Hvis Fagligt Begrundet Arbejdsdeling er svaret Hvad er så spørgsmålet?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
FS Sasmo Temadag for operations- og ambulatoriesygeplejersker Tirsdag den 27 Maj 2014 Uddannelseskonsulent Annette Kolding Rørvik, Center for HR, Region.
Advertisements

EVALUERING AF LÆREPLANER SNULLERNE Krop og bevægelse.
Ledelses overvejelser i forbindelse med implementering af forbedringstavler.
Velfærdseksperimentarium, Odense Samarbejdsforum for frivilligt socialt arbejde Den 14. marts 2013.
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Fælles Service Center for telesundhed Klyngestyregruppemøde i Vestklyngen Herning d. 9/9/
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
Fastholdelse og rekruttering af medarbejdere V. Oversygeplejerske Lisbeth Kjær Lagoni Onkologisk Afdeling Århus Universitetshospital Århus Sygehus Kræftcenteret.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Europæiske Kulturbørn gentænk Kunst og kultur i dagligdagen med de 0-8 årige børn A developing and research project of Nordic/Baltic and European dimensions.
De seks guldkorn i jobbet Indflydelse p å eget arbejde og arbejdssituation Mening i jobbet Forudsigelighed og relevante informationer Social st ø tte fra.
UDVIKLINGSPLAN 2016 Introduktion for nyansatte
MasterClass i uddannelseskultur Iben Brock Jacobsen 1.reservelæge, PhD Arbejds- og miljømedicinsk klinik, OUH Ukylmøde10.December 2014.
Sammen bliver vi bedre. Ikast-Brande Kommune har Ca indbyggere Ansat: ca. 200 dagplejere 1 leder 1 souschef.
Fremtidens matematik, marts 2015 Carl P. Knudsen Hvad er DASG ?
Forældre er en aktiv ressource i inklusionsopgaven i børnehuse og skoler.
Skolebestyrelsens rolle  Kontinuerligt arbejde med skolekultur under paraplyen ’Forpligtende fællesskaber’ med afsæt i Værdigrundlag og Målsætning Uddrag:
Konkrete erfaringer fra sygehus……….. Nils W Johannessen 13.nov.2008.
Mål- og resultatstyring i Rigsrevisionen
Alle unge skal have mulighed for at vælge efterskole
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
OK18 nærmer sig Hvad er vigtigst for HK Kommunals medlemmer?
Hvordan tror du kravene til ledere forandres i løbet af de næste 5 år?
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Antal besvarelser: 52.
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Hovedfunn fra evaluering af VAM programmet
Frivilligheden i Vordingborg
Fra bærende værdier over nybyggeri til ny adfærd
Lokale strategier i kommuner for borgere, ansatte og beslutningstagere
Landsledelses møde marts 2017
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Fælles ledelsesgrundlag
Frivillige og ufrivilligt frivillige
patientansvarlig læge
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
MED-organisationen i Hjørring Kommune
PROJEKTLEDERENS PERSPEKTIV
En god start på lægelivet
Akutberedskabet i Region Hovedstaden
Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den.
Ekspertgruppen for voksen,- efter,- og videreuddannelse
Implementering af den styrkede pædagogiske læreplan på PAU
Vi får det vi måler på! Hvad måler vi på? januar 2019.
Ledelsesevaluering.
Rolle og arbejdsområder
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Dialogspil om lærerarbejdsliv
Afdækning og forhandlinger med BUF og SKK
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
1½ times arbejde i gruppen
Tanker og erfaringer om Studievalgsportfolio
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
IFS Socialpsykiatriske Seminar
Empatisk Arbejdsmarked Præsentation til Københavns Kommune den 14
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
Institut/afdelingssparring på AAU afdelings/institutnavn
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Patient- og Pårørenderådet 4. juni 2019
Præsentationens transcript:

Hvis Fagligt Begrundet Arbejdsdeling er svaret Hvad er så spørgsmålet?

Hvorfor vælge at implementere konceptet? For at få mulighed for at sætte fokus på refleksion og udvikling af sygeplejen For at blive bedre til at italesætte mine egne kompetencer og blive klogere på de andres At kunne sætte ord på hvad faglighed er i vores afdeling, og hvordan mine kompetencer kan bidrage til at løse opgaverne sammen med de andre

For at få mulighed for at træne et fælles sprog, som gør at vi lettere kan samarbejde om, at dele opgaven faggrupperne imellem For at få indflydelse på udviklingen af et bedre arbejdsmiljø, og et styrket læringsmiljø For at få styrket dialogen om de patient behov og problemstillinger, jeg skal indgå i et samarbejde om at imødekomme i dag.

Konceptet bidrager til at Fremme sammenhæng mellem patientbehov og personale- kompetencer, patientsikkerhed og kvalitet Styrke de faglige begrundelser i dialogen Synliggøre den faglige identitet, skabe faglig stolthed og større arbejdsglæde Etablere refleksionsrum og fremme en kultur for argumentation og faglige refleksioner Center for HR i Region HovedstadenFilmpremiere, fagligt begrundet arbejdsdeling

Erfaring og effekt Større overblik over patienternes kompleksitet og plejetyngde De dårlige patienter er blevet mere synlige Tiden bliver brugt mere effektivt Personalet er hurtigere ude hos patienterne Bedre overblik for aften- og nattevagterne Faglige drøftelser, mere videndeling og styrket refleksionsevne Styrket læringsmiljø, særligt for elever, studerende og nyansatte Bedre samarbejde, klare roller og deraf bedre arbejdsmiljø Bedre anvendelse af de faglige kompetencer Større fokus på kerneopgaven og fællessprog Fastholdelse af medarbejdere og større arbejdsglæde Øget kvalitet og patientsikkerhed Faglig stolthed og en styrket fagidentitet Center for HR i Region HovedstadenFilmpremiere, fagligt begrundet arbejdsdeling