Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Talt med 23 ledere og medarbejdere

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Talt med 23 ledere og medarbejdere"— Præsentationens transcript:

1 Inspirationsslide til casen: Sådan skabte vi sammenhæng mellem strategi og medarbejdernes hverdag
Talt med 23 ledere og medarbejdere Tak for stor imødekommenhed, åbenhed og ærlighed De resultater og overvejelser, som kommer – er fra alle. Her er der ikke forskel på leder og medarbejder. Her taler vi om Pharmabranchens bedste team!

2 Tidslinie 11/9 12/9 1/10 15/10 4/11 5/11 14/11 Fra 24/11 Chefmøde
Budget Kick off Budget klar Bestyrelses- møde Afd.indsats- områder defineres Afd.indsats- områder (mål) afleveres til HR, som lægger målene ind i Læringsportalen Chef- og leder-MUS Lederdag

3 Dagsprogram for leder-dag
08.30 Velkomst og introduktion Scene og ramme for dagens arbejde præsenteres Udformning af HP 2015 Runde 1 - Brainstorming – input til HP 2015 Runde 2 - Prioritering af forslag Frokost Runde 3 - Eksekveringsforslag MUS i 2015 (Kaffe + Kage undervejs) Dagen i helikopterperspektiv Afslutning

4 Invitation - indhold Vækst med vilje 4
Tekst og spørgsmål der kan indgå i invitationen: Dagen program som foregår fra – omfatter to hovedoverskrifter: - Handleplan 2015 - MUS i 2015 Handleplan 2015 Vi tager afsæt i vores 3 strategiområder (Forretnings-, Medarbejder- & Kundestrategi) - vi finder og bearbejder emner og tiltag, som vi anbefaler skal indgå i Handleplan 2015. Du må allerede gerne nu, gør dig dine overvejelser om konkrete forslag, der understøtter vores forretningstese xx MUS i 2015 Vores fokus til denne overskrift bliver nedenstående spørgsmål. Så også her må du gerne begynde at gøre dig dine første overvejelser - Hvordan får vi linket MUS bedre sammen med Handlingsplanen? Er der noget der er fælles for os alle og på tværs af organisationen? Er der noget der kun gælder for nogle og enkelte afdelinger? Undervejs på dagen lader vi os inspirere med små indspil og inspiration fra andre brancher, til det at eksekvere handlingsplaner. 4

5 Talenoter til dagens program
Vækst med vilje 08.30 Velkomst - Kaffe & brød - Status på hvor vi er i forhold t Handlingsplan 2014 09.00 Programoverskrifter for dagen: Handlingsplan 2015 – bearbejdes i 3 omgange - ledernes forslag, ”prioritering” og eksekvering af indsatsområder, som skal indgå i Handlingsplan 2015 - I eksekveringsfasen suppleres med Inspiration fra andre brancher til at omsætte mål og handlepunkter til operationel adfærd. MUS i 2015 - punkterne i Handlingsplan 2015, skal i højere grad indarbejdes i vores MUS koncept. Dette vil ovennævnte model understøtte. Opsamling på resultatet af dagens arbejde samt hvad der sker fra nu af. Målet med dagen er: at vi - direktion, chef- & ledergruppe, kl. 18 har defineret og ”prioriteret” en række indsatsområder, som, efter chefgruppens og bestyrelsens godkendelse, kommer til at danne grundlag for Handlingsplan 2015. 09.15 Afsættet tages fra: - vores 3 strategiområder (Forretnings-, Medarbejder- & Kundestrategi) som fastholdes - planchen med beskrivelsen af de 16 punkter fra handlingsplan 2014 - modellen ”overblik” fra handlingsplan 2014 5

6 Talenoter til dagens program - fortsat
Vækst med vilje 10.00 Metode og form for arbejdet: Med afsæt i ”de 16 punkter” fra 2014, præciseres de, som videreføres til 2015 og således ikke er til debat, men måske skal justeres i forhold til mål og indsatser. Med et deltagerantal på ca. 25 personer, har vi aftalt at formere 5 grupper i arbejdsprocessen. Sammensætningen af grupperne kan med fordel ændres i løbet af dagen. 1. runde – forslag til nye handlepunkter og gruppering under overskrifter: Her arbejder vi med input til nye punkter til Handlingsplan vi samler forslagene fra grupperne under overskrifter og står således med et katalog af forslag, som enkeltvis er listet op på en planche. Hver gruppe har deres egen farve, således vi kan identificere opdragsgiveren Der laves en præsentationsrunde, hvor vi besigtiger og spørger ind til de enkelte forslag. Herefter sorteres forslagene i fællesskab under overskrifter*. (*kan evt. foregå ved at grupperne ”sorterer” en af de andre gruppers forslag og dermed er objektive i deres vurdering) 2. runde – ledernes ”prioritering” De indkomne forslag, i overskrifter, prioriteres af deltagerne ved at de hver får 3-5 markeringsmuligheder. Dette giver os et billede af, hvordan lederne prioriterer, velvidende, at chefgruppen og bestyrelsen skal ”nikke” til de nye punkter til Handlingsplan 2015. Pauser og frokost undervejs 6

7 Talenoter til dagens program - fortsat
Vækst med vilje 3. runde – når vi vil eksekvere punkterne. I det omfang tiden tillader, vil vi omsætte de prioriterede forslag til konkrete handlinger. Dette kommer til at ske ud fra devisen: - hvordan vil vi føre dette ud livet i de enkelte afdelinger/funktioner - hvad kræver det af os ledere og vores medarbejdere. 15.00 MUS i 2015 Det er et ønske og mål fra HR, at punkterne i Handlingsplan 2015, i højere grad skal indarbejdes i vores MUS koncept og dermed indgå i samtalerne. Tilbagemeldingerne på MUS 2014 er, fra alle sider, at kvaliteten af indhold og form har været markant stigende, i forhold til tidligere år. Dette er positivt, men ambitionerne stopper ikke her. Vi vil videre. Opgave: Vi vil bede deltagerne forholde sig til følgende spørgsmål: Hvordan får vi linket MUS bedre sammen med Handlingsplanen? Er der noget der er fælles for os alle og på tværs af organisationen? Er der noget der kun gælder for nogle og enkelte afdelinger? 17.00 Dagen i helikopterperspektiv: Den sidste time bruges på at vurdere om vi har nået målet, kvaliteten af vores input, hvad der sker nu og hvem der gør hvad. Dagens program forventes afsluttet senest kl Pauser og kaffe undervejs 7

8 Skabelon til indsatsområder pr. strategiske fokus
Handlingsplan 2015 Forretningsstrategi Medarbejderstrategi Kundestrategi

9 Hvordan – 1. runde 1. runde 1. runde – forslag til nye handlepunkter og gruppering under overskrifter: Step 1: Vores første opgave er at komme med input til nye punkter til Handlingsplan 2015. Step 2: Efterfølgende kategoriserer vi inputtet i gruppen ved at sætte overskrifter på og står således med et katalog af forslag, som er listet op under en overskrift. Step 3: Vi gennemfører en præsentationsrunde, hvor vi besigtiger og spørger ind til de enkelte forslag. Step 4: Til slut sorterer vi i fællesskab gruppernes forslag under overskrifter*. (*kan evt. også foregå ved at grupperne ”sorterer” én af de andre gruppers forslag og dermed er objektive i deres vurdering. Men vi skal under alle omstændigheder ende med én fælles løsning ) 9

10 Hvordan - 2. runde 2. runde 2. runde – ledernes ”prioritering”
Vi vil nu prioritere de indkomne forslag. Dette gør vi på den måde, at vi alle får 5 markeringsmuligheder. Dette giver os et billede af, hvordan vi i ledergruppen prioriterer de udarbejdede forslag, velvidende, at chefgruppen og bestyrelsen skal ”nikke” til de nye punkter til Handlingsplan 2015. Hvid er mit 1. valg Grøn er mit 2. valg Gul er mit 3. valg Rød er mit 4. valg Blå er 5. valg

11 Hvordan – 3. runde 3. runde 3. runde – når vi eksekverer forslagene.
Vi vil nu omsætte de prioriterede forslag til konkrete handlinger. Dette kommer til at ske ud fra devisen – - hvordan vil vi føre dette ud livet i de enkelte afdelinger/funktioner hvad kræver det af os ledere og vores medarbejdere. Måske er der allerede under de forskellige overskrifter, forslag til handlepunkter, hvilket er fint og gør 3. runde lettere at gennemføre. Men der hvor der i er, vil vi komme med konkrete forslag til, hvordan det føres ud til livet.

12 Indhold MUS: MUS PÅ MUS SKAL VI SKAL TALE OM:
STATUS EFTER DET FORGANGNE ÅR: Resultatopnåelse (performance) Værdier – måden vi har nået resultaterne på PLANLÆGNING FOR DET NÆSTE ÅR: Planlægning af resultatopnåelse for 2015 Værdier – måden vi når resultaterne på i 2015 EVALUERING AF LEDER-/MEDARBEJDERRELATIONEN M.V.: Drøftelse af samarbejdsrelation, ledelsesformen, kollegiale samarbejdsrelationer, medarbejderens samlede jobtilfredshed og motivation, work-life-balance m.m. SÆRLIGE FORHOLD: Fx dialog om medarbejderens fremadrettede karrieremuligheder STRATEGI OG HANDLINGSPLAN => TIL HVER AFDELINGS MÅL => TIL MEDARBEJDERENS PERSONLIGE MÅL =>


Download ppt "Talt med 23 ledere og medarbejdere"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google