Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAtle Økland Redigeret for ca. et år siden
1
Konkret bud på lektions/studieaktivitetsplan
6-8 lektioners studieaktivitet i pædagoguddannelsen TIBIS
2
Indhold Lektionernes/studieaktiviteternes mål
Studieaktivitetsmodellen Udkast til plan for 6-8 lektioners studieaktivitet Studieaktivitetsmodellens 4 kvadranter 4 blokke studieaktivitet i studieaktivitetsmodellens 4 kvadranter Afrunding Bilag: Underviser- og facilitator vejledning
3
Lektionernes/studieaktiviteternes mål
Pædagoguddannelsens overordnede formål Formålet med uddannelsen er, at den studerende erhverver sig professionsrelevante kompetencer, viden og færdigheder til selvstændigt og i samarbejde at udøve, udvikle og formidle udviklings-, lærings- og omsorgsopgaver i et samfundsmæssigt perspektiv.
4
Lektionernes/studieaktiviteternes mål
Da projektet TILPAS er målrettet den danske grundskole og dennes målgrupper, fokuseres der udover fællesdelen, grundfagligheden mod specialiseringerne Skole- og fritidspædagogik og Social- og specialpædagogik, mens specialiseringen Dagtilbudspædagogik udelades. Mere specifikt kan lektionernes/studieaktiviteterne rettes mod: Eksemplariske videns- og færdighedsmål under fire udvalgte, overordnede kompetencemål, henholdsvis: Kompetencemål for fællesdelen: Grundfagligheden, Kompetencemål for specialiseringsdelen: Skole- og fritidspædagogik, Kompetencemål for specialiseringsdelen: Social- og specialpædagogik og Kompetencemål for 1/7 Valgfrie områder: Sundhedsfremme og bevægelse. Se dokumentet 4: Pædagoguddannelsen – mål koblet til TILPAS for yderligere og mere specifik kobling
5
Studieaktivitetsmodellen
Lektions/studieaktivitetsplanen kobles ind i studieaktivitetsmodellens kategori 1-2-(3)-(4)
6
Udkast til plan for 6-8 lektioners studieaktivitet
Planen for de 6-8 lektioners studieaktivitet udgøres af 4 blokke, som hver især peger ind en/flere af studieaktivitetsmodellens kvadranter. Blokkene kan med fordel tilgås progressivt: blok Hver blok svar til mellem 1-3 lektioners (af hver 45 min.) arbejde
7
Blok 1 (kategori 3) Blok 2 (kategori 1) Blok 3 (kategori 2) Blok 4
Egen forberedelse til undervisning Tilegnelse af stof i modulet Blok 1 (kategori 3) Undervisning hvor der er en underviser til stede Introduktion, diskussion, øvelser og feedback Blok 2 (kategori 1) Projekt og gruppearbejde Arbejde med e-læring, refleksions- og omsætningsopgaver i teori- og bevægelsespraksis Blok 3 (kategori 2) Egen opsamling på gruppearbejde Præsentation, opsamling på gruppearbejde Blok 4 (kategori 4)
8
Fortsat ...
9
Blok 1: Indhold og dagsorden
Egen forberedelse til undervisning Tilegnelse af stof i modulet Blok 1 (kategori 3) Undervisning hvor der er en underviser til stede Introduktion, diskussion, øvelser og feedback Blok 2 (kategori 1) Projekt og gruppearbejde Arbejde med e-læring, refleksions- og omsætningsopgaver i teori- og bevægelsespraksis Blok 3 (kategori 2) Egen opsamling på gruppearbejde Præsentation, opsamling på gruppearbejde Blok 4 (kategori 4)
10
Blok 1: Indhold og dagsorden
11
Blok 2: Indhold og dagsorden
Egen forberedelse til undervisning Tilegnelse af stof i modulet Blok 1 (kategori 3) Undervisning hvor der er en underviser til stede Introduktion, diskussion, øvelser og feedback Blok 2 (kategori 1) Projekt og gruppearbejde Arbejde med e-læring, refleksions- og omsætningsopgaver i teori- og bevægelsespraksis Blok 3 (kategori 2) Egen opsamling på gruppearbejde Præsentation, opsamling på gruppearbejde Blok 4 (kategori 4)
12
Blok 2: Indhold og dagsorden
13
Blok 3: Indhold og dagsorden
Egen forberedelse til undervisning Tilegnelse af stof i modulet Blok 1 (kategori 3) Undervisning hvor der er en underviser til stede Introduktion, diskussion, øvelser og feedback Blok 2 (kategori 1) Projekt og gruppearbejde Arbejde med e-læring, refleksions- og omsætningsopgaver i teori- og bevægelsespraksis Blok 3 (kategori 2) Egen opsamling på gruppearbejde Præsentation, opsamling på gruppearbejde Blok 4 (kategori 4)
14
Blok 3: Indhold og dagsorden
15
Blok 4: Indhold og dagsorden
Egen forberedelse til undervisning Tilegnelse af stof i modulet Blok 1 (kategori 3) Undervisning hvor der er en underviser til stede Introduktion, diskussion, øvelser og feedback Blok 2 (kategori 1) Projekt og gruppearbejde Arbejde med e-læring, refleksions- og omsætningsopgaver i teori- og bevægelsespraksis Blok 3 (kategori 2) Egen opsamling på gruppearbejde Præsentation, opsamling på gruppearbejde Blok 4 (kategori 4)
16
Blok 4: Indhold og dagsorden
17
Afrunding
18
Bilag: Underviser- og facilitator vejledning
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.