Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHanna Mortensen Redigeret for ca. et år siden
1
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV ZBC Ringsted – Næstved – Vordingborg HG Merkantil ZBC Næstved og Vordingborg SSI og MTM ZBC Ringsted 5 læsevejledere Ringsted (2) Næstved (2) Vordingborg (1) 1 Projektleder ZBC Ringsted – Karl Østergaard (SSI) 1 Konsulent Lektor Stig Guldberg 1 interessentskole – HG Merkantil Køge – Helge Breindahl
2
Fælles grundlag for didaktik og pædagogik
Fælles grundlag for didaktik og pædagogik Afklaring af elevernes forudsætninger for læring Alle medarbejderne skal arbejde systematisk med differentiering i undervisningen Alle elever udfordres og lærer så meget, som de kan Differentieringen sker i klasser og på hold Medarbejderne klædes af læsevejlederne på til at kunne fungere som ”læselærere” ?! ”Fælles grundlag for didaktik og pædagogik” på ZBC feb. 1014
3
Idé til projektet Hvordan kan læsevejlederen som en kamæleon tilpasse sin vejledning i forhold til lærerne? Køn Kultur Hvordan kan vi forankre læsevejledningen på skolen? Ledelse/Faglærere Synliggørelse
4
Hvordan er køns- og kulturaspektet afdækket i vores projekt?
Hvordan er køns- og kulturaspektet afdækket i vores projekt? Spørgeskema til elev og lærer m/k Interview med elev og lærer m/k Opsamling og evaluering af spørgeskema og interviews Udvikling og afholdelse af workshops Udvikling af model til en tilpasset læsevejledning af faglærere Evaluering og tilpasning af vejledningsprocedurer m/k Udvikling af materialer/materialesamling
5
Hvordan arrangerer vi workshops?
Hvordan arrangerer vi workshops? Næstved & Ringsted – Invitation Dato – Tid? Koncept? Pauser? Afveksling? Par – Gruppecoaching? Fagretninger? M/K? 3 spørgsmål? Refleksionsskema? Evalueringer? Observationer?
6
Så blev lærerne kastet ud i arbejdet!
11
Område / produkt / uddannelse
13
Status ”Læsevejlederen som kamæleon
Status ”Læsevejlederen som kamæleon Tendens: forskel på køn og kultur Vejledning: tilpasset den enkelte afdeling/underviser Metode: aktionslæring m. udgangspunkt i praksis Implementering: værktøjer der kan bruges nu! Ledelse: opbakning ift. ”Pædagogisk og didaktisk grundlag” Overvejelser: vi skal være ydmyge, synlige kamæleoner Kan I kende det?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.