Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid"— Præsentationens transcript:

1 VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid

2 PROGRAM Velkomst og præsentation Skole & Fritidsinstitution
Seneste nyheder Damhusengens Skole og Fritidsinstitution Organisering og placering af FI Fordeling af børn i fritidsinstitutionen Organisering af processen og perioden fra 2. maj til klassedannelse Børnefordeling og deltagere i proces Behov fra forældre; procedure og kontakt Tidslinje fra NU til SKOLESTART Forældreintra, hjemmesider og kommunikation Spørgsmål og mulige svar Tak for i aften. Evt. besøg i BH.klasseområde

3 Skole fritid fælles børn
At fordelingen af børn understøtter det kommende samarbejde Samarbejde skole/fritid. Herunder lærer og pædagogsamarbejdet. Fastholde og tiltrække kvalificeret og kompetent personale. Størst mulig fremtidssikring af løsninger. At der organiseres hele klasser. At der skabes stabile/trygge relationer: Barn/Barn og Barn/Voksen. At organiseringen skaber bedst mulige betingelser for: Inklusion og pædagogisk bevidst sammensætning. Aldersintegration og målrettede tilbud i fritidstilbuddet. Pædagog – lærer samarbejdet.

4 E C A B D A : Lønstrupgård Klitmøllervej 8 B : Klitten Klitmøllervej 7
Ålekistevej B E C 1 A B C : Krokodillen På skolen D D : Pavillonen Lønstrupvej 9 E : Jyllandshuse Ålekistevej 95 3. KLASSERNE : Dammen Tyborøn Allé

5 FRITIDSINSTITUTIONEN
LØNSTRUPGÅRD KROKODILLEN KLITTEN JYLLANDSHUSE PAVILLIONEN

6 FRITIDSINSTITUTIONEN ´s ORGANISERING
JYLLANDSHUSE 0. kl + 1. kl kl KROKODILLEN 0. kl + 1. kl kl LØNSTRUPGÅRD 0. kl + 1. kl kl PAVILLONEN 0. kl + 1. kl kl KLITTEN 0. kl + 1. kl kl DAMMEN 3. klasser .

7 Fordeling af nye børn i FI 2. MAJ 2018
6 / 7 klasser 1 gruppe børn 1 gruppe 50 / 75 børn 1 gruppe 50 børn Lønstrupgård Krokodillen Klitten Pavillonen Jyllandshuse

8 Fordeling af nye børn i FI AUGUST 2018
6/7. klasser 1 klasse ca. 25 børn Lønstrupgård 1 klasse ca. 25 børn 1 klasse ca. 25 børn Klitten 1 klasse ca. 25 børn Pavillonen 1 klasse ca. 25 børn 1 klasse 25 børn Krokodillen Jyllandshuse 1 klasse ca. 25 børn

9 TIDEN FRA 2. MAJ TIL KLASSEDANNELSE
50 børn på Jyllandshuse og Pavillonen 25 børn har garderober og primær plads på Jyllandshuse 25 børn har garderober og primær plads på Pavillonen FÆLLES AKTIVITETER, SMÅ TURE, LEGE MV – 13.30 Aflevering morgen mellem – 09.00 Afhentning eftermiddage – 17.00 Samme princip på Krokodillen og Klitten

10 Børnefordeling. Individuelle, Faglige, pædagogiske og sociale elementer medtages Elevantal Køn drenge/piger Søskende Bo-område (At man har klassekammerater i sit nærområde) Sproglige kompetencer Sociale kompetencer Børnesamtaler & iagttagelser i fritidstilbuddet, perioden maj-juni. Deling af viden ( Skriftlige og mundtlige ) Børnehaver, Forældre, m.fl Forældre behov / ønske, såfremt dette indgives

11 Deltagere i børnefordeling
Skole, FI og andre Ledelse fra skole og FI Pædagoger og børnehaveklasseledere Inklusionsvejleder Børnehaver; ledelser og pædagoger Støtte teamet BV Forældre M.fl.

12 BEHOV / ØNSKE OM PLACERING PÅ FI
Alle forældre har mulighed for at indgive behov / ønske til placering i FI KRITERIER, BEHOV OG ØNSKER FOR PLACERING I FI. Der kan ønske ud fra følgende: Tvillinger Nuværende søskende på FI Børn / familier med særlige behov Herudover vil vi forsøge at inddrage jeres viden og behov i forhold til: Sproglige og sociale udfordringer, relationer, bopæl, særlige familiemæssige forhold Endvidere tages videns deling fra børnehaverne også med Alle ønsker SKAL sendes på mail til Jan Ottosen Leder FI I uge 10 & 11 (05. marts – 16. marts)

13 Forældrebehov & ønsker INDSENDE UGE 10 & 11 INFORMATION
INFOMØDE FI gruppeopdeling UGE Marts – 06 april. Information fra info aften Udsende UGE 10 Forældrebehov & ønsker Kvittering UGE 11 & 12 Info vedr. Åbent hus Udsende UGE 14 Klassedannelse UGE 23 INTRO UGE Særligt program UGE 18 Observationer Løbende UGE Besøge skolen 1. Dag i BH-Klassen FEBRUAR MARTS APRIL MAJ JUNI JULI AUGUST SKOLE START . FRITID START . UGE 10 & 11 UGE 11 & 12 UGE 15 & 16 UGE 18 UGE UGE 24 UGE 27- Forældrebehov & ønsker INDSENDE UGE 10 & 11 5 – 16 marts INFORMATION FI gruppeopdeling Fredag 6. april INTRA & FI hjemmeside FI Teams og Personale. Åbent hus i hvert team. BESØGE Enkelte besøg DELTAGE FI Intro forløb Uge – 4. maj INFORMATION Klassedannelser INFORMATION ALT OM SKOLESTART TILKENDEGIVE Forældreperspektiver SOMMERFERIE

14 OM FORÆLDREINTRA / KBH OG KOMMUNIKATION
Kommunikation til og fra skole / fritidstilbud Skolernes intra KBH-forældre ( 2. maj ) Koder til alle nye forældre. SKOLEN FRITIDSINSTITUTIONEN: Direkte kontakt FI : Jan Ottosen

15 SPØRGSMÅL ? Og tak for i aften


Download ppt "VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google