Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen"— Præsentationens transcript:

1 Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Blended learning Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen

2 Hvad er blended Learning?
Hvad er de største udfordringer? Hvis du skulle være lærer på et blended learning forløb, hvad ville du så være særlig opmærksom på?

3 Blended learning Et undervisningsforløb, som skifter mellem face2face undervisning og undervisning på nettet ”Underviserrollen under forandring”

4 Hvorfor blended learning

5 De store udfordringer Hvordan får man deltagerne til at overskue og måske endda kunne lide læringsportalen? Det kan nemt blive et one-man læringsprojekt, og det kan være meget ensomt og få deltagerne til at falde fra Hvordan får man skabt et fælleskab på nettet, så deltagerne kan videns-udveksle og lære af hinanden? Hvordan får man skabt let og overskuelige net-opgaver Og meget mere

6 Forklar med dine egne ord, hvad de 5 trin går ud på – trin for trin
Hvorfor er de 5 trin vigtige i forbindelse med blended learning? 5 fase-modellen

7 5 fasemodellen 5. Evaluering, eksamen, test – hvad har jeg lært
4.Videnskonstruktion 3. Informationsudveksling 2. Socialisering – at skabe et fællesskab 1. Adgang og motivation

8 Lærerrollen – e-moderator
Trin 1: Vejleder, støtter og hjælper til at komme i gang, ind på læringsplatformen Trin 2 : Vært, som tager imod sine gæster, giver dem mulighed for at blive introduceret til hinanden Trin 3 : Designer af arbejdsopgaver, læringsaktiviteter, E-tivities og feedback-giver Trin 4: Feedbackgiver – kræver forståelse for den enkeltes udfordringer og hvordan og på hvad feedbacken skal gives. Trin 5: bedømmer og hjælper i forbindelse med META-læring, rest og læringsrefleksioner

9 Hvad er en E-tivity Forklar de forskellige trin
Hvad er de vigtigste pointer i forbindelse med E-tivity? Hvad skal du være opmærksom på og huske? Hvad er en E-tivity

10 E-tivity-model Titel Formål Hvad går opgaven ud på
Et motiverende indspark Hvad skal du gøre Dialogen begynder E-moderators interventioner Tidsforbrug og deadlines Den næste opgave

11 Mit eksempel

12 Gruppearbejde Kig på vores forløb ” Underviserrollen under forandring”
Brug 5-fasemodellen og find konkrete eksempler på, hvordan vi har understøttet de 5 faser Kom også med gode ideer til, hvor vi kunne have gjort det bedre og andersledes Hvad har efter jeres mening været den største udfordring på dette blended learning modul og hvordan ville du som underviser tackle de udfordringer ?


Download ppt "Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google