Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Hvorfor ser en butik ud som den gør?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Hvorfor ser en butik ud som den gør?"— Præsentationens transcript:

1 Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Visuel markedsføring Overskriften henviser til faget visuel markedsføring, som er et butiks fag hvor du lærer om hvordan og hvorfor man bruger logo, butiksindretning osv.

2 Vi udsender hver dag visuelle signaler
Visuel markedsføring Vi udsender hver dag visuelle signaler Vores holdning til en virksomhed Visuel profil/ koncept Vi udsender hver dag visuelle signaler både bevidst og ubevidst Vi gør det gennem påklædning og kropssproget Holdning til virksomheder: to forskellige boligbrochurer, to forskl. Dagligvarerbrochure. For at vi kan genkende de signaler virksomhederne gerne vil have deres målgruppe opfanger, er de nødt til at ha en profil vi kan kende igen, Dette bruger de et koncept til at beskrive.

3 Koncept: retningslinjer for drift og markedsføring Grundparametre
Visuel markedsføring Koncept: retningslinjer for drift og markedsføring Grundparametre kontaktparametre Retningslinjer= valg af målgruppe + valg af profil (særlige kendetegn ,eks: matas´s striber) Grundparametre= virksomhedens valg af: pris, kvalitet, sortiment, emballage, service, beliggenhed, distribution. Kontaktparametre= Reklame (annoncer, skilte, tv-spot) sales promotion (butiksindretning, udstilling og varepræsentation, vareprøver) PR (pressemeddelelser, sponsorering) personligt salg (kundebetjening, messer, telefonsalg)

4 Reklame og salgsmateriale Bygninger og inventar Dresscode
Visuel markedsføring Logo Reklame og salgsmateriale Bygninger og inventar Dresscode Logo= symbol, navn, evt, med slogan Reklame= designmanual Vis Kvicklys Bygning, inventar= hvilke lokaler, beliggenhed og indretning, Dresscode= samme uniform på, hvorfor?

5 Facade vinduesudstilling Visuel markedsføring
Facade= den første kontakt med kunden, skaber et indtryk, skal sende bestemte signaler ud til at fange opmærksomheden, der skal være kendetegn: logo, farver, udsmykning mv. Skille sig ud fra naboen vinduer=skal fange kundens opmærksomhed, ved blikfang, lys og adskille sig

6 Visuel markedsføring Typer af skilte: Facadeskilte Orienteringsskilte
Prisskilte Varemærkeskilte Aktivitetsskilte Facade= logo, navn (teksttyper!) Orienteringsskilt= (piktogram) viser vej i kontorer eks. Dørskilt til toiletter Prisskilt= prisen er det centrale skal altid fylde det ½ af skiltets størrelse Varemærkeskilt= logoskilt eller producentskilt eks: BR: Disney, Barbie og Lego Aktivitetsskilte= skabe opmærksomhed ved en aktuel begivenhed i butikken eks: fødselsdag= flag


Download ppt "Hvorfor ser en butik ud som den gør?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google