Ole B. Poulsen Hvordan DGI kan styrke implementeringen af nye tiltag og nye it-systemer Et debatoplæg til direktionen Udviklings- og strategimøde den 17.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
It-ledelse for ikke-it-chefer
Advertisements

Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
IT i DGI – DGI i IT Møde med direktionen marts 2014 Ole B. Poulsen IT i DGI 2014 Direktionsmøde den 12. marts 2014 Bilag 6.1.
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
ERFARINGER MED AT STØTTE DET TVÆRSEKTORIELLE SAMARBEJDE MELLEM DANSKE KOMMUNER OG POLITI Oplæg NFBO 22 – 25 maj 2016 Birgitte Roth Hansen, specialkonsulent.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Emner: Store barrierer og lille erhvervsevne hvordan håndterer vi de situationer? Personlig assistance og fleksjob Hjælpemidler. LAB/SEL. - ligheder.
S perleder Sammen om sport Et 3-årigt projekt støttet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold ʊ.
Integrationsrådskonference 24. marts 2012 Demokratisk Medborgerskab.
Bo Christensen professor praktiserende læge ph.d 2011 KVALITET I ET SAMMENHÆNGENDE SUNDHEDSVÆSEN – HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE?
Ny visuel identitet på SDU. Nyt tilrettet logo 2 Fælles udtryk styrker SDU som brand Understøtter oplevelsen af fælles identitet.
Fælles fremtidsbillede … og gensidig forståelse af muligheder og udfordringer Søren Møller & Søren Brixen, september 2014 Lars Rasmussen, juni 2014.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Udrulning af digitale redskaber i kontanthjælpsreformen v/ Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
Er patienterne klar til telemedicin? Morten Freil Direktør
Dialogforum - Engrosmodel
Paradokser og Dilemmaer
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
CfL 2016 INDIKATOR™ om Organisation og HR
Antal besvarelser: 52.
DUBU Superbrugerrollen

Gennemgang af Pensionsberegningsløsning i Winformatik 3. december 2015
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Landsledelses møde marts 2017
(s. 1) De projekterende og udførende sammen med bygherren gennemgår grundigt og udfordrer projektet i overgangen fra projektering til udførelse. Ved projektoptimering.
Demokrati og involvering
Et godt samarbejde er en afgørende faktor for at skabe en værdiskabende byggeproces og opnå et vellykket byggeri. Dårligt samarbejde udpeges tit som årsag.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Central kontra decentral
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
It i undervisning og læring
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Udbud af bygning 44. Sådan blev opgaven stillet
En vision for almen praksis
Model for scoring og prioritering af digitaliseringsprojekter
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Netværksmøder - Drejebog
Dagsorden Rapportering og økonomistyring i Djøf Hvilke overvejelser har vi gjort os, Hvad kræver vores løsning, Hvad kan vores løsning, De 10 bud, Eks.
Skoleudvikling i Praksis 1
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Kommunens sapa-strategi
Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Status på fælles udbud af telemedicin (FUT)
INDUSTRIENS LEAN-KØREKORT
Nyt fra forskningen – med fokus på kvalitet og kvalitetssikring
Formålet med kommunikationsstrategien
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Mere ansvar til a-kasser Informationsmøde
Status på fælles udbud af telemedicin (FUT)
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
Statusrapport – bilag til dagsorden på styregruppemøde
Per Clausen, Uddannelsesnævnet
Værktøj: Projektets organisation
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Præsentationens transcript:

Ole B. Poulsen Hvordan DGI kan styrke implementeringen af nye tiltag og nye it-systemer Et debatoplæg til direktionen Udviklings- og strategimøde den 17. april 2015 Bilag 1.1

Navn Navnesen Baggrund

Navn Navnesen Fakta Kulturanalyse 2013 Lav score på opfattelsen af hvordan DGI’s systemer understøtter eksisterende arbejdsprocesser. Vi vil score bedre på næste kulturmåling Søren og Sørens besøgsrunde 2014 Mere ”konsolidering” mindre ”nyt”

Navn Navnesen At ihukomme DGI har, af ikke planlagte årsager, haft flere større sammenfaldende it- forretningsprojekter, som alle fandt deres afslutning primo 2015 Nyt dgi.dk Marketing automation Dynamics AX Kontoplan Rapportering Mimer Gruppe- og projektrum Et sådan ‘sammenløb’ af projekter og ‘turbulens’ bør vi undgå fremadrettet

Navn Navnesen Igangværende tiltag Brugerorganisationen ver. 3.0 Stadig nyetableret (november 2014) Systemejer samles 1. gang i juni 2015 Ansvar: sikre systemer og arbejdsprocessers rette udformning, og uddannelse i brug af samme Decentral ansvar for 1. level support Ny supporter i DGI IT pr. 1/ Stadigt voksende antal af online kurser (som kursus for nye medarbejdere) Vi har endnu ikke set den fulde effekt af ovenstående

Navn Navnesen Mere værdi af bestående systemer

Navn Navnesen DGI’s it-brugerorganisation og support Antaget at de rette it-systemer forefindes så ønsker vi: At alle brugere ved, hvordan de bedst betjener/anvender disse. Nuværende metode baserer sig på, at praksis formidles fra it-brugerorganisation og DGI IT Kanaler: Sidemandsoplæring, online kurser, Mimer wiki, SD løsninger, 1-1 kurser Praksis viser at målgruppen (alle brugere) har svært ved at finde tid til at forstå og agere på informationer.

Navn Navnesen IT-brugerorganisationen Den vurderes som særdeles væsentlig for at opnå værdi af DGI’s it-systemer Skal vi lade brugerorganisationens værdi analysere for at dokumentere, at det er den rette strategi? Metode Spørgeskema til direktører og afdelingsledere samt involverede i brugerorganisationen Fokus: Brugernes vurdering af dens værdi Dens medlemmers vurdering af ‘jobberigelse’

Navn Navnesen Supplementer Frikøbe nødvendige ressourcer i brugerorg. (som f.eks. systemejere) => Øget professionalisering Tydeligere ansvar Højere grad af centralt placerede ressourcer til 1. level support I DGI IT Som delvis sourcing af opgaven i samarbejde med ekstern leverandør Kan indarbejdes med Conventus support som er voksende

Navn Navnesen Øget fokus på at ‘drive’ værdi Flere centrale ressourcer, som proaktiv udnytter potentiale i bestående systemer, ved at undervise og regulere ‘adfærd’ (pt. systemejer ansvar) Work smarter not harder Kampagneuger med undervisning: Uge 16: optimale brug af arrangementer i CRM. Uge 18: Opgaveregistrering og synkronisering … Belønningssystem ved lignende bruger til bruger værdi-tiltag

Navn Navnesen Bedre implementering af nye systemer

Navn Navnesen Består af primært to elementer som kan styrkes: Prioritere etablering af de rette systemer som giver størst værdi eller forretningsudvikling, og som brugerne oplever ‘passer’ Ledelse af forandringer

Navn Navnesen Prioritering

Navn Navnesen Systemejere og superbrugere leverer input til eksisterende systemers udvikling i form af ‘user stories’ Alle udviklingsopgaver fastholdes fra 2. kvt i TFS (Team Foundation Server) Forretningen kan følge fremdrift og prioritering Alle interessenter herunder DGI IT kan se sammenhæng (WHY) til DGI’s strategi

Navn Navnesen TFS

Navn Navnesen Højt prioriterede 2015 projekter Vision BI Rapportering Marketing automation CRM platform opdateres DGI skydning programkompleks L2017 STAP stævneprogram og APP Mimer rum for HR, Wiki for beslutninger, Asynkron møder (HB weblokale) Single sign-on på alle DGI’s portaler Er der projekter som vi skal udsætte?

Navn Navnesen Ledelse af forandringer

Navn Navnesen Postulat: Vi mangler i DGI flere ledere med forståelse for og uddannelse i forandringsledelse. Grunduddannelse findes i DGI Systematisk opsamling og erfaringsudveksling af erfaringer med forandringsledelse Review af implementeringsplaner og gennemførelser, som delelement i gevinstrealisering ved gevinstansvarlig Hvordan skaber vi bedre rum og rammer til forståelse og forankring af de forandringer vi ønsker?

Navn Navnesen Kompetencer og ressourcer

Navn Navnesen Nødvendige kompetencer I det nuværende setup er kompetencer tilstedeværende i DGI, men knappe. It opgaven er for systemejere og superbrugere en sekundær funktion Vi mangler flere der proaktiv og pædagogiske tager ansvar for og videreformidler den rette praksis (som PEP forløb) Jeg mener ikke vi på dette felt kan trække mere på brugerorg., vil vi skærpe feltet kræver det centrale ressourcer

Navn Navnesen Næste træk