PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Advertisements

Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
Den pædagogiske assistentuddannelse En uddannelse til fremtiden Oplæg v. Vibeke Nielsen Den 23. juni 2009.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Rene b christiansen lektor Forskningsprogrammet for Teknologi Uddannelse Velfærd undervisnings planlægning.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Webinar 1 i fase 2 Tema: Differentiering – med særligt fokus på kortlægning af elevernes forudsætninger Indhold: 1)Hvad er et webinar? 2)Forud for selve.
Børn og bevægelse Indsats der ”bevæger sig” Oplæg ved Spring Ud i naturen, Christiansborg, Torsdag d.19. maj 2016 v/Grethe Sandholm Lektor og Master i.
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Oplæg om DUKH - retssikkerhed Specialcenter Kornvangen 29. oktober 2014 Faglig leder og socialfaglig konsulent Hanne Petersen.
Vejledningsstrategier Vejledningens strategiske udgangspunkt og vejledningens faser Thomas Kjærgaard
Center for læring i natur, teknik og sundhed Den naturfaglige prøve.
Vejledning på Hellebjerg Henrik Lauenstein HL + SA-MC-MAB-HT Ulla Husted UH + KW-SN-PC-PM-HV Erik Kobbelgaard EK + AL-LL-NK-MF-MB Koordinator Finn Kristensen.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
SPS = specialpædagogisk støtte (Kilde.
Den åbne innovative folkeskole
Ungdommens Folkemøde
Dagens menu: Behandlingspsykiatri At være elev i psykiatrien
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
få viden om emnet og hjælp til løsningerne !
Dagens program Du skal have kendskab til:
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler
OSO opgaven på Midtjysk
Praksiseksempel fra Teater GROB
Uddannelsesplanen.
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Program Velkommen Udledning af stoffer - CO 2
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Litteraturformidling i teori og praksis
Litteraturformidling i teori og praksis
”Tutor-aktivteter på Sosu-Syd”
JobFirst Seminar om samarbejdet med borgere i JobFirst 11. maj 2016
Social- og sundhedsuddannelserne
Forældremøde Ung i Svendborg.
AR 28/1 – pkt. 7 SIP – Skoleudvikling I Praksis
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
Valgfag Valgfri specialefag.
Den pædagogiske assistentuddannelse (PAU)
Introduktion til 2014 bekendtgørelsen
Kvalitetsvinde Vibe Aarkrog MBU 4. april, 2013 Billeddias
Social- og sundhedsassistent uddannelsen
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Dagens program Du skal have kendskab til:
Skolen og praktik Overgangen
Undervisningspligten
Grønlandske unge på efterskole i Danmark
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Teopæd og den afsluttende opgave
Temamøde om behandlingsredskaber og hjælpemidler
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Program: Introduktion til projektet Præsentation af opgaven
[klik og indsæt kommunenavn]
Innovation i humanistiske fag
BOOST- Innovativ skole i Helsingør
Dialogen med klubben SPØRGEGUIDE UNDERVISNINGSMETODER
Innovation i Naturfaglige fag
Velkommen.
Tværgående vejledermøder Juni 2019
PROCESTEKNIK – Procesrørføring med CNC-Rørbukning AMU XXXXX
Undervisningsplanlægning
Konkret bud på lektions/studieaktivitetsplan
Præsentationens transcript:

PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/11.2018 PRAKTIKVEJLEDERTRÆF PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/11.2018

PROGRAM FOR DAGEN 9.00-10.15: Velkomst og ”seneste nyt” v. Jeanette Info om praktikforberedelse på skolen v. undervisere Info om SPS v. Trine Urban Info om praktik i udlandet v. Dorthe Thybo Kudsk Info om helhedsvurderinger v. Birgitte Klemm og Jytte Solhøj ”Den gode praktik” v. vejleder Camilla fra praksis 10.15-10.30: Pause 10.30-12.00: Netværksgrupper 12.15-13.00: Frokost 13.00-13.30: Kl.13.30-14.30 Simulation v. Marianne Stage 14.30-15.00: Afrunding af dagen samt kaffe og kage mulighed for rundvisning for nye vejledere

PRAKTIKFORBEREDELSE PÅ SKOLEN Praktikbreve til hver praktik Praktikkompendium Eleverne laver en præsentation af sig selv til praktikstedet Arbejder med målene (hvad betyder målene og hvordan kan man opfylde dem) Krav og forventninger til ”at skulle i praktik” Praktikerklæring til praktik 2+3 Praktikopgave

PRAKTIKKOMPENDIUM Der er sket følgende ændringer i kompendiet: Ny mailadresse – sikkermail@sosunord.dk Praktikbesøg: Vær opmærksomme på at få kontaktet skolen ift. elever med udfordringer Praktikopgaver Eleverne laver en opgave i hver praktik. Opgaven defineres af underviserne i de pågældende fag og udleveres til eleven før praktikkens start. Skolen er ansvarlig for opsamling og evaluering af opgaverne. Praktik 1: Eleverne laver en mindre observationsopgave til faget pædagogik. Opgaven fremlægges, når eleven starter på skoleperiode 2. Praktik 2: Eleverne laver en skriftlig opgave, hvor eleven skal planlægge, begrunde, gennemføre, formidle og evaluere en eller flere aktiviteter med afsæt i en didaktisk model. Eleven skal efter endt praktik aflevere opgaven til underviseren i pædagogik samt fremlægge opgaven for sin klasse. Praktik 3: Eleven laver en opgave i ét af følgende fag: Digital kultur, Natur & Ude liv, Sundhed i pædagogisk praksis, Bevægelse & idræt. Denne opgave skal løses med udgangspunkt i det niveau, eleven har i faget (Avanceret/ekspert). Opgaven fremlægges, når eleven starter på skoleperiode 4.

ARBEJDSSPØRGSMÅL TIL NETVÆRKSGRUPPER   HVAD ER EN GOD PRAKTIK FOR DIG? HVORDAN TAGER I GODT IMOD JERES ELEVER? HVORDAN AFHOLDER I VEJLEDNING? HVOR OFTE HAR I VEJLEDNING? HVILKE UDFORDRINGER OPLEVER I MED PÆD.ASS.ELEVER? HVAD FORVENTER ELEVERNE IFT. VEJLEDNING? HVAD FORVENTER I AF JERES ELEVER? HVORNÅR OPLEVER I DET GÅR BEDST MED JERES ELEVER? HVORDAN SAMARBEJDER I MED SKOLEN OMKRING ELEVERNE? HVORDAN SAMARBEJDER I MED ANSÆTTENDE MYNDIGHED OMKRING ELEVERNE? ER DER NOGET I ØNSKER AT FORANDRE IFT. JERES ELEVER/AT HAVE ELEVER I PRAKTIK? HVORDAN ARBEJDER I MED AT KOBLE TEORI OG PRAKSIS SAMMEN MED ELEVEN?