3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
3-timers møder på Regionshospitalet Randers
Prioritering.
Dialogisk tænketank Gudenådalens friskole. Punkter til afklaring og information  Ingrid Brunebjergs rolle som konsulent for organisationen – commitment.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Arbejdspladsudvikling
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Stress og ledelse.
Konsensusprocessen.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Vejlederens kommunikation
Velkommen Tak fordi I har valgt at deltage i denne session.
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
Læringsmål på Ans Skole del III
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Borgerinddragelse Projekt Vejen til Uddannelse og Beskæftigelse Torsdag den 10.april 2014.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Hvordan kan forældre støttes og inddrages i støtten omkring de unge? Af: Pædagog Lone Walsøe og forældre Merete Jensen.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Forældreinterview Stationens program Øget forældresamarbejde – hvorfor Formål og den praktiske ramme Selve interviewet Spørgsmål.
TVÆRPROFESSIONELLE LÆRINGSFÆLLESSKABER Oktoberkursus
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Instruktion til mødeledere
3-timersmødet 2017.
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Vejledende tider for 3-timersmøde
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
3-timers møde Aarhus Universitetshospital 2017
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Vejledende tider for Velkomst v/mødeleder – 5 minutter
Instruktion til mødeledere
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
SIKKERHED ONLINE.
3-timersmødet 2017.
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Hvordan får jeg indflydelse?
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Personalemøde – opfølgning på MTU
Talt med 23 ledere og medarbejdere
3-timersmødet 2018.
Introduktion og instruktion
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision Facilitering

Program for 3-timersmøde 1.Velkomst v/mødeleder 2.Præsentation af formål og forløb samt valg af referent 3.Status siden sidste 3-timersmøde drøftes. Skema ”Status siden sidst” udfyldes i fællesskab 4.Instruktion 1 og Individuelt arbejdsark udleveres 5.2-mandsgrupperne arbejder 6.Pause 7.Instruktion 2 og Gruppeark udleveres mandsgrupper arbejder. Gruppeark udfyldes og indsamles af mødeleder 9.Plenum, hvor Yngre lægers handlingsplan udfærdiges i fællesskab Efterfølgende sørger mødeleder for indberetning via online skemaer Version 20--september-2016

Instruktion 1OBS. positiv tilgang! Gå sammen to og to. Først bruger I 5 min. hver for sig til at reflektere over nedenstående spørgsmål (nedskriv små sætninger, der kan illustrere dine svar på det individuelle arbejdsark). Herefter interviewer I hinanden i 2 x 10 min: 1.Når du tænker tilbage på din tid i den afdeling, du er i nu, hvilke 2-3 gode oplevelser vil du så fremhæve? 2.Hvad gjorde du og hvad gjorde andre (ledelsen, den uddannelsesansvarlige overlæge, din vejleder, den uddannelseskoordinerende yngre læge, andre kolleger og samarbejdspartnere), der bidrog til, at det blev til gode oplevelser? 3.Har du forslag til ændringer, som kan medvirke til at styrke uddannelsen af den enkelte yngre læge? 4.Hvilken effekt vil ændringerne få? Version 20-september-2016

Instruktion 2 – gruppeark Gå sammen med andre par: (såfremt I kun er få læger i afdelingen, kan dette foregå i plenum, men det er vigtigt, at gruppearket udfyldes) 1.Fortæl om din makkers gode og mindre gode oplevelser, om forslag til ændringer, der vil gøre en forskel, samt mulige effekt, hvis ændringer gennemføres. Formuler i gruppen jeres fælles oplevelser (gode og mindre gode) omkring uddannelsen. Nedskriv på vedlagte Gruppeark. 2.Formuler gruppens forslag til ændringer, der vil gøre en forskel, eller som I formoder vil gøre det. Hvilke mulige effekter forventer I? Nedskriv på vedlagte Gruppeark. 3.Forbered jeres fremlæggelse i Plenum, hvor handlingsplanen laves. Prioriter indsatser. Version 20-september-2016

Instruktion 3 – yngre læger handlingsplan Når yngre lægers handlingsplan skal udfyldes, er det vigtigt, at I er opmærksomme på de forskellige niveauer: ● Hvad kan I selv gøre? (alt, hvad der kan gøres i egne rækker, er vigtigt at få med) ● Hvad håber vi, at andre (lægekollegaer, specialeledelsen, klinik- /hospitalsledelsen) tager fat på/hjælper med? Version 20-september-2016