Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Forretningsudvikling med Destination Lillebælt

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Forretningsudvikling med Destination Lillebælt"— Præsentationens transcript:

1 Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Sankt Jørgens Gård, Slotssøbadet i Kolding 14. december, 2016

2 Dagsorden Velkommen til Præsentationsrunde - os og jer
Inspiration: Værdiskabelse og forretningsplan Frokost Forretningsplan fortsat Opsamling i fællesskab Tak for i dag

3 Hvad laver du i din virksomhed?
Rundt i lokalet Hvem er du? Hvad laver du i din virksomhed? Har du en forretningsplan i dag?

4 ORANGE elevator Lille konsulentvirksomhed 5 faste medarbejdere i Kbh
Undervisning: værksteder og workshops Praktisk hjælp: kommunikation og marketing Strategi: forretningsplaner og koncepter for private- og offentlige kunder

5 Vores eneste formål er, at I skal tjene penge
Ingen af os gider et projekt, der ikke giver jer mere på bundlinjen

6 Vi ved det godt… … I laver dette arbejde kl fordi I ikke har mere tid. =

7 Fokus for i dag Vi har prioriteret både at medbringe vidensgrundlag og hands-on værktøj til jeres egen arbejdsplan I skal have jeres forretningsplan på stikord, når vi går herfra Viden og inspiration Forretningsplan

8 I skal afklare jeres forretning
Vi har en skabelon med til jer - den snakker vi mere om i løbet af dagen Vi kan ikke nå det hele i dag - men vi slår ned, hvor det plejer at give mening

9 Øko-dag Potentialet er stort
I 2016 var mere end danskere ude at se køerne komme på græs efter vinteren.

10 “En kop kaffe, tak” 15 kr. Kaffebønner Vand

11 Du er hvad du tager dig betalt for

12 Coffee Collective sælger kaffebønner, med varmt vand hældt over - men tager 40 kr. for en kop.

13 Kaffen er ikke længere den primære indtægtskilde
15 kr. Kaffebønner Vand 15 kr. 40 kr. Kaffebønner Vand Filtreret vand Se og duft ristning 3-trins brygning Køb online/butik Læs om farmerne

14 Lidt historie: fire faser i økonomisk værdiskabelse
Iscene-sæt Differentieret Oplevelse Levér Service Industriel værdiskabelse Det er svært at have en vare, som ikke er unik. Fordi alle har det samme presses prisen. Kartofler Skab Konkurrencemæssig position Produkt Udvind Råvare Udifferentieret Markedspris Prissætning Premium-pris

15 De 7 P’er I kommer hele vejen rundt om jeres virksomhed.
Product Kvalitet Egenskaber m.m. Price Rabatter Betalings-betingelser m.m. Place Butik Webbutik Levering m.m. Promotion Reklame PR Personligt salg m.m. ‘De gamle’ ‘De nye’ People Medarbejdere Ledelse m.m. Physical Butiksindretning “brandede” produkter m.m. Processes Levering til tiden Online bestilling m.m.

16 Forretningsplan Mange forskellige måder at lave forretningsplaner på - I får den “jyske” udgave

17 Hvorfor en forretningsplan?
Vid, hvor du tjener dine penge Klarhed om målsætninger Undgå de mest åbenlyse fejltrin og misforståelser Sov bedre om natten

18 Hvad er drømmen? Hvad er jeres succeskriterie?
Hvilket produkt skal drive forretningen fremover? I skal fejre succeserne

19 Hvad kan I? Hvad ville verden mangle, hvis jeres virksomheder forsvandt?

20 Den nuværende situation

21 Sammenhæng mellem niveau og ressourcer?
De to vigtigste ressourcer for jer er typisk tid og penge

22 Nøgletal Dem kan I forhåbentligt selv

23 Virksomhedens kerne

24 Hvad er jeres virksomheders værdier?
Det skal være specifikt - og helst unikt Alle vil godt være “professionelle”

25 Branche

26 Målgrupper og segmentering

27 Segmentering er dem, vi vælger fra. Målgrupper er dem, vi vælger til.

28 Points Of Parity, Points Of Difference
Hvordan adskiller jeres virksomheder sig? Points Of Parity, Points Of Difference

29 På sigt Hvilke produkter/services skal drive jeres virksomheders vækst?

30 Tak! Kasper Møgelvang - kasper@orangeelevator.com
Trond Poulsen -


Download ppt "Forretningsudvikling med Destination Lillebælt"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google