 Tidsplan

10 Formulering af budskab
Kap 24 Formulering af budskab Budskabet skal kommunikere produktets image ved at fokusere på indholdet af de første 3 P’er: Produkt Pris Distribution (Place)

11 Salgsstatistik for et produkt
Kap 24 Opfølgning og kontrol Salgsstatistik for et produkt Budget-teret salg Solgte stk. Afvigelse 1. Kvartal 2009 500 380 - 120 2. Kvartal 2009 900 820 - 80 3. Kvartal 2009 1100 1070 - 30 4. Kvartal 2009 1200 1220 + 20 Var planen en succes? Der skal følges op på salgstal og statistikker.

12 Markedsføring overfor detailhandelen
Kap 24 Markedsføring overfor detailhandelen Relationsmarkedsføring. Ved relationsmarkedsføring forstår man, at detailhandelens køb af produkter er indledning til et langvarigt samarbejde mel- lem forretningen og producenten.


Download ppt "Anvendt markedsføring Kapitel 24"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google