Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Online kollaborativ undervisning
Advertisements

Blended learning – hvordan?
Læringscentret og nye vejledningsformer
Blended Learning - en introduktion
Uddannelsesudvikling – det handler om både organisation og didaktik
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Rikke Christoffersen UC Syddanmark.  at kvalificere den studerendes færdighed i at producere digitalt læremiddel til danskfaget på baggrund af fagdidaktiske.
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Rene b christiansen lektor Forskningsprogrammet for Teknologi Uddannelse Velfærd undervisnings planlægning.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
Verdens bedste klasse. Working on What Works LØFT-SKOLEN Verdens bedste klasse.
Webinar 1 i fase 2 Tema: Differentiering – med særligt fokus på kortlægning af elevernes forudsætninger Indhold: 1)Hvad er et webinar? 2)Forud for selve.
ERFARINGER MED AT STØTTE DET TVÆRSEKTORIELLE SAMARBEJDE MELLEM DANSKE KOMMUNER OG POLITI Oplæg NFBO 22 – 25 maj 2016 Birgitte Roth Hansen, specialkonsulent.
Efterslægten – Net-HF  Tilbyder fleksibel enkeltfagsundervisning til de mange kursister, der ikke kan/vil følge normal skematilrettelagt undervisning.
Mærsk Nielsen HR IKT i arbejdsmarkedsuddannelserne - Resultater af en analyse Workshop-seminar 19. september 2012 Lizzie Mærsk Nielsen.
17. Januar 2007 Karine Bech Dialyse ved kronisk nyresvigt Perspektivering Karine Bech Overlæge, dr.med. Hvidovre Hospital Formand for projektgruppen.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
På vej mod synkrone læringsmiljøer - erfaringer, analyser og overvejelser Rene B Christiansen Lektor Education Lab Forskning og Innovation University College.
Praksisfællesskaber Peter Busch-Jensen, Lektor, RUC.
Den åbne innovative folkeskole
Midtvejskonference Naturvidenskabelig inspirationsordning Naturvidenskab i et uddannelsesmæssigt og erhvervsmæssigt perspektiv Odense den 7. nov 07.
Online arbejdsmiljøuddannelse
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Læring der ses Temadag for didaktiske vejvisere og projektansvarlige ledere / Julie Aarø-Hansen D. 6. april 2017.
Bilag 2: Oversigt over forløbet
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Portfolio IT B.
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
WORKSHOP 4, Gribskov Kommune, 2017.
Et samarbejde mellem CMU og DASG
Velkommen til workshoppen Synkron online undervisning
FÆLLES målstyring i matematik
Fremtidens uddannelsesdesign – teknologier på spil
Inklusion i Folkeskolen
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Netværksmøder - Drejebog
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Hvad har Matador Mix med Masterfile at gøre?
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
FOAS + A2B Arbejdstid TR-uddannelsen 1 A, Arbejdstid.
EKsamen på Horsens Gymnasium 2018
Kollaborativ kompetenceudvikling
Innovation i humanistiske fag
Nyt fra forskningen – med fokus på kvalitet og kvalitetssikring
MEEBOOK – en digital læringsplatform
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Velkommen til førstehjælp
Hold dit NemID for dig selv
VUC Roskilde – Uddannelser, facts og tal
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Workshop 1.
Per Clausen, Uddannelsesnævnet
Undervisningsplanlægning
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard

Et synkront -og asynkront (blended learning) undervisningsforløb består af undervisning, der kombinerer det synkrone undervisningsrum (dvs. undervisning baseret på enten fysisk eller on-line tilstedeværelse) med det asynkrone, typisk teknologimedieret, rum (dvs. undervisning via en LMS). Og hvorfor skulle det så være noget særligt?...

…så kan blended undervisningsforløb understøtte/etablere et særligt læringsrum, fordi det netop KOMBINERER det synkrone/asynkrone læringsrum, og derved skaber mulighed for en vis synergi i mellem læringsrummene. En synergi der selvsagt fordrer didaktiske overvejelser om, hvordan man kan få det asynkrone –og det synkrone læringsrum til at spille sammen og befrugte hinanden, ved eksempelvis at inddrage de overvejelser/ refleksioner/produkter de studerende har udarbejdet i det asynkrone rum ind i det synkrone. Og omvendt. Giver forskellige studerende mulighed for at udvikle sig i forskellige læringsrum. Og i det omfang, at man lykkedes med kvalificere den fordybelse/læring, der ligger i disse forskellige læringsrum, så tilgodeser man netop den forskellighed, der er blandt de studerende.

De studerende forbereder sig ved at se små videoer, hvor underviseren redegør for emnet. Efterfølgende arbejdes der med emnet i klassen, f.eks. casebaseret. Link! Digitale læringsobjekter, der samler teori, video og quiz. De studerende gennemfører læringsobjektet, som forberedelse til den efterfølgende undervisning. Link! De studerende samler den viden, de har tilegnet sig i undervisningen og præsenterer den digitalt på eksempelvis Padlet. Link!

Det gode argument for blended undervisnings- forløb… 1) Kombinere læringsrum 2) Fleksibilitet på flere måder, i forhold til tid og rum.

 Tekniske udfordringer/manglende kendskab og forudsætninger for brug af teknologi, herunder LMS’ens muligheder, brug af lyd/billede og diverse apps m.m.  Manglende udviklingstid  Organisatoriske barrierer  Kræver struktur og planlægning fra såvel undervisere som studerende

 Hvilke muligheder og udfordringer mener du/I der er forbundet med at udbyde eller øge udbuddet af kombineret synkron og asynkron undervisning?  Hvad skal der til mhp. at fremme brug af kombineret synkrone/asynkrone undervisningsforløb?